• شنبه / ۱۴ دی ۱۳۹۸ / ۰۹:۱۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98101410163
  • خبرنگار : 71592

امیدواری میشل عون برای تشکیل "دولت متخصصان" در روزهای آتی

امیدواری میشل عون برای تشکیل "دولت متخصصان" در روزهای آتی

رئیس جمهوری لبنان با بیان اینکه تلاش‌ها برای تشکیل دولت جدید با چهره‌های متخصص ادامه دارند، ابراز امیدواری کرد که این دولت طی روزهای آتی تشکیل شده و اعتماد موجود در داخل و خارج از کشور را تقویت کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، میشل عون، رئیس جمهوری لبنان در جریان استقبال از هیئت موسسه تبلیغاتی مارونی به ریاست شارل جورج الحاج اظهارات مذکور را ایراد کرد.

در ابتدای این دیدار الحاج ضمن تبریک سال نوی میلادی برای عون آرزوی سلامتی کرد تا کشور و ملت را هدایت کند و این روزهای دشوار را پشت سر بگذارد.

وی خطاب به عون گفت: شما می‌دانید که مردم لبنان در سایه نگرانی‌ها از نبود نقدینگی و افزایش نرخ بیکاری از آینده خود بیم دارند.

رئیس جمهوری لبنان هم آغاز سال ۲۰۲۰ و صدمین سالروز تأسیس کشور لبنان را تبریک گفت و اعلام کرد، در سال‌های اخیر به ویژه در سطح مالی و معامله با دلار چندین عمل اشتباه رخ داده که کشور را به این مرحله از بحران رسانده است. لبنان تقریباً تنها کشوری است که در داخل با ارز خارجی معامله می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد که دولت جدید به فراهم شدن فضای مثبتی به ویژه با کشورهایی که تمایل دارند به لبنان کمک کنند، نقش داشته باشد.

عون با بیان اینکه تلاش‌ها برای تشکیل دولت جدید با چهره‌های متخصص ادامه دارند، گفت، امیدوار است این دولت طی روزهای آتی تشکیل شده و اعتماد موجود در داخل و خارج از کشور را تقویت کند.

رئیس جمهوری لبنان تأکید کرد، آنچه اخیرا داخل کشور رخ داده دشواری بزرگی است و ما باید از این شرایط و بحران اقتصادی کنونی خارج شویم. مردم لبنان که اخیراً علیه وضعیت موجود قیام کرده‌اند، حق دارند. من همیشه این حق را تأیید کرده‌ و از مردم خواسته‌ام که در خیابان‌ها بمانند تا بتوانیم در سایه ناتوانی در ادامه راهی که قبلا حاکم بود، تغییراتی ایجاد کنیم.

میشل عون گفت، طرح اقتصادی مک‌کنزی سناریویی واقعی از توسعه بخش‌های تولیدی لبنان، تأمین فرصت‌های شغلی و کاهش واردات ارائه می‌دهد و ما فورا براساس این طرح کار خود را آغاز خواهیم کرد.

رئیس جمهوری لبنان همچنین از هیئتی از جوانان در "جریان آزاد ملی" استقبال کرد و در این دیدار پیرامون تحولات کنونی داخلی و منطقه‌ای و اوضاع مالی و اقتصادی کشور بحث و گفت‌وگو کردند.

وی تأکید کرد: تلاش‌ها را برای برون رفت از بحران کنونی را از طریق اقدامات مختلف، از جمله تشکیل دولت جدید برای حل اوضاع کنونی و پاسخگویی به رویکردها و آرمان‌های لبنانی‌ها به ویژه کسانی که در میادین خواستار انجام اصلاحات شده‌اند، از چند ماه پیش آغاز کردیم اما استعفای دولت این تلاش‌ها را متوقف کرد.

عون تأکید کرد، اولویت دستیابی به این اصلاحات با همکاری همه افراد ذی‌نفع خواهد بود.

وی گفت، کمپین مبارزه با فساد ادامه دارد اما طی روزهای آتی تشدید خواهد شد به ویژه اینکه اصلاحات هنوز به سخت‌کوشی و عزم ثابت نیاز دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha