• چهارشنبه / ۱۱ دی ۱۳۹۸ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98101108019
  • خبرنگار : 71565

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

معترضین در انتخابات مجلس حضور بیشتری داشته باشند

معترضین در انتخابات مجلس حضور بیشتری داشته باشند

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که تغییر شرایط کنونی کشور از طریق انتخابات صورت می‌پذیرد تاکید کرد: به همین دلیل معترضین باید در انتخابات مجلس حضور بیشتری داشته باشند.

اصغر مسعودی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص تفاوت رقابت‌های سیاسی در انتخابات دوم اسفندماه سال ۱۳۹۸ با انتخابات‌های گذشته گفت: در ابتدا باید این را بیان کنم که ما امیدواریم مردمی که در این چهار دهه پای انقلاب و ارزش‌ها بوده و همیشه پرشور در صحنه حضور پیدا کردند این‌بار در صحنه انتخابات فضا را مانند گذشته گرم نگه دارند. در خصوص تفاوت این انتخابات با انتخابات گذشته باید گفت زمانی نگاه اکثریت بر این بود که اصولگراها می‌توانند مشکلات را حل کنند در دوره بعدی اقبال مردم به سوی اصلاحات بود و آنها فکر می‌کردند اصلاح‌طلبان می‌توانند مشکلات را برطرف کنند، اما در این چند دوره انتظارات مردم محقق نشد. در این انتخابات نیز شاید دیگر مردم به این جریان‌های سیاسی اعتماد نداشته باشند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره‌ی موانع جدی شکل‌گیری فضای انتخاباتی در خصوص بزرگترین چالش پیش‌روی انتخابات سال ۱۳۹۸ و راهکارهای عبور از آن چالش تصریح کرد: مهم‌ترین چالشی که می‌توان در این حوزه اشاره کرد در واقع قطع اعتماد مردم به مسئولان می‌تواند بزرگترین چالش باشد. اگرچه ما شاهد مشکلات زیادی در کشور همچون مسائل معیشتی، بیکاری، کاهش ارزش یارانه‌های نقدی در مقابل گرانی، اختلافات سیاسی، وجود برخی تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌ها، عدم مدیریت گرانی کالا در پی اصلاح قیمت بنزین، ناکارآمدی سیستم اداری و دیگر موارد بوده و هستیم که برای برون رفت از آن دولت و مجلس شورای اسلامی باید پای حرف و وعده‌های خود بایستند؛ چرا که اگر اینگونه نباشد اعتماد عمومی سلب خواهد شد و عدم تحقق این وعده‌ها موجب تزلزل همین اعتماد عمومی خواهد شد.

مسعودی در خصوص این‌که فضای گرم انتخاباتی چگونه و با چه الزاماتی تشکیل خواهد شد و چه دستگاه‌ها و نهادهایی در این باره کمک کنند، تاکید کرد: رسانه‌ها، احزاب، گروه‌ها و صداوسیما باید فضایی را ایجاد کنند که مردم با شور و اشتیاق در انتخابات شرکت کنند؛ در واقع اگر مردم از این شرایط کشور دولت یا مجلس شورای اسلامی ناراضی باشند وظیفه دارند در قبال سرنوشت خودشان در انتخابات شرکت کنند، چرا که اگر مجلس شورای اسلامی از نظر آنها کارآمد نباشد می‌توانند با شرکت در انتخابات مجلسی کارآمد را رقم بزنند. در واقع مردم باید نمایندگانی را به مجلس شورای اسلامی بفرستند که درد آنها را بدانند. نماینده‌ای که با رانت و با فریب نماینده بشود نمی‌تواند به مطالبات مردم جامه عمل بپوشاند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: اگر مجلسی کارآمد و قوی را شاهد باشیم وزرای قوی نیز بر سر کار خواهند بود. اگر مردم خواهان تغییر هستند باید توجه کنند که تغییر از مسیر انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات ریاست جمهوری محقق می‌شود. مردم باید با توجه به معیارهایی که دارند در انتخابات حضور پیدا کنند، در واقع حضور معترضین در انتخابات باید در مقایسه با دیگران بیشتر باشد، چرا که تغییر شرایط از طریق مجلس و شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی محقق خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha