• یکشنبه / ۱۵ دی ۱۳۹۸ / ۱۹:۵۳
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 98101511932
  • منبع : صدا و سیما

خاطرات عکاسی از سردار سلیمانی

خاطرات عکاسی از سردار سلیمانی

سید شهاب الدین واجدی از هنرمندان فعال و عکاسان ایرانی که تصاویر بسیاری از شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی ثبت کرده است در برنامه زنده «استودیو هشت » رادیو نمایش حضور یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، در این برنامه واجدی درباره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: در ۱۵ سال اخیر در مقاطعی که دعوت می‌شدم به‌خصوص در یادواره‌های شهدا، آن بزرگوار حضور داشتند چراکه به شهدا علاقه‌مند بودند.

وی ادامه داد: از طرفی در جبهه مقاومت سوریه و عراق برای بحث عکاسی و ضبط اتفاقاتی که در آنجا رخ می‌داد و همین‌طور در نبرد با تکفیری‌ها و داعش، چند بار توفیق داشتم خدمت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی باشم.

واجدی افزود: هرگز فکر نمی‌کردم که ایشان به شهادت برسند؛ چرا که حدود ۴۰ سال در نبرد با دشمنان در جبهه‌های مختلف حضور داشتند، دشمن سرسخت اسراییل و آمریکا بودند و سال‌ها با کسانی که دست نشانده آمریکا بودند مبارزه کردند و در نهایت با هدف مستقیم همان دشمن اصلی شیطان بزرگ آمریکا به درجه شهادت رسیدند.

این هنرمند خاطرنشان کرد: در طول این سال‌ها چهره با جذبه، با ابهت و ذکر و خیر خوبی‌ها و دلاوری‌های ایشان و لبخند ملکوتی که بر لب‌های ایشان بود، زبانزد عام و خاص است.

واجدی ادامه داد: در دوران مختلف در یادواره‌های شهدا وقتی خانواده شهدا در کنار او قرار می‌گرفتند روحیه ایشان بسیار عوض می‌شد. لبخند به لبشان می‌آمد و دست مهربانی بر سر فرزندان شهدا می‌کشیدند و آنجا بود که علیرغم اینکه علاقه‌ای به دیده شدن در عکس‌ها نداشتند اما در این شرایط و در کنار خانواده شهدا می‌گفتند از من عکس بگیرید.

وی یادآور شد: در یکی از مراسم یادواره شهدای حرم در حال عکاسی از ایشان و خانواده شهدا بودم که ناگهان گفتند این همه سال از من عکس گرفتی نمی‌خواهی با هم عکس یادگاری داشته باشیم، من شوکه شدم، با خودم گفتم سردار سلیمانی با آن همه جذبه به من عکاس می‌گوید که بیا با هم عکس بگیریم، این شد که در کمال ناباوری کنار ایشان ایستادم و دوربین را به دست یکی از همکاران دادم که عکسی یادگاری از من و ایشان انداختند که ماندگار شد.

ابهتی که سردار داشتند هر هنرمندی را تحت تاثیر قرار می‌داد که ناشی از آن روحیه شهادت‌طلبی و روحیه علی‌وار ایشان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha