• پنجشنبه / ۱۲ دی ۱۳۹۸ / ۱۶:۰۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 98101209078
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی:

بیش از ۳۴۰۰ هکتار سکونتگاه غیررسمی در آذربایجان غربی وجود دارد

بیش از ۳۴۰۰ هکتار سکونتگاه غیررسمی در آذربایجان غربی وجود دارد

ایسنا/آذربایجان غربی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: بیش از ۳۴۰۰ هکتار سکونتگاه غیررسمی در استان وجود دارد.

آیدین رحمانی رضایی امروز ۱۲ دی ماه در جلسه شورای اسلامی استانها که با حضور الویری رئیس شورای عالی استانها، معاونین و مدیران کل شورای عالی استانها و روسای شوراهای شهرستانها استان در استانداری برگزار شد،به برخی مسایل و مشکلات مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: علاوه بر ۲۱۶۶ هکتار بافت فرسوده، بالغ بر ۳۴۴۵ هکتار سکونتگاههای غیررسمی به دلیل مهاجرتها و دلایل مختلف در استان وجود دارد که بیش از یک سوم آن مربوط به شهرستان ارومیه است که مستلزم آن است که در شوراها برای مدیریت به این مباحث ورود کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در ادامه به افزایش قیمت بنزین و مدیریت سوخت که در دو ماه گذشته صورت گرفته اشاره نمود و گفت: در آذربایجان غربی ۲۵ میلیون لیتر در مصرف سوخت صرفه جویی شده که ۲۲ درصد کاهش نسبت به مدت زمان مشابه قبل را نشان می دهد همچنین در این مدت ۱۸ درصد افزایش مصرف سی ان جی معادل ۹ میلیون لیتر بنزین نشان از کاهش مصرف سوخت و در نهایت کاهش آلودگی را منتج شده است.

وی در ادامه به اختصاص اعتبارات لازم برای مشکلات درآمدهای شهرها اشاره کرد و گفت: تاکنون به دلیل عدم وجود درآمد پایدار و تراکم فروشی با منظر نامناسب در شهرها مواجه بودیم و شرایط نامطلوبی در بعضی از شهرها رخ داده بود که امیدواریم با لحاظ شرایط درآمد پایدار شاهد روزهای خوبی برای مدیریت شهری بصورت منظم و قانونمند باشیم.

رحمانی افزود: امسال برای مدیریت شهری از محل اعتبارات ملی ۵۶ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده، همچنین از محل اعتبارات استانی بیش از ۸۷ میلیارد تومان اعتبار برای این منظور از محل ارزش افزوده استانی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه با انتخاب شوراها درواقع تصمیمات مردم، غالب بر اقدامات و مدیریت های شهرها انجام می گیرد، گفت: انتخاب شوراها از بین مردم اقدام بسیار خوبی بود که نظام مقدس جمهوری اسلامی آن را به مردم ارمغان آورد و با احیا مدیریت در شوراهای اسلامی ، مردم بصورت مستقیم تاثیر اقدامات را در شهر و روستاهای خود مشاهده می کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha