• شنبه / ۱۴ دی ۱۳۹۸ / ۱۲:۴۵
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 98101410529
  • خبرنگار : 50046

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور خراسان شمالی مطرح کرد:

همدلی مهمترین اثر شهادت سردار سلیمانی در داخل کشور

همدلی مهمترین اثر شهادت سردار سلیمانی در داخل کشور

ایسنا/خراسان شمالی عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور خراسان شمالی گفت: همدلی و وحدت مردم یکی از مهمترین اثرات شهادت سردار قاسم سلیمانی در داخل کشور بوده است.

دکتر قاسم جعفری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران قدرت خود را نه تنها در منطقه بلکه در دنیا به اثبات رسانده است، اظهارکرد: تحمل این دستاورد بزرگ برای بدخواهان و دشمنان به طور قطع سخت است.

وی افزود: دشمنان در تحلیل های خود بر این باورند که گسترش قدرت جمهوری اسلامی حاصل یک سری از تلاش هایی است که توسط نیروهای بسیار خوب صورت گرفته و این نیروها در عرصه نبردهای مختلف پای کار بوده اند که یکی از آن ها سردار قاسم سلیمانی بوده است.

جعفری با بیان اینکه سردار قاسم سلیمانی در زمان هشت سال دفاع مقدس جزء 10 فرمانده مهم میدان و عملیات بوده است، ادامه داد: بعد از آن نیز این سردار بزرگ اسلام در هر عملیاتی که بوده از سوریه گرفته تا عراق، در یمن و بوسنی یکی از مهره های اصلی در کسب موفقیت بوده است.

وی اظهارکرد: از سال 1998 میلادی، سردار شهید سلیمانی به عنوان فرمانده سپاه قدس منصوب شد و نقش مهم و بسزای وی به خوبی مشهود بود، بنابراین دشمنان به دنبال حذف فیزیکی وی بود اما نمی خواستند به صورت مستقیم وارد عمل شوند و درصدد بوند تا این کار را به صورت غیرمستقیم انجام دهند و بگویند در درگیری کشته شد، اما زمانیکه دیدند این امر شدنی نیست به صورت مستقیم خودشان وارد کار شدند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: شهادت سردار قاسم سلیمانی در محل فرودگاه بغداد نقض آشکار تعهدات بین المللی، حقوق بشر و ... بوده است.

وی خاطرنشان کرد: سردار شهید سلیمانی موفق شد بعد از گذشت سه سال داعش را از عراق خارج کند و علاوه بر آن توانست سوریه را نیز از شر این افراد راحت کند.

جعفری تصریح کرد: خون شهید سردار قاسم سلیمانی علاوه بر اینکه سبب شده تا همدلی و وحدت مردم بیشتر شود، موجب شده تا بیشتر به این درک برسیم که دشمن به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست.

وی تاکید کرد: شهادت سردار سلیمانی در منطقه نیز سبب شده تا دشمنان در هراس فرو روند و به خوبی می دانند که کابوس آن ها تمام شدنی نیست.

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور خراسان شمالی در ادامه گفت: آمریکایی ها نیز متوجه شده اند که دچار اشتباه استراتژیک شده اند چراکه یکی از محبوب ترین شخصیت های کشور را به شهادت رسانده اند و همین امر سبب شده تا کینه ملت ایران نسبت به آمریکا تا 100 سال عمق پیدا کرد.

وی افزود: شهادت سردار قاسم سلیمانی این موضوع را در عرصه داخلی و خارجی روشن کرد که یک راه بیشتر نداریم و آن اقتدار و عزت است که باید به آن دست یابیم و آن را بیشتر کنیم.

جعفری ادامه داد: باید عزت و اقتدار خود را در عرصه اقتصاد با اقتصاد مقاومتی، در عرصه نظامی با افزایش قدرت، در حوزه سیاسی با تقویت وحدت و هم دلی و در حوزه فرهنگی با به رخ کشاندن ارزش های دینی و معنوی به دست آوریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha