• شنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۸ / ۰۵:۱۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98101108569
  • خبرنگار : 71480

زیباکلام: پایداری‌ها و احمدی‌نژادی‌ها پیروز انتخابات مجلس هستند

زیباکلام: پایداری‌ها و احمدی‌نژادی‌ها پیروز انتخابات مجلس هستند

یک استاد دانشگاه تهران با اشاره به اینکه نه احمدی نژادی ها و نه جبهه پایداری‌ها قالیباف را قبول ندارند، گفت: شاید آقاتهرانی یا ذوالنور رئیس مجلس و زاکانی، الیاس نادران، نقوی حسینی، یامین پور یا رسایی اعضای هیات رئیسه شوند.

صادق زیباکلام در گفت وگو با ایسنا درباره نحوه شکل‌گیری رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این انتخابات رقابتی میان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان شکل نمی گیرد، زیرا اصلاح‌طلبان حضوری در انتخابات ندارند و شاید تعداد کمی کرسی در مجلس بدست آورند. اگر عارف در انتخابات شرکت می‌کرد، بعید بود حتی صدهزار رای هم بدست می‌آورد. رقابت دو قطبی میان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان شکل نمی‌گیرد و جبهه پایداری و طرفداران احمدی‌نژاد برنده واقعی این انتخابات هستند.

وی ادامه داد: در مجلس یازدهم نه اصلاح طلبان و نه اصولگرایان تاثیر گذار نیستند و بحث ترکیب مجلس بعدی درباره رقابت اصولگرایان و اصلاح‌طلبان نیست، بلکه بحث اصلی این است که تندروها 150 کرسی بدست می‌ آورند یا 200 کرسی؟ اصولگرایان سنتی هم در اقلیت خواهند بود. جبهه پایداری و احمدی‌نژادی‌ها هیات رئیسه و احیانا ریاست مجلس را بدست می آورند. شاید آقاتهرانی یا ذوالنور رئیس مجلس و زاکانی، الیاس نادران، نقوی حسینی، یامین پور یا رسایی اعضای هیات رئیسه شوند.

این استاد دانشگاه درباره وضعیت جریان قالیباف در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: قالیبافی‌ها شاید در مشهد و چند شهر دیگر در استان خراسان وضعیت خوبی داشته باشند اما پایداری‌ها و احمدی‌نژادی‌ها اکثریت مجلس را خواهند داشت. طرفداران احمدی‌نژاد با پایداری‌ها رابطه بهتری دارند تا با قالیبافی‌ها. اتحاد اصلی بین پایداری‌ها و احمدی‌نژادی‌ها شکل گرفته است. قالیباف خیلی مورد اعتماد و تایید پایداری‌ها نیست. او سعی می‌کند خود را نواصولگرا و متفاوت معرفی کند، اما نه پایداری ها او را قبول دارند و نه احمدی‌نژادی‌ها. من برای قالیباف برای ریاست مجلس شانسی قائل نیستم.

زیباکلام در پایان درباره میزان مشارکت در انتخابات مجلس گفت: در تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ مشارکت زیاد نخواهد بود و به 20در صد هم نخواهید رسید، زیرا بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان در شهرهای بزرگ‌ هستند و خیلی حضوری نخواهند داشت.در تهران رای نفر اول شاید بین 300 تا 400 هزار رای باشد که جبهه پایداری ها این رای را بدست می‌آورند.این را مقایسه کنید با یک و نیم میلیون رای آقای عارف در انتخابات قبلی در سال 94. البته در شهرهای کوچک میزان مشارکت تابع رقابت‌های محلی، قومی، قبیلگی و طایفگی است و مشارکت در این شهرها به 60 تا 70 درصد می رسد و در مجموع برای کل کشور مشارکت حول و حوش 50 درصد خواهد بود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۵ ۰۶:۲۴

سلام... مملکت در شرایط خاص خود و هنوز این حرفهای .....جای تاسف است که هنوز متوجه شرایط نیستید. ...

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۵ ۱۴:۲۵

از احمدی‌نژاد بدتر و ... نداشته‌ایم. شاید ترامپ شبیه‌ترین فرد به او است. این‌گونه افراد در بحران زندگی می‌کنند و خود را به دروغ مردمی نشان می‌دهند. خدا نجاتمان دهد.

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۵ ۱۵:۱۸

در پاسخ علی یعنی احمدی نژاد از روحانی بدتر بوده؟؟؟ شاید ضعیف ترین رئیس جمهور تاریخ بشریت رئیس جمهور محبوب اصلاحاتی ها یعنی....است.

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۵ ۰۷:۵۲

چقدر عجیبه که شما از اسم رمز احمدی نژاد برای رای جمع کردن برای حزب ... خودتون هستین بسه مملکت تحت قدرت شما رو هم دیدیم ...

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۵ ۱۲:۰۸

دقیقا. قشنگ میشه اینو در طیف اصلاحات با حسن عباسی در طیف مقابل مقایسه کرد. طرف خیلی...

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۵ ۰۸:۰۴

نمایندگان مردم باید از مردم و از جنس عامه مردم باشند. اگر اینطور نباشد پس نماینده مردم نیستند

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۵ ۰۸:۱۶

تحلیل های احساسی و آب دوغ خیاری

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۵ ۰۹:۳۴

....مرگ یکی دیگر از ارکان دموکراسی....!

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۵ ۱۱:۳۶

اگه احمدی نژا بیاد همه بهش رای میدن خیلی هارو صاحب خونه کرد

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۵ ۱۰:۵۰

اصلاح طلب یا اصولگرا یا احمدی نژادی یا پایداری همه و همه تعزیه گردان هستند. در میدان یکی حر می شود یکی عمر سعد. ولی وقتی تعزیه تمام می شود و می خواهند شام بخورند برای هم برنج می کشند و دوغ بهم تعارف می کنند. برنده هر که باشد مهم نیست. باید حرف گوش کند. مطیع امر باشد. جایی که باید رای موافق بدهد بداند چه موقع است بازنده انتخابات مردمند و لاغیر.

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۵ ۱۴:۱۸

آفرین دقیقا

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۵ ۱۲:۱۸

درود بر احمدی نژاد.6ساله مردم روز خوش ندیدن.

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۵ ۲۱:۴۸

دقیقا. لاریجانی هم میدونست رد صلاحیت میشه. گفت حداقل ثبت نام نکنم، آبروم نره. بتونم 4 سال دیگم کاندیدا شم.

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۵ ۱۴:۱۵

... به نظرمن اصلاح طلبان ته دلشون خیلی هم‌ خوشحالن که رد صلاحیت شدن و آبروشون حفظ شد چون با این‌گندی که زدن می اومدن هم کسی رای بهشون نمی داد.

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۵ ۱۴:۲۱

...دلت خوشه بابا

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۵ ۱۴:۲۹

گند کارهای اصلاح طلب ها همه جا درآمده و رد صلاحیت شوند برایشان سنگین تر است .

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۵ ۱۴:۳۳

مملکت تحت قدرت این و اون نداره، متاسفانه الیت قدرتی که در ایران هست همگی نان به نرخ روزخورند و همه طالب قدرت الان شرایط ایجاب میکنه که زیر علم پایداری سینه بزنند و الا اصلاحات چی و اصولیچی بهانه ای بیش نیست .این بزرگواران همشون یه دوره ای در قدرت بودند؛میتونید یکی رو لیست کنید که نقطه منفی توی کارنامش نباشه حالا تقطه مثبت پیشکش. این چند تا چهره جوان و ناشناخته هم که میارن دلیلش اینه که کسی نتونه رد اون سیاه بازیاشونو بزنه. کمی فکرو تحلیل خوب است جانبداری الکی از کسی نکنید.

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۵ ۱۴:۵۴

طرفدارهای احمدی نژاد یادشون رفته دقیقا همین شرایط مالی رو مخصوصا توی 90 به بعد داشتیم تا 92 ...کفگیر که ته دیگ بخوره فرقی نداره کی باشه ..حالا از خرابکاریهاشون بگذریم در ابعاد دیگه ...تازه اون نفت رو 140 دلار فروخت تو 6 سال اول باز کف‌گیر خورد ته دیگ؛ الان که امریکای ترامپ، هیچی نذاشته بمونه و نفت هم اون قیمت نیست ..ادم منطق داشته باشه و دو دوتاچهارتا کنه سنگ احمدی نژاد رو به سینه نمیزنه؛ نه اینکه حالا برای بقیه رو بزنه؛ ولی اون دیگه تهشه

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۵ ۱۵:۱۱

ان‌شاالله احمدی‌نژادی‌ها بیان ، مستضعفین یه نفسی بکشند

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۵ ۱۶:۳۷

اصلاح طلب اصولگرا نداریم, با این حرفها بین مردم اختلاف نندازید. انقلابی - ضد انقلابی - بسیاری از اینایی که رد صلاحیت شدن ضد انقلابن شما اصلاح طلب میگید بهشون

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۵ ۲۳:۱۷

سلام اقای زیبا کلام میشه شما نظرات خودتو برا خودت نگه داری یکیشم که درست از در نمیاد

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۱۵ ۲۲:۴۹

بنظر من اگر رانت شخصی و رابطه شخصی خاصی با نماینده خاصی نباشه کسی واقعا باید دیوانه باشه وقت انرژی واسه این کارا بذاره ترجیح میدم اون وقت و زمان رو صرف دم کردن گل گاو زبان کنم در آینده و سرنوشت خودم تاثیر بهتری داره