• جمعه / ۱۳ دی ۱۳۹۸ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 98101309496
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

اعلام انزجار مردم هرمزگان از استکبار جهانی؛

راه سردار سلیمانی ادامه دارد

راه سردار سلیمانی ادامه دارد

ایسنا/هرمزگان صبح روز جمعه ۱۳ دی ماه سال ۹۸ در پی حمله هوایی نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چند تن از همراهان وی از جمله فرماندهان و رزمندگان حشد الشعبی ، به شهادت رسیدند.

استاندار هرمزگان در پیامی شهادت سردار رشید و سرافراز اسلام و ایران، حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تسلیت گفت.
فریدون همتی افزود: آمریکای جنایتکار با این اقدام تروریستی، بار دیگر چهره منحوس و استکباری خود را نشان داد و قطعاً این اقدام آنان بی پاسخ نخواهد ماند.
وی گفت: دشمنان بدانند با شهادت سردار سلیمانی هزاران سردار دیگر با افتخار ، پرچم این عزیز را بدست خواهند گرفت و این راه ادامه دارد.
همتی افزود: این بزرگمرد چه در دوران دفاع مقدس با فرماندهی رزمندگان اسلام و چه پس از آن، با هدایت نیروهای مدافع حرم، با شجاعت، دلاورانه و فداکارانه در راه دفاع از اسلام و حفاظت از امنیت ایران اسلامی تلاش و مجاهدت کرد.
وی گفت: دشمن مرتکب اشتباهی سخت و محاسبات غلطی شد و تاوان این حادثه عظیم را پس خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در پیامی ضمن تسلیت شهادت سردار رشید و سرافراز اسلام و ایران، حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: راه شهید سلیمانی را با افتخار ادامه می‌دهیم و شک نگننید که خون این مجاهد دلاور در تاریخ اتفاقات مهمی را رقم خواهد زد.

 حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌  اظهار کرد: آمریکای جنایت‌کار، فاجعه بزرگی را رقم زد و به شهادت رساندن سردار دلاور ملت ایران برای او سخت تمام خواهد شد.

وی افزود: سردار سلیمانی عزیز دل همه ملت ایران بود و خون پاک او سرآغاز اتفاقات عظیمی خواهد بود که در تاریخ ماندگار خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به عمق خباثت صهیونیست‌ها و سران کاخ سفید در دشمنی مستمر با ملت ایران، خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی زمینه‌ساز پیروزی‌های مستمر جبهه مقاومت بر علیه جریان‌های تکفیری بود که آمریکا ساخته و پرورانده بود و همین مسأله باعث شد تا انتقام شکست‌های مفتضحانه‌شان را از این سردار غیور بگیرند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌ با تأکید بر تداوم شکست‌های نکبت‌بار صهیونیست‌ها و حامیان آنان و در راس آن آمریکای جهانخوار، اضافه کرد: ماهیت آمریکا همین دریده خویی و رفتارهای وحشیانه است و ما در طول ۴۰ سال اخیر بارها شاهد این وحشی‌گری‌ها بوده‌ایم اما خون این شهید بزرگوار، نهضت عظیم مبارزه با استکبار را در منطقه با شدت بیشتری به جریان انداخت و بزودی اتفاقات بزرگی در راه است.

عضو هیئت رئیسه مجلس در پیامی ضمن تسلیت شهادت سردار قاسم سلیمانی، گفت: : این رزمنده قدیمی، صمیمی و پرتلاش، جوانی پاک و متعبد خود ر در جبهه‌های شرف و کرامت در دفاع از میهن اسلامی و نظام جمهوری اسلامی گذرانید.

محمد آشوری بیان کرد: مقطع پایانی عمر با برکت و چهره نورانی خود را در دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام و در مقابله با اشقیای تکفیری و ضد اسلام سپری کرد و در همین جبهه پر افتخار به آرزوی خود یعنی جان دادن در راه خدا و جهاد فی سبیل الله نائل آمد. فضل و رحمت الهی بر او گوارا باد.

احمد مرادی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس با تسلیت شهادت سردار سلیمانی، در گفت و گو با ایسنا، افزود: بار دیگر تجاوز دولت جنایتکار آمریکا با نشان دادن چهره واقعی خود فاجعه آفرید و این بار مردم غیور ایران اسلامی را در سوگ مالک اشتر زمان، داغدار نمود.

