• پنجشنبه / ۱۲ دی ۱۳۹۸ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 98101209018
  • منبع : نمایندگی قزوین

استاندار قزوین:

مدیران کل استان قزوین و ائمه جمعه همدل عمل می‌کنند

مدیران کل استان قزوین و ائمه جمعه همدل عمل می‌کنند

ایسنا/قزوین استاندار قزوین گفت: استان قزوین در اغتشاشات اخیر جزو استان‌هایی بود که خسارتی نداشت شورای تأمین به سرعت ورود پیدا کرد، ائمه جمعه آگاهی بخشی کردند و اجازه ندادند تریبون نماز جمعه محل اختلاف پراکنی شود چرا که در استان قزوین مدیران کل و ائمه جمعه همدل عمل می‌کنیم.

هدایت‌الله جمالی‌پور، استاندار قزوین در جلسه شورای اداری استان قزوین که امروز ۱۲ دی ماه در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: روند برگزاری شورای اداری استان قزوین از جلسه آینده تغییر پیدا می‌کند و د بخشی از آن به مسائل و مشکلات درون استانی و در بخش دیگر به آگاهی از مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشور می‌پردازیم که با حضور مهمانان کشوری برگزار می‌شود.

وی افزود: یکی از مسائل مهمی که باید به آن توجه کرد امنیت عمومی جامعه و توجه به  مسائلی است که می‌تواند امنیت را تحت تاثیر قرار دهد، یکی از موارد اختلافات داخلی و پرداختن به مباحثی است که  فاصله بین دولت و ملت را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، استاندار قزوین اظهار کرد: با این فاصله فرصتی برای دشمنان ایجاد می‌کنند که در نهایت موجب ضربه زدن به امنیت عمومی خواهد شد، همه ما وظیفه داریم کاری کنیم که به انسجام ملی برسد و باید به تقویت  وحدت ملی کمک کنیم.

وی تأکید کرد: مسئولان توجه کنند که اگر حرفی زده شود که باعث انشقاق ملی شود به امنیت ملی نیز ضربه زدند، با توجه به سطح تهدیدات و امید  دشمن به اختلاف داخلی میبنیم که دشمن درصدد افزایش فاصله ملت و تبدیل آن به شورش اجتماعی است، در این میان ما وظیفه داریم هم جهت و هم صدا حرکت کنیم.

بین مسئولین ارشد استان و ائمه جمعه انسجام وجود دارد

جمالی‌پور خاطرنشان کرد: این به معنای هم جهت شدن اندیشه‌ها نیست، خداوند برخی اختلافات اندیشه را برای کمال انسان قرار داده است، اما این اختلافات تا جایی ارزش پیدا می‌کند که منافع عمومی جامعه به خطر نیافتد اگر دامنه اختلاف  به منافع عمومی جامعه برسد به عناد تبدیل می‌شود که می‌تواند آسیب جدی به نظام و امنیت ملی بزند.

وی بیان کرد:  ما باید طوری رفتار کنیم که این عناد در رفتارمان دیده نشود و دامنه نفوذ دشمن را افزایش ندهد، وحدت و انسجام خوبی بین مسئولین ارشد استان و ائمه جمعه وجود دارد، هم افزایی جدی بین اعضای شورای تامین و این عناصر وجود دارد و دغدغه مشترک افزایش وحدت است.

ظرفیت‌های استان قزوین مغفول مانده است

استاندار قزوین یادآور شد: ائمه جمعه انسان‌های شریف، همراه و حمایتگر هستند و این فرصت خوبی برای استفاده از این ظرفیت برای توسعه استان قزوین است، قزوین استانی است که ظرفیت بالایی دارد اما سرمایه‌گذاری در این استان به خوبی صورت نگرفته است.

وی افزود: در حالی که ثروت عظیمی در اختیار استان است و می‌توان بخش عظیمی از مشکلات اقتصادی کشور را  با اتکا به ظرفیت‌های استان قزوین حل کرد اما این ظرفیت‌ها مغفول مانده است.

