• دوشنبه / ۱۶ دی ۱۳۹۸ / ۰۵:۰۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98101612040
  • منبع : رویترز

ضمن تهدید به "تحریم‌های شدید"

ترامپ خطاب به عراق: پول ما را بدهید تا برویم

ترامپ خطاب به عراق: پول ما را بدهید تا برویم

رئیس جمهوری آمریکا، عراق را به اعمال تحریم‌های شدید تهدید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در پی تصمیم پارلمان عراق برای خروج نیروهای نظامی خارجی از این کشور، دونالد ترامپ تهدید کرد که اگر نیروهای نظامی آمریکایی مجبور به ترک عراق شوند، این کشور را تحریم خواهد کرد!

او همچنین گفته عراق باید پول هزینه‌های انجام شده در ساخت پایگاه‌ هوایی آمریکا در عراق را پرداخت کند.

ترامپ تهدید کرد، اگر قرار است نیروهایش عراق را ترک کنند بغداد باید هزینه‌های احداث پایگاه‌ هوایی در آنجا را بپردازد.

او به خبرنگاران همراش در هواپیمای ریاست‌جمهوری تاکید کرد: ما پایگاه هوایی با هزینه‌ هنگفت و به طور استثنایی در آنجا داریم، ما از مدت‌ها پیش یعنی قبل از آمدن من میلیاردها دلار برای احداث آن خرج کردیم و عراق را ترک نمی‌کنیم مگر اینکه پول ما را بدهند.

رئیس‌جمهوری آمریکا تصریح کرد: اگر عراق می‌خواهد نیروهای آمریکایی بروند، آن دوستانه نخواهد بود، ما تحریم‌هایی را بر آنها اعمال می‌کنیم که هرگز مثل آن را شاهد نبوده‌اند، تحریم‌های ایران در مقایسه با این تحریم‌ها چیز ناچیزی خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۶ ۰۵:۱۴

جالبه این خوک کثیف همه چیز رو پول میبینه تو هم پول اشتباه امریکا در خمله به عراق و پول کشته شدن و ویران شدن مکان های فرهنگی را با بوجود اورد داعش پرداخت کن خوک کثیف

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۶ ۰۷:۴۹

سلام. برید و شرتون رو بکنید.. مطمعا اگر باشید بی نهایت هزینه روی دست منطقه میزارید و عامل اصلی همه فساد ها منطقه خواهید شد.با رفتن شما داعش هم احتمالا دیگر چیزی از ان نخواهند ماند..

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۹ ۱۰:۵۹

اتفاقا بایست هوشیار بود چون یکی از سناریوهاشون این است که دوباره داعش دست پرورده خودشون رو دوباره در عراق احیا کنند و ادعا کنند تا ما بودیم عراق امن بود ما رفتیم دوباره ناامن شد و به این بهانه مجددا وارد عراق بشوند.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۶ ۰۸:۰۵

این انگل، یه زمانی سالن دار "کشتی کج" بوده. صحنه سیاست را با رینگ "کشتی کج" اشتباه گرفته است. ترور تو نزدیک است ابله.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۶ ۰۸:۲۲

حرومزاده اونا ازت درخواست کردن پایگاه بزنی که حالا طلبکار پولش شدی؟ دزدی و طلبکار بودن؟!!!

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۶ ۰۹:۰۰

بی پدر و مادر

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۶ ۰۹:۱۰

ترامپ رفتاربازاری بسیار کثیفی دارد ،مگر خواست عراق بوده که امریکا هزینه‌های سنگینی در عراق انجام بدهد؟آمریکا برای خودش و نگرانی‌های اسراییل در عراق خیمه زده است ، اگر از عراق نرود فتنه های آمریکا در سرتاسر غرب خاورمیانه پایانی برایش دیده نمی‌شود!!!

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۶ ۰۹:۵۳

پول های بلوکه شده ایران بیاری بعد ادعای پول کنید حرامزاده

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۶ ۱۰:۱۲

این ترامپ دیگه داره شورش را در می آورد. ادبی گفتم بی ادبی نکردم ولی این یارو اصلا بی ادبه. پول چیو بدن؟! پول خسارت هایی که با بمب افکن ها از سال 2002 بر ساختمان عراق و دیگر تاسیساتش زدید ده ها بار بیشتر از یه پایگاه نظامیه. ضمنا وقتی محترمانه می گن نظامی های امریکا بروند. طبق قوانین بین الملل هیچ منع قانونی ندارد تحریمتون می کنیم بدتر از ایران!!

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۶ ۱۱:۵۴

عراق اول باید بدهی های ما ایرانی ها را بدهد! شما هم برو توی صف!

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۶ ۱۱:۵۵

پس عزیزان عراقی و به ویژه کردها بدانند که امریکا آنهارا به نوکری میخواهد نه به همکاری و برابری! این مهم است که با این نوشته ترامپ دوباره گوشزد شود که آمریکا فقط کشور نوکر میخواهد و بس!

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۶ ۱۲:۱۱

باسلام: لطفا به این گدا فطرت انسا ن نما پولش را قسطی بدهید!

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۶ ۱۲:۳۱

کشورهای مسلمان همسایه که همه شون به آمریکا اجازه دادن پایگاه در کشورشان داشته باشه تحویل بگیرید ببینید چطوری با دست خودتون خودتون رو مستعمره کردید اینا بیان بیرون برو نیستن این روش نوین استعمار غربیه شما رو توهم برداشته بود که ایران دشمنتونه و اجازه دادید غربیها کشورتان رو اشغال کنن خوش به حال خودمون که مستقل هستیم

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۶ ۱۲:۴۵

متاسفانه عراقیها در قرارداد امنیتی که سال 2007 با امریکا بستند به امروز فکر نکردند.طبق این قرارداد اگر عراقیها از آمریکا بخواهند خاک این کشور را ترک کنند بایستی یک تریلیون و 120 میلیون دلار خسارت بدهند.در سال 2009 بندهایی به این قرارداد اضافه شد که آمریکا اجازه ساخت شانزده پایگاه دیگر هم در عراق گرفتند. همچنین اجازه استفاده از خاک و آسمان عراق هم به مفاد این قرارداد اضافه شد.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۶ ۱۶:۳۲

پمپئو هم بهمین موضوع اشاره کرد. فضای امروز، احساسی است ولی واقعیت چیز دیگری است. آنها (آمریکائیها) هم میدانند که چه قراردادی با عراقیها دارند که ادعای پول میکنند!!

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۶ ۱۲:۵۲

غلط کردید آمدید .چه کسی از شما دعوت کرده بود ؟ شما بخاطر سرقت نفت ومنابع عراق به عراق آمدید نه بخاطر مردم عراق .حال دمتان را روی کولتان بیندازید وفرارکنید که اگر این کار را نکنید پایکاهایتان را به همراه نیروهایتان با خاک یکسان می کنیم.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۶ ۱۳:۲۲

مردک نادان اگر پایه اشغالگری وصول مطالبات مالیست!؟ تو وکشورت را باید مصادره کرد و به اندازه تاریخ کشورت باید بدهی به کشورهایی که از امریکا طلب دارند پرداخت کنید . دوم از این اینکه سرخپوستان چه بدهی به اجداد تو داشتند که املاکشان رو تصاحب کردید و خودشان را قتل عام نمودید. سوم اینکه در عراق همان هایی که درحال حاضر افسار تو را میگردانند در گذشته افسار قبلیهای تورا بسمت حمله و اشغال و کشتار مردم عراق که حاصلش هزاران میلیارد دلارخسارات است ،گرداندند.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۶ ۱۴:۰۱

اخه آدم نادان، عراق رو که الان سالهاست میدوشی. به خاطر همین نیروهای داغون و مفتخورت که بردی عراق، سالهاست داری نفت این کشور رو میبری مفتی. بعد میگی پول بدین؟؟ خب پولش رو که پیش پیش گرفتی خوردی مفت خور!!

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۶ ۱۴:۲۶

جنایتکار تروریست شما بودید که به گفته خودتان داعش را ایجاد کردید و کلی ضرر به کشور و مردم عراق و جهان وارد کردید و حالا بدون جبران خسارات وارده طلبکار نیز هستید دولت و مردم عراق باید حقشان را از شما بگیرند

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۶ ۱۵:۲۹

یکی نیست به این مردک احمق بگه خوب غلط کردی که تجهیزات آوردی که حالا غرامت بخوای مردم مضحک ديوانه واقعا به گفته سردار شهید، قمار باز بسکه سرمست و تمام زندگیش و قمار کرده فکر کرده پیشدستی کنه مردم عراق به این یاوه گویی هاش پولی بهش میدن

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۶ ۱۶:۳۷

دوتا موشک میزنیم تو پایگاهتون دود بشه بره هوا...

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۶ ۱۷:۲۲

این مردک برای نفت عراق و سوریه آمده نه چیز دیگری.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۷ ۱۲:۴۶

سرنوشت عربستان , امارات ؛ بحرین ؛ کویت , قطر و دیگر کشورها یی که متقاضی حضور یانکی ها بوده اند چه می شود ؟ آیا نباید درس عبرت بگیرند. مولا علی ابن ابیطالب کرم الله وجه می فرمایند مااکثر عبر و اقل اعتبار