• جمعه / ۱۳ دی ۱۳۹۸ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98101309479
  • خبرنگار : 71381

شهادت سردار سلیمانی در صدر اخبار سیاسی امروز

شهادت سردار سلیمانی در صدر اخبار سیاسی امروز

شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی در صدر اخبار سیاسی امروز قرار گرفت که گزارش پربازدید ترین اخبار مربوط به آن را میتوانید در لینک های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، در جریان حمله به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به همراه ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی و چند نفر از اعضای این سازمان به شهادت رسیدند.

سفیر کشورمان در عراق هم با بیان جزییاتی از شهادت سپهبد سلیمانی توضیح داد: در ساعات ابتدایی روز جمعه در مسیر فرودگاه بغداد به شهر بغداد مورد اصابت حملات موشکی نیروهای آمریکایی قرار گرفت و تمام همراهان وی به شهادت رسیدند.

همچنین پنتاگون در پی شهادت سردار سلیمانی در بیانیه‌ای با اعلام این که ترامپ دستور ترور این سردار ایرانی را صادر کرده بود، مدعی شد که این مقام ارشد ایرانی قصد حمله به دیپلمات‌های آمریکایی و دیگر نیروهای نظامی و منطقه‌ای را داشته است.

سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی از برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای عالی امنیت ملی برای بررسی اقدام جنایتکارانه حمله به خودرو سردار سلیمانی در بغداد که منجر به شهادت ایشان شد، خبر داد.

همچنین در پی اعلام خبر ترور سردار سلیمانی جلسه فوق العاده وزیر و مدیران ارشد وزارت امور خارجه برگزار شد و این جلسه از ۷ صبح جمعه در دفتر دکتر ظریف ادامه دارد.

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان هم در توییتی از احضار کاردار سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا، به وزارت خارجه خبر داد و گفت: مراتب اعتراض شدید اللحن ایران به وی ابلاغ شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی ۳ روز عزای عمومی در کشور اعلام کردند و با صدور پیامی به همین مناسبت تاکید کرند: شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه‌ی او در همه‌ی این سالیان بود، با رفتن او به حول و قوه‌ی الهی کار او و راه او متوقف و بسته نخواهد شد، ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه‌ی دیشب آلودند.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با تسلیت شهادت این سردار بزرگ اسلام و ایران، تاکید کرد: یقین دارم پرچم عزت و پایداری این شهید والامقام به دست خیل عظیم سربازان اسلام بر افراشته خواهد ماند و مسیر پر افتخار ایثار و مقاومت با قوت بیشتر تداوم خواهد یافت. بی‌تردید انتقام این جنایت هولناک را ملت بزرگ ایران و دیگر ملت‌های آزاده منطقه، از امریکای جنایتکار خواهند گرفت.

محمد جواد ظریف هم در واکنش به ترور شهید قاسم سلیمانی در توئیتی نوشت:تروریسم بین‌المللی ایالات متحده، هدف قرار دادن و ترور ژنرال سلیمانی به عنوان مؤثرترین نیروی مبارزه با داعش، النصره، القاعده و همکارانش بسیار خطرناک و تشدید [رفتارهای] احمقانه است. وزیرخارجه کشورمان همچنین با صدور بیانیه ای خاطر نشان کرد: خباثت و حماقت نیروهای تروریست آمریکایی در ترور سردار سلیمانی، این شهید قهرمان و سردار مبارزه با تروریسم و افراط گرایی، بدون تردید درخت مقاومت در منطقه و جهان را تنومندتر خواهد کرد.

جو بایدن: ترامپ یک کبریت را به بشکه باروت انداخت

واکنش پمپئو به اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی

مشاور مرکل: ایران از جایی که آمریکا انتظارش را ندارد، پاسخ خواهد داد

مشاور رئیس‌جمهوری: آمریکا باید آماده تحمل تبعات اقداماتش باشد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:انتقام خون به ناحق ریخته شده شهید قاسم سلیمانی گرفته خواهد شد

محسن رضایی: انتقام سختی از آمریکا خواهیم گرفت

واکنش رئیس کمیته روابط خارجی روسیه به شهادت سردار سلیمانی

برنی سندرز: اقدام ترامپ در ترور سلیمانی ما را به جنگ فاجعه‌بار دیگری نزدیک می‌کند

سید حسن نصرالله: به سردار سلیمانی غبطه می‌خورم

سپاه پاسداران: انتقام سخت خونهای به ناحق ریخته شده را از جنایتکاران می‌گیریم

سفارت ایران در عراق در مورد زمان انتقال جسد شهید قاسم سلیمانی و همراهانش که در پی حمله هوایی نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد، بامداد امروز به شهادت رسیده بودند گفت: اقدامات برای انتقال پیکر شهید قاسم سلیمانی به ایران در حال انجام است و تلاش داریم این انتقال هرچه زودتر از جمله امروز انجام شود.

همچنین حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا با صدور حکمی سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی را به فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب کردند.

سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی هم گفت: تا ساعاتی دیگر موضع رسمی شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در خصوص اقدام جنایتکارانه آمریکا در هدف قرار دادن خودرو سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در بغداد که منجر به شهادت افتخارآمیز ایشان شد، اعلام می گردد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۳ ۱۴:۱۷

ایران هزاران سردار داره سلیمانی تنها یکی از ماها بود.