استاندار قزوین یادآور شد: با توجه به ظرفیت دینی، منابع طبیعی، مردم و متخصصین امروز جامعه جایگاه ما این نیست و می‌توانستیم جایگاه رفیع‌تری داشته باشیم، امیدواریم با همت و تلاش به جایگاهی که واقعاً شایسته ایران است برسیم و در شرایط سخت امروز با استفاده بهینه از منابع، افزایش بهره‌وری و نیروی انسانی بتوانیم شرایط بهتری را فراهم کنیم.

وی بیان کرد: استان قزوین در اغتشاشات اخیر جزو استان‌هایی بود که خسارتی نداشت شورای تامین به سرعت ورود پیدا کرد، ائمه جمعه آگاهی بخشی کردند و اجازه ندادند تریبون نماز جمعه محل اختلاف پراکنی شود چرا که در استان قزوین مدیران کل و ائمه جمعه همدل عمل می‌کنیم.
سروسامان دادن مرکز پسماند قزوین اولویت مهمی است

جمالی‌پور اظهار کرد: محیط زیست دغدغه به حقی است، طی بازدید از مرکز پسماند قزوین تدابیری اتخاذ شد، مرکز پسماند یکی از موارد مهم محیط زیست است که اولویت دارد و امید دارم تا اول فروردین ماه بتوانیم مدیریت کنیم؛ بخشی از این مسائل به نوع تکنولوژی‌ها ارتباط دارد که به دلیل تحریم امکان به‌روزرسانی نداریم.

وی خاطرنشان کرد: ما گاهی امکان استفاده از سوخت گاز برای برخی صنایع که آلودگی ایجاد می‌کنند را نداریم، مجبور هستیم که از سوخت جایگزین استفاده کنیم و معضل آلودگی ایجاد شود البته تصمیمات جدی در این بخش در حال پیگیری است تا آلودگی و پسماند مدیریت شود.

مشکلات کارگری یکی از مهمترین دغدغه‌های استانداری است

استاندار قزوین با بیان اینکه مشکلات کارگری یکی از مهمترین دغدغه‌های من است، تصریح کرد: هر هفته روز چهارشنبه از واحدهای مشکل‌دار بازدید می‌کنیم و سعی داریم مشکلات را قبل از تبدیل شدن به بحران حل کنیم، اگرچه تحریم‌ها مشکلاتی ایجاد کرده است اما صنعتگران و کارآفرینان به خوبی عمل می‌کنند امیدواریم با تدبیر مشکلات سخت کارگری نیز حل شود.

وی عنوان کرد: حوزه درمان نیز اولویت اساسی من است و بیشترین پیگیری در این حوزه را داشتم، جای تأسف است که ساخت مراکز درمانی به قبل از انقلاب برمی‌گردد، ساخت بیمارستان ۷۵۰ تختی و بیمارستان سوانح در حال پیگیری است و امیدوارم این دو مرکز به نتیجه برسد.

جمالی‌پور یادآور شد: آب یکی از مهمترین نیازهای مردم و صنعت است، آب شرب نیز جزو اولویت‌ها و در حال پیگیری است، مشکل آب آشامیدنی آبیک جزو ضرورت‌های جدی استان است و تا پایان شهریور ماه حل می‌شود.

وی بیان کرد: اسناد ملی نیز مسئله مهمی است و ضرورت دارد که مرکز اسناد ملی در قزوین ایجاد شود و در این راستا از تمام ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد تا مرکز اسناد ملی راه اندازی و اسناد ملی جمع آوری شود.

استاندار قزوین با بیان اینکه حمل و نقل نیز جزو اولویت‌هاست بیان کرد: هفته آینده مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی  به قزوین سفر می‌کند و دو خطه شدن راه آهن قزوین ــ تهران به سرعت انجام می‌شود، در تاکستان نیز این که قطار از شهر عبور کند فرصت توسعه است؛ ‌ضمن اینکه  دغدغه‌های مردم را نیز پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ورزشی قزوین عنوان کرد: قزوین در حوزه ورزشی خوب عمل کرده است و می‌خواهیم که از ورزشکاران استان قزوین به صورت جدی حمایت شود تا در رشته‌های مختلف ورزشکاران قزوینی به المپیک راه پیدا کنند.

بودجه قزوین در شأن استان نیست

جمالی‌پور تأکید کرد: بودجه استان قزوین ناموزون است، قزوین فقط استان شده اما بودجه آن براساس شاخصه‌های استانی ارتقاء پیدا نکرده است، با توجه به وضعیت موجود این بودجه در شأن استان نیست و باید تقویت شود، اینها سرمایه‌گذاری دولت است و می‌توانیم بسیاری از مشکلات پایتخت را حل کنیم اما با این اعتبار ممکن نیست.

وی تصریح کرد: شاخص‌های بودجه‌ای استان افزایش پیدا کرده است، ما جزو آخرین استان‌ها در بودجه هستیم و امیدواریم نمانیدگان در کمسیون تلفیق کمک کنند که بودجه متناسب شود.

استاندار قزوین با اشاره به اخلاق انتخاباتی یادآور شد: همه باید اخلاق انسانی را رعایت کنیم، انتخابات مظهر مشارکت مردم است و در این صحنه دستگاه‌های برگزارکننده انتخابات وظیفه دارند بیطرفی خود را حفظ کنند.

وی بیان کرد: مسئولان برگزاری انتخابات باید توجه کنند که تریبون‌های متعلق به مردم در اختیار ماست که باید از جبهه‌گیری و صف‌آرایی مصون باشد.

استفاده از امکانات دولتی در انتخابات ممنوع است

جمالی‌پور تصریح کرد: اگر می‌خواهیم مشارکت مردم جدی شود دستگاه‌های مسئول وظیفه دارند از حقوق مردم صیانت کنند در سطح حوزه‌های انتخاباتی بیطرفی را پیگیری کنند.

وی گفت: استفاده از امکانات دولتی ممنوع است و پیگرد حقوقی دارد، کسی حق ندارد از امکانات دولتی استفاده کند، شهرداری‌ها  و نهادهای حکومتی نباید از این امکانات به نفع کاندیدای خاصی استفاده کنند.

استاندار قزوین یادآور شد:  اعتماد دادن به مردم می‌تواند مشارکت را افزایش دهد، برخی می‌گویند مشارکت اهمیت ندارد این حرف دشمن است چرا که رهبری همیشه بر مشارکت حداکثری تأکید دارند.

وی عنوان کرد: کسی حق ندارد یأس و تا امیدی را به مردم تزریق کند، اگر کسی دلش برای مردم می‌سوزد باید مشارکت را افزایش دهد و توجه کند که تریبون محل فحاشی نیست بلکه محل امیدبخشی است.

خانواده مدیران باید در محل خدمت آن‌ها سکونت داشته باشند

جمالی‌پور بیان کرد: گزارش به من رسیده است که خانواده برخی از مدیران کل در قزوین مستقر نیستند به این مدیران دو ماه فرصت داده می‌شود که خانواده خود را منتقل کنند در غیر این صورت مدیر باید برود، کسی که مسئولیت را می‌پذیرد باید به همراه خانواده در آن استان حضور پیدا کنند، دو ماه آینده ارزیابی صورت می‌گیرد.

استاندار قزوین در پایان خاطرنشان کرد: مدیران کل باید در بین مردم و شهرستان‌ها حضور پیدا کنند، مدیرکلی که در شهرستان‌ها حضور پیدا نمی‌کند دغدغه مدیریتی ندارد، مسائل شهرستان‌ها نیز باید بررسی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha