• یکشنبه / ۱۵ دی ۱۳۹۸ / ۰۹:۴۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98101511197
  • خبرنگار : 71132

با تصویب مجلس؛

پایگاه الکترونیکی ثبت اطلاعات مالی کاندیداها راه اندازی می‌شود

پایگاه الکترونیکی ثبت اطلاعات مالی کاندیداها راه اندازی می‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای مقرر کردند پایگاه الکترونیکی ثبت اطلاعات مالی کاندیداهای انتخابات مجلس از سوی وزارت کشور راه اندازی شود.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز یکشنبه و در جریان بررسی جزئیات طرح شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس ماده یک این طرح را به تصویب رساندند که براساس آن اصطلاحات و عبارات زیر در این قانون در معانی ذیل به کار می‌روند:

۱- تبلیغات: به مجموعه اقدامات نامزدهای انتخابات و یا نمایندگان آن و سایر افراد اعم از گفتاری، نوشتاری و رفتاری به منظور تاثیرگذاری بر رای دهندگان گفته می‌شود که با هدف رساندن پیام، خط مشی و برنامه نامزدها یا احزاب و گروه‌های سیاسی به مردم است تا از این طریق آنها را به رای دادن به نامزدهای مورد نظر یا جریان و گروه خاص ترغیب کند.

۲- فعالیت‌های انتخاباتی: به هر گونه فعالیت قانونی اطلاق می‌شود که نامزدها، احزاب و گروه‌های سیاسی و طرفداران آنها در تبلیغات و یا امور مرتبط با انتخابات انجام می‌دهند.

۳- هزینه‌های انتخاباتی: هزینه‌های مادی است که نامزدهای انتخابات و احزاب وگروه‌های سیاسی در انجام فعالیت‌های انتخاباتی و تبلیغات صرف می‌کنند.

۴- تامین مالی انتخابات: به مجموعه منابعی گفته می‌شود که جهت تامین هزینه‌های انتخاباتی انجام و یا صرف می‌شود.

۵- سامانه مالی انتخابات: پایگاهی است که وزارت کشور به صورت الکترونیکی ایجاد و نامزدها، احزاب و گروه‌های سیاسی ملزم به ثبت اطلاعات مالی خود مطابق قانون در این سامانه هستند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که ایجاد سامانه مالی از سوی وزارت کشور بار مالی دارد اما دولت بار مالی این بند از طرح را پذیرفته است.

این ماده با ۱۵۸ رای موافق، ۵ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۳۶ نماینده حاضر به تصویب رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha