• چهارشنبه / ۱۱ دی ۱۳۹۸ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98101108479
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۱۱ دی بخوانید؛

انتقاد روحانی از رقابت‌های بی‌ثمر/توصیه‌های انتخاباتی/آخرین اخبار درباره FATF و...

انتقاد روحانی از رقابت‌های بی‌ثمر/توصیه‌های انتخاباتی/آخرین اخبار درباره FATF و...

اختصاص اعتبارات مصوب برای اجرای پروژه‌ها به استان اردبیل/ پاسخ کدخدایی به ادعاهای پمپئو درباره بررسی صلاحیت‌ها در ایران/ تهدید سال نویی ترامپ علیه ایران/ ارسال پیامک‌هایی با محتوای مخالفت با FATF برای موافقانش/ شروط روحانی برای مذاکره با آمریکا و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز چهارشنبه، یازدهم دی ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا، فرمانده کل ارتش در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه تحریم‌های ۴۰ ساله باعث پیشرفت ارتش شده است، تاکید کرد: رزمایش مرکب دریایی ایران، روسیه و چین حاکی از اقتدار نیروی دریایی ارتش است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیدار هزاران نفر از پرستاران سراسر کشور، ملت ایران را ملتی شجاع، با بصیرت و آماده به‌کار در همه عرصه ها خواندند و گفتند: بر خلاف اینکه بعضی‌ها می‌گویند جنگ می‌شود، ما هرگز کشور را به سمت جنگ نمی بریم اما اگر دیگران بخواهند موضوعی را به این کشور تحمیل کنند، ما با قدرت تمام مقابل آنها می ایستیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جریان سفر به استان اردبیل در آیین بهره برداری از طرح‌های صنعت آب این استان، گفت: ما در داخل ایران به جای این که برای تلاش و کوشش بیشتر رقابت کنیم در دعواها، نزاع‌ها و رقابت‌های بی ثمری قرار گرفته‌ایم. رقابتی که پایان آن برای مردم مفید باشد خوب است، اما اگر به صورت مداوم گله گذاری کنیم و گروههای مختلف علیه یکدیگر از برخی تعابیر استفاده کنند، مورد خواست مردم نیست.

رییس جمهور در بدو ورود به اردبیل در فرودگاه بین‌المللی این استان اظهار کرد: اعتبارات مصوب برای اجرای پروژه‌های متعدد اقتصادی، عمرانی و زیربنایی در استان اردبیل اخصاص یافته است.

افتتاح ترمینال یک فرودگاه اردبیل و فاز اول بهسازی عوامل پرواز این فرودگاه

افتتاح سد مخزنی و شبکه آبیاری و زهکشی احمد بیگلو مشگین‌شهر توسط روحانی

آبگیری سدهای بفراجرد و تازه‌کند در استان اردبیل با دستور روحانی

افتتاح خط تولید خودروی تجاری سنگین با نام «چاپار»

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور: مسئولان برای مشارکت بیشتر مردم در انتخابات به وظایف خود عمل کنند

یک فعال سیاسی: مردم باید برابری و بی‌طرفی در اجرای انتخابات را احساس کنند

رئیس فراکسیون پاسخگو مجلس: فضای رقابت انتخاباتی باید به سمت ارائه برنامه برای حل مشکلات مردم برود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: معترضین در انتخابات مجلس حضور بیشتری داشته باشند

سخنگوی ستاد انتخاباتی حزب اعتدال و توسعه: مردم، فریب موج‌سواری‌ مخالفان سیاسی دولت را نخواهند خورد

سخنگوی شورای نگهبان در صفحه توییترش به ادعاهای وزیر خارجه آمریکا درباره بررسی صلاحیت‌های کاندیداهای انتخابات مجلس ایران پاسخ داد و نوشت: پمپئو گفته چون صلاحیت هزار نفر در ایران تائید نشده، پس در انتخابات دستکاری صورت گرفته است!؟ ایشان باید پاسخ دهد در انتخابات آمریکا چند نفر در دیکتاتوری حزبی رد صلاحیت می شوند؟ و کدام فرد مستقلی آنجا بدون نظر احزاب ثبت نام کرده و یا به ازای هر کرسی مجلس چند نفر داوطلب حضور دارد؟

علی ساری، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در واکنش به آماری که اخیرا در خصوص دریافت وام ازدواج توسط افراد بالای ۶۰ سال اعلام شد گفت: اگر قرار است برای اصلاح این موضوع کاری انجام شود باید کارشناسی بوده و از طریق مرکز پژوهش‌های مجلس باشد. وی تاکید کرد: سوءاستفاده‌های احتمالی از وام ازدواج باید کارشناسانه رفع شود.

در همین ارتباط احمد مازنی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید بر سوءاستفاده‌های احتمالی دریافت وام ازدواج نظارت کند، گفت: اگر احساس می‌شود که در دریافت وام ازدواج در موضوع کودک همسری و یا دریافت این وام توسط افرادی با سنین بالا سوء استفاده‌هایی انجام می‌شود دولت باید نظارت لازم را داشته باشد.

کاردار سوییس بعنوان حافظ منافع آمریکا در خصوص مواضع مقامات آمریکا در مورد تحولات عراق به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به اظهارات جنگ طلبانه و ناقض منشور ملل متحد مقامات آمریکایی به حافظ منافع آن کشور ابلاغ شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در پی اتهام‌زنی‌ها به ایران راجع به فضای ناامن ایجاد شده برای سفارت این کشور در عراق در پیامی توییتری نوشت: ایران، کاملا، در برابر جان‌باختگی‌ها و آسیب‌های  وارد شده در هر یک از اماکن ما مسئول خواهد بود. آن‌ها «هزینه گزافی» را خواهند پرداخت! این یک هشدار نیست، یک تهدید است. سال نو مبارک!

نماینده ایران در سازمان ملل هم گفت: هدف اتهامات واهی آمریکا علیه ایران، انحراف افکار عمومی از خشم آحاد ملت عراق از کشتار سبعانه اخیر عراقی‌ها و فراتر از آن اشغال ١٧ ساله این کشور توسط آمریکا است که منجر به قتل بیش از سیصدهزار نفر از مردم بی گناه این کشور شده است.

همچنین نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق در واکنش به اظهارات اخیر ترامپ برای تحریک مردم عراق علیه ایران گفت: آمریکا بود که عراق را اشغال و تروریست ها را وارد آن کرد.

صباح زنگنه، کارشناس مسائل خاورمیانه نیز با بیان این‌که آمریکایی‌ها باید به دلیل اقدامات خود به مردم عراق پاسخگو باشند، گفت:‌ اقدام اخیر آمریکا در عراق و حمله به مواضع حشد الشعبی برخلاف قوانین و عرف بین‌المللی است و آمریکا نمی‌تواند با متهم کردن ایران از بار مسئولیت اشتباهاتشان شانه خالی کند.

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بررسی لوایح مرتبط با FATF گفت: اقدام اخیر شورای FATF مشکوک است که از ۳۰ اقدامی که انجام نشده، روی ۲ مورد دست گذاشته، است.

مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از دریافت پیامک‌هایی حاوی مطالبی در راستای مخالفت با تصویب FATF خبر داد و اظهار کرد: از شب گذشته پیامک‌هایی با محتوای مخالفت با تصویب لوایح مرتبط با FATF دریافت کرده و همچنان ارسال این پیامک‌ها ادامه دارد.

غلامرضا مصباحی مقدم، عضو دیگر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای من هم از شب گذشته همانند چند تن دیگر از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام پیامک‌های مخالفت با پیوستن به FATF ارسال شده است.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور:​ اطلاعات مرتبط با امنیت ملی را به FATF نمی‌دهیم

یک وکیل دادگستری: عدم الحاق به FATF به انزوای جهانی ایران منجر می‌شود

هرمیداس باوند: مخالفت با اجرای FATF وضعیت را از این که هست، بدتر خواهد کرد

دادستان کل کشور در حاشیه مراسم معارفه دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در پاسخ به این سوال که آیا در اغتشاشات اخیر بازداشت تبعه خارجی داشته‌ایم یا خیر؟ گفت: خیر از اتباع خارجی بازداشتی‌ نداشتیم. وی در رابطه با تخلفات انتخاباتی گزارش شده گفت: گزارش‌های مختصری رسیده است اما خیلی جدی و مهم نبوده است و در حال پیگیری است.

درهمین مراسم معاون اول قوه قضاییه گفت: آقای محمد جواد لاریجانی از زمان مرحوم شاهرودی مشاور عالی رئیس قوه قضاییه بودند و اکنون هم در دوره ریاست جدید قوه قضاییه همان سمت مشاور عالی را در قوه قضاییه دارند ولی عضویت ایشان در ستاد حقوق بشر به پایان رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha