• یکشنبه / ۱۵ دی ۱۳۹۸ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: علم و فناوری ایران
  • کد خبر: 98101511617
  • منبع : معاونت علمی ریاست جمهوری

استفاده از فناوری‌های نرم در مدارس تهران گسترش می‌یابد

فناوری نرم
عکس تزیینی و دریافتی است

برای آشناسازی دانش‌آموزان با مفاهیم فناوری نرم و استفاده از روش‌های نوین آموزشی و ترویجی در مدارس، تفاهم‌نامه همکاری، بین ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شورای هماهنگی موسسان مدارس غیردولتی شهر تهران امضا شد.

به گزارش ایسنا، سیدمحمدحسین سجادی نیری، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در جریان امضای این تفاهم‌نامه گفت: تعامل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با نظام آموزشی و مدارس از دو جنبه حائز اهمیت است.

به گفته نیری، هدف اول از این گونه تعاملات، ایجاد سازوکارهایی برای تعامل بیشتر در موضوعات فناوری و نوآوری برای طرح بحث در مراکز آموزشی است. ترویج و گفتمان‌سازی جریان نوآوری و فناوری برای افراد جامعه از سنین پایین صورت می‌گیرد و در نهایت بستری مناسب برای توسعه نیروی انسانی فراهم می‌کند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز ضمن تاکید بر اهمیت فعالیت‌های ترویجی، اضافه کرد: دلیل دوم اهمیت این گونه تعاملات که از اولی مهمتر است، توجه به نقش دانش‌آموزان و مراکز آموزشی در توسعه سازوکارهای نرم و رفتارسازی‌های فرهنگی در جامعه است. بسیاری از سازوکارهای رفتارساز فرهنگی، همانند رعایت قوانین و مقررات، توجه به حقوق مردم و سایر این موارد، از دوران دانش‌آموزی در فرد نهادینه می‌شود.

به گفته نیری، دلسوزان بسیاری در خصوص مصرف محصولات فرهنگی با کاراکترهای خارجی در بین کودکان و نوجوانان، دغدغه‌مند و نگران هستند. بی‌شک برای رفع این دغدغه، باید پایه جریان‌سازی فرهنگی در توسعه کاراکترها و شخصیت‌های فرهنگی بومی در محیط‌های آموزشی انجام گیرد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز  با تاکید بر اهمیت نقش مدارس غیردولتی به عنوان سازوکارهای اثربخشی که بتواند اقتصاد آموزش را شفاف کند، گفت: تاکید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر رشد و توسعه فضای استارتاپی بر این مبناست که سازوکارهای استارتاپی چون بر اساس رفتارهای بخش خصوصی شکل گرفته‌اند، از چابکی لازم برخوردار هستند.

وی در ادامه افزود: همین سازوکارها، زمینه مناسبی را برای شفاف‌سازی اقتصاد و جلوگیری از رانت و انحصارگرایی به وجود می‌آورد و در نهایت مردم جامعه از بهبود فضای اقتصادی منتفع خواهند شد و سود می‌برند.

علی صنیعی، رئیس شورای هماهنگی موسسان مدارس غیردولتی شهر تهران نیز در جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری اظهار کرد: حدود 2000 مدرسه غیردولتی در سطح شهر تهران وجود دارد که تقریبا 20 درصد دانش‌آموزان شهر تهران را تحت پوشش قرار می‌دهند.

بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، به گفته صنیعی، مدارس غیردولتی، به دلیل آنکه ماهیتاً متعلق به بخش خصوصی هستند، سعی می‌کنند که زمینه‌های موثری را برای جذب مخاطبان دانش‌آموز فراهم کرده و به صورت کلی در حوزه‌های جدید آموزشی، از انگیزه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری، فعالیت و نقش‌آفرینی برخوردار هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.