وی تصریح کرد: قطعاً شهادت سردار دلها، سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی، چهره ننگین آمریکا را بعنوان دشمن اصلی ملتهای منطقه بیش از پیش افشا خواهد نمود.

مرادی خاطرنشان کرد: خاطرات مجاهدت ها و اعتماد سردار سلیمانی به رزمندگان هرمزگانی بعنوان برادر و فرمانده محبوبشان، هرگز از یاد ایثارگران و جانبازان هرمزگان محو نخواهد شد و هیچ مرگی جز شهادت در راه خدا برای این مجاهد خستگی ناپذیر قابل تصور نبود.

این نماینده مجلس: امروز سر دمداران دولت جنایتکار آمریکا مسرور از رسیدن به آرزوی دیرینه خود و شهادت رساندن حاج قاسم هستند، اما غافل از آنکه هر قطره از خون حاج قاسم، در رگهای هزاران جوان مومن و انقلابی این مرز و بوم خواهد جوشید و عواقب این جنایت آشکار،  متوجه عاملین آن خواهد بود.

مرادی در پایان گفت: اینجانب شهادت مالک اشتر زمان، سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی را محضر مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران به ویژه رزمندگان هرمزگانی تبریک و تسلیت عرض نموده و همنشینی آن سردار مجاهد با مولایشان سید الشهدا (ع) را از درگاه خداوند متعال خواهانم.

همچنین دیگر نماینده هرمزگان در مجلس در این خصوص به ایسنا، گفت:شهادت مالک اشتر سید علی، سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و مجاهد حزب الهی ابومهدی المهندس معاون حشدالشعبی نشان داد که جریان خون شهدای اسلام تا ظهور امام عصر تداوم خواهد داشت و نحوه ترور و شهادت ایشان زبونی سردمداران استکبار و آمریکای جنایتکار را بیش از پیش نشان داد.
 وی اظهار کرد:  همه کسانی که در کنار این مجاهد نستوه و سردار عالی مقام به عنوان همرزم خدمت کرده اند اذعان دارند که او عاشق اسلام، ولایت، انقلاب و شهادت بود و امروز آن بزرگ مرد انقلابی به پاس سالها همت و سعی بی وقفه اش در حفظ انقلاب و اسلام پاداش عظیم شهادت نصیبش شد.

هاشمی تختی بیان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند همه‌ی دشمنان باید بدانند که خط جهاد مقاومت با انگیزه‌ی مضاعف ادامه خواهد یافت و پیروزی قطعی در انتظار مجاهدان این راه مبارک است، و شیطان بزرگ آمریکای خونریز تاوان سختی را برای این جنایت باید پرداخت کند و باید بداند انتقام سختی در راه است.

وی اضافه کرد: بی شک شهادت او برای ما که جا مانده ایم تاسف دارد چرا که روح پرفتوح آن فرمانده عزیز و شجاع و سرباز راستین ولایت به آرزوی خود که همان پیوستن به همرزمان شهیدش بود نائل آمد و به مصداق آیه شریفه قرآن کریم عند الله یرزقون خواهد بود.

این نماینده مجلس در پایان تصریح کرد: بدینوسیله اینجانب شهادت آن اسوه ایثار و سرباز فداکار اسلام و ایران را محضر ولی عصر عج، فرمانده کل قوا حضرت امام خامنه ای مد ظله العالی، و مردم شریف ایران تبریک و تسلیت عرض می نمایم.

علی صالحی، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پیامی شهادت مظلومانه سردار سرافراز اسلام، انقلاب و ایران ؛ "حاج قاسم سلیمانی" را به ساحت مقدس حضرت بقیه اللّه الاعظم«ارواحنا له الفداه» ، مقام معظم رهبری «مدظله العالی» و آحاد ملت مقاوم و سلحشور ایران اسلامی تسلیت گفت.

متن پیام رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به شرح ذیل است؛

قامت سرافرازی از منادیان توحید و ایثار در راه صیانت از حریم ایمان و ولایت بر خاک افتاد و همزمان روح بلندش به ملکوت اعلی پرکشید.

شهادت مظلومانه "سرباز ولایت و "سردار سرافراز اسلام، انقلاب و ایران؛ حاج قاسم سلیمانی که پس از عمری مجاهدت و ایثار در حراست از حریم اهل بیت «علیهم السلام» و نبرد با گروهک های تکفیری _ صهیونیستی و حامیان آنها در هجوم ناجوانمردانه رژیم سفاک و تروریست ایالات متحده آمریکا به لقاء حق نائل شد؛ فقدانی بزرگ و اندوهی عمیق آفرید.

بدون تردید خون پاک این شهید والامقام فصل جدیدی در مبارزه امت اسلامی با استکبار جهانی و جریانهای تروریستی و تکفیری گشوده و روح تازه ای در کالبد مجاهدان فی سبیل اللّه خواهد دمید.

بدین وسیله شهادت اسطوره مقاومت و مجاهد فی سبیل اللّه؛ سردار حاج قاسم سلیمانی را به ساحت مقدس حضرت بقیه اللّه الاعظم«ارواحنا له الفداه»، نایب برحق ایشان ؛فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت اللّه العظمی الامام خامنه‌ای«مدظله العالی»، نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جبهه مقاومت و همرزمان سردار سلیمانی، ملت سلحشور و وفادار ایران اسلامی علی الخصوص خانواده معزز آن شهید بزرگوار ؛ تبریک و تسلیت عرض نموده و به عاملان خبیث این جنایت اعلام می نمایم که آحاد ملت مقاوم ایران از مبارزه با آمریکا و متحدانش دست بردار نبوده و بنا بر سند خونخواهی و ادامه راه این شهید گرانقدر، ابراز دشمنی با نظام سلطه را در بینش و منش و قلم و قدم خود ادامه خواهند داد.

 اعلام انزجار مردم هرمزگان از استکبار جهانی
مردم بصیر هرمزگان در محکومیت به شهادت رساندن سردار بزرگ جبهه مقاومت حاج قاسم سلیمانی راهپیمایی می کنند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: این راهپیمایی در بندرعباس امروز بعد از نماز جمعه از مسجد جامع تا مقابل سپاه امام سجاد(ع) برگزار می شود.
حجت الاسلام ارجمند افزود: راهپیمایی انزجار از استکبار بزرگ جهانی در شهرستانهای استان نیز امروز پس از اقامه نماز جمعه برگزار می شود.

سید عبدالجلیل قتالی، رئیس شورای عالی مدارس اهل سنت و جماعت جنوب ایران با صدور بیانیه ای ترور سردار قاسم سلیمانی را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است:
آمریکای جنایتکار یک بار دیگر نقاب از چهره کریه و خون آشام خود برداشت و دستهای پلیدش را از خون فرزندان این مرز و بوم رنگین ساخت.
شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی و همراهان و هم رزمانش، سندی دیگر از قساوت و خشونت بی پرده آمریکا خواهد بود.
شورای عالی مدارس اهل سنت و جماعت جنوب ایران، ضمن محکوم کردن این حرکت ددمنشانه و امثال آن که توسط آمریکا و ایادی اش در اقصی نقاط دنیا صورت می گیرد
این ضایعه بزرگ را خدمت خانواده محترم ایشان مقام معظم رهبری و دولت جمهوری اسلامی ایران خصوصا و هم وطنان عزیز خود عموما تسلیت عرض می کند.

عباس امینی زاده شهردار بندرعباس شهادت جانسوز حاج قاسم سلیمانی راتبریک و تسلیت گفت. 
بی تردید سربازان جبهه مقاومت با شهادت حاج قاسم سلیمانی فصل جدیدی از مبارزه را اغاز خواهند کرد و درخت مقاومت را در منطقه و جهان تنومند تر و قدرتمند تر به بار خواهند نشاند  نام سردار  سپهبد سلیمانی مترادف با مبارزه با تروریست و حمایت از انسانهای بی پناه و بی گناه در کتاب تاریخ حک شده است  عزم ملت ایران و ملتهای ازاد منطقه برای مبارزه با دولت سفاک أمریکا با این اقدام تروریستی بیشتر خواهد شد بی شک این جنایت به شکلی انقلابی توسط مجاهدان اسلام پاسخ داده میشود پرچمی که این سردار رشید اسلام در منطقه و جهان بر افراشته قطعا با أقدار بیشتری به اهتزاز در خواهد امد
اینجانب شهادت این الگوی مجسم اخلاص، شجاعت و انسانیت را به محضر حضرت ولی عصر روحی و ارواحنا فداه، رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی)، یاران و همرزمانش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و عموم هموطنان تبریک و تسلیت می گویم. از خداوند متعال برای سردار محبوبمان  علو درجات و همنشینی با سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و برای خانواده معزز و بازماندگان او صبر و اجر مسالت دارم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha