• جمعه / ۱۳ دی ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 98101309708
  • خبرنگار : 50177

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

گفتار، رفتار و سیره‌ سردار سلیمانی شهیدگونه بود

 گفتار، رفتار و سیره‌ سردار سلیمانی شهیدگونه بود

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: گفتار، رفتار و سیره‌ سردار سلیمانی شهیدگونه بود.

حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های امروز  نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر برگزار شد، با بیان اینکه تقوای الهی کلید و راز و رمز موفقیت فرد و جامعه است، اظهار کرد: تقوا سبب می‌شود انسان فراز و نشیب‌ها را با موفقیت پست سر بگذارد.

وی با بیان اینکه به برکت تقوای الهی است که سرداری نظیر شهید حاج قاسم سلیمانی مدارج عالی معنوی را طی می‌کند و به خلعت شهادت نائل می‌شود.

تقوا مسیری برای رسیدن به شهد شهادت است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه شهدا از خداوند روزی شهادت را خواهان هستند، خاطر نشان کرد: تقوا مسیر را برای فرد هموار می‌کند تا به شهد شیرین شهادت برسد.

شاهرخی با تاکید بر اینکه باید این صفحه‌های تاریخ ورق بخورد تا سردارانی همچون سلیمانی که سر و جانش را بر کف دست گرفت و با خدا معامله کرد از انسان‌های اهل نفاق جدا شود، گفت: انبیای الهی در طول تاریخ، آموزه‌های خداوند را برای هدایت بشریت آورده‌اند و در جبهه مقدم در مقابل دشمنان راه خدا ایستادند.

وی اضافه کرد: فراز و نشیب، سختی و آسانی‌ها باید در بین ملت‌ها و مردم باشد تا آنهایی که ایمان واقعی دارند از اهل شعار و نفاق مشخص شوند.

راست‌قامتان جاودانه تاریخ خواهیم ماند

خطیب جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه افرادی شعار "نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا" سردادند ولی در میدان عمل، صحنه و عرصه را خالی کرده، به دشمن پناه بردند و جاسوس شدند، اظهار کرد: دیروز سردار سلیمانی جزو صدیقین بود و با طی کردن مدارج عالی معنویت امروز به خیل شهدا پیوست که شهد شهادت بر او مبارک باد، اگرچه این شهادت ناله‌های ما را از دل بیرون افکند و اشک‌ها را از چشممان جاری ساخت اما ما راست‌قامتان جاودانه تاریخ خواهیم ماند.

شاهرخی با اشاره به اینکه با صلابت‌تر و محکم‌تر از گذشته از اهداف متعالی انقلاب اسلامی که امام راحل ترسیم کردند دفاع می‌کنیم، افزود: همچنان پشت سر رهبر معظم انقلاب تا رسیدن به آخرین اهداف عالی اسلامی لحظه‌ای عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

گفتار، رفتار و سیره‌ سردار سلیمانی شهیدگونه بود

 وی با تاکید بر اینکه سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی گفتار، رفتار و سیره‌اش شهیدگونه بود، تاکید کرد:‌ ‌اتکا به قدرت لایزال الهی، همبستگی  و مهربانی از اصول سرفرازی ملت‌ها  هستند که این شهید بزرگوار در  مسیر آن قدم برداشت و هرکجا وظیفه داشت حضور پیدا می‌کرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه به میلاد حضرت زینب (س)  و روز پرستار اشاره کرد وگفت: ارتقا شغلی پرستاران و توجه به سطح درآمدی آنها ضروری است.

امام جمعه خرم‌آباد بیان کرد: پیروزی خون بر شمشیر توسط این بانوی بزرگ کربلا رقم خورد و این امر نشان می‌دهد بانوان در حاشیه نیستند و در نگاه اسلامی با رعایت حدود و شرایط می‌توانند در صحنه سیاسی و اجتماعی حضور یابند.

فاطمه زهرا (س) با حضور در عرصه سیاست در دفاع از حریم ولایت، به شهادت رسید

وی همچنین به  ۱۹ دی و شهادت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و با بیان اینکه کتاب زندگی این مادر و دختر درخشان است، گفت:فاطمه زهرا (س) با حضور در عرصه سیاست در دفاع از حریم ولایت، به شهادت رسید و بانوی قهرمان کربلا نیز حسین (ع) را تنها نگذاشت که در عرصه سیاسی با رعایت حدود، حجاب اسلامی و مقررات اسلامی حضور یافتند.

نماینده ولی فقیه در لرستان خضوع، خشوع، عابده و مطیع اوامر الهی بودن را از دیگر ویژگی این دوبانوی بزرگ اسلام برشمرد و یادآور شد: زنان امروزی نیز می‌توانند با رعایت این نکات در جامعه حضور داشته و فعالیت‌های ارزنده انجام دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha