• یکشنبه / ۱۵ دی ۱۳۹۸ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 98101511436
  • منبع : بوشهر

مسئول موسسه فرهنگی روایت سیره شهدای کشور:

هسته‌های مقاومت کمربندها را ببندند /هر چه جلو می‌رویم آزمون‌ها سخت‌تر می‌شود

هسته‌های مقاومت کمربندها را ببندند /هر چه جلو می‌رویم آزمون‌ها سخت‌تر می‌شود

ایسنا/بوشهر همرزم سردار سپهبد سلیمانی گفت: هر چه جلو می رویم این مسیر تنگ تر می شود و آزمون ها سخت تر. ما عصر آخرالزمانی بین دو مبدا عاشورا و مقصد امر ظهور هستیم که باید با نگاه به عاشورا مثل سردار سلیمانی ها مرام شهادت طلبی و اسلام عاشورایی را در سبک زندگی خود قرار دهیم.

حجت الاسلام حسین جوشقانیان پیش از ظهر یکشنبه در اجلاسیه شهدای روحانی استان بوشهر عنوان کرد: در نگاه دین، قرآن و عترت جنگ پسندیده نیست، جنگ خشونت و کشتار است. ناجوانمردی و هزاران آسیب و آفت به همراه دارد. ولی ظاهر امنی که دشمن به ما تحمیل می کند باطنی هم دارد.

وی افزود: جنگ یک فیزیک دارد و یک متافیزیک. یک ظاهر دارد و یک باطن. یک نگاه سطحی به آن هست و یک نگاه عمقی. اولیای الهی مردان آسمانی در دل جنگ و حوادث سخت و خشن زیباترین ارزش های الهی و انسانی و فضائل و مکارم را به ارمغان می آورند.

به گزارش ایسنا، مسئول موسسه فرهنگی روایت سیره شهدای کشور اظهار کرد: جنگ پسندیده نیست، اما اردوگاه دشمن در حاکمیت نظام طاغوت و نظام سلطه و نظام مدرنیته در تلاش برای دیکته کردن فرمول های خودشان است و به تعبیر قرآن مجید تا صدای شکستن استخوان کرامت و شرافت شما را زیر پای خود حس نکنند دست برنمی دارند گرچه بهانه های واهی می آورند اما نظام آنها تسخیر و سلطه و حاکمیت خودشان بر همه جوامع بشری و گرده همه انسانیت و کشورهای محروم و مظلوم است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امکان ندارد ما با نظام سلطه در یک مجرا قرار بگیریم، گفت: حاکمیت الله مولفه های خود را دارد و حاکمیت طاغوت مولفه های دیگری دارد که اینها قابل جمع شدن نیست. کسانی که دم از صلح پایدار می زنند و مدعی هستند که بدون خونریزی از دماغ احدی می توانند در مذاکره نگاه نظام سلطه را جلب کنند، با شهادت سردار با کرامت و با افتخار و فاتح دل های دنیای اسلام و آزادگی محصول نگاه نظام سلطه خبیث آمریکایی را دیدند.

حاج قاسم نسبت به تدابیر مقام معظم رهبری سر سوزنی شائبه نداشت

وی خاطرنشان کرد: آنها دست از سر ما برنخواهند داشت تا مسئله از راس حل نشود، یعنی امر ظهور و تمدن عظیم اسلامی تحقق پیدا نکند.

همرزم سردار سلیمانی عنوان کرد: آزادگان عالم و هسته های مقاومت کمربندها را ببندند. کاری که سردار سلیمانی عزیز ما کرد، در عصر غیبت کبری برای تبعیت از امام زمان به واسطه ولایت فقیه سر سوزنی تردید نداشت. این نقطه قوام شخصیت جامع آن رزمنده مجاهد و سپهبد بزرگ است. حاج قاسم نسبت به تدابیر و نگاه و منش و مقام معظم رهبری سر سوزنی شائبه نداشت و این خیلی مهم است.

مرام شهادت طلبی و اسلام عاشورایی باید در سبک زندگی ما قرار بگیرد

جوشقانیان افزود: هر چه جلو می رویم این مسیر تنگ تر می شود و آزمون ها، امتحان ها سخت تر. سختی ها در پیش است، ما عصر آخرالزمانی بین دو مبدا هستیم یکی مبدا ما، امر عاشورا و یکی مقصد ما امر ظهور که با نگاه به عاشورا مثل سردار سلیمانی ها و شهدای عزیز خطه جنوب، باید برای آن افق و قله تربیت شویم و تربیت کنیم. یعنی مرام شهادت طلبی و جهادی بودن و مرام اسلام عاشورایی را باید در سبک زندگی ما قرار بگیرد و سبک زندگی ما این مجاهدان باشد. 

وی یادآور شد: خواهران عزیز در جایگاه مادران، باید لالایی خواب فرزندانتان قصه سردار سلیمانی ها و این شهدای عزیز باشد. 

مسئول موسسه فرهنگی روایت سیره شهدای کشور گفت: متاسفانه درس شهید فهمیده از متون درسی ما حذف شده است. ما اگر می خواهیم انسان های تراز حاج قاسم داشته باشیم باید برای فرزندانمان این اسطوره ها و قهرمانان سترگ واقعی میدان ها را تبیین و بازگو کنیم.

آمریکایی ها خطای بسیار استراتژیک فاحشی را مرتکب شدند

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: ویژگی سردار باافتخار شهید سلیمانی تعبد محض به ساحت ولایت و مقام معظم رهبری جامع الاطراف که دنیا به او خیره مانده است. کار مهمی که حاج قاسم انجام داد این نیست. 

حجت الاسلام حسین جوشقانیان افزود: بر اساس منابع دینی و روایات در عصر ائمه، مشکل جامعه دینی این بوده که مومنین و مومنات و عرصه های حزب الله و ولایت مدار نسبت به یکدیگر اتصال ندارند. 

وی بیان کرد: چه زمانی برای مقام منیع ولایت به این مرتبه می رسیم که نسبت به هم مهربان و باعطوفت و بارافت باشیم؟ یعنی در جامعه ولایی و دینی بوی اختلاف و انشقاق و تفرقه نباشد. حاج قاسم در منطقه چه کرد؟ آمریکایی ها خطای بسیار استراتژیک فاحشی را مرتکب شدند.

همرزم سردار سپهبد سلیمانی خاطرنشان کرد: حاج قاسم در منطقه آمد و انصار الله یمن، زینبیون پاکستان، فاطمیون افغانستان، حزب الله لبنان، حشد الشعبی عراق، حیدریون و... بسیجیان ایران را همه به هم متصل کرد. کاری کرد به لطف خدا مرکز ثقل مبارزه با نظام سلطه برای تحقق حاکمیت ولایت توحید، وقتی ولی امر مسلمین جهان امر می کند همه به هم شبکه و جبهه می شوند. دشمن زخم خورده اینجاست. کار مهم حاج قاسم عزیز این بود که در روی زمین همه را برای ولایت به خط کرد، این کار آسانی نیست، این محصول قریب به ۴۰ سال مجاهدت خالصانه است. 

حاج قاسم عزیز ما با نفسش حاکمیت داعش را در منطقه برکند

مسئول موسسه فرهنگی روایت سیره شهدای کشور اظهار کرد: امریکایی ها اشتباه فاحشی مرتکب شدند، حاج قاسم عزیز ما با نفسش حاکمیت داعش را در منطقه برکند، تمام اردوگاه مومنین و حزب الله را در عرصه های گوناگون برای ولی امر به همدیگر شبکه کرد و ببینید که خون مقدس ایشان چه می کند. 

جوشقانیان تاکید کرد: در آستانه گام دوم انقلاب در مقیاس جهانی برای تحقق حاکمیت امام زمان (عج) و بسترسازی حکومت امام زمان هستیم.

وی ادامه داد: آنها نمی فهمند خون یعنی چه. نمی فهمند دست شهید وقتی از بدنش و از دنیا و مادیات جدا می شود عظمت خون مقدس این شهید چه می کند. ان شالله با خون مقدس سردار سلیمانی، همانطور که با جسمش و نفسش حاکمیت تکفیری ها را ریشه کن کرد، با خون مقدسش حاکمیت نظام سلطه را ریشه کن نماید. شک نکنید. این حاج قاسم است که در ۳۳ روزه ی حزب الله تمام لحظاتش را در میدان نبرد و خط مقدم بود. این حاج قاسم است که در عراق با کمتر از یک گروهان ظرف ۲۴ ساعت دو استان را آزاد کرد. این حاج قاسم است که با ۸ سال مجاهدت در دفاع مقدس، لشکر خط شکن همیشه پیروز ۴۱ ثارالله را با چه ارکان و کادری پیروز کرد. 

این مسئول یادآور شد: ظاهر جنگ بد و خشن و نامطلوب و ناپسند است. اما هنر و عظمت امام ما این بود که این تهدید را به فرصت تبدیل کرد. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha