• دوشنبه / ۱۶ دی ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98101612358
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

یک استاد علوم سیاسی:

برداشتن گام پنجم، خلع ید اروپا و آمریکا را در پی دارد

 برداشتن گام پنجم، خلع ید اروپا و آمریکا را در پی دارد

ایسنا/اصفهان یک استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان گفت: گام‌های ایران در کاهش تعهدات برجامی کاملاً به جا است و گام پنجم حرکتی مثبت است که خلع ید اروپا و آمریکا را در پی خواهد داشت.

احمد آذین در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص برداشتن گام پنج ایران در کاهش تعهدات برجامی، اظهار کرد: با دشمن قداری که به هیچ عهد و پیمانی وفادار نیست و سرداران محبوب ایران را ترور می‌کند باید چگونه رفتار کرد؟ گام پنجم ایران در کاهش تعهدات برجامی کاملاً درست برداشته شد که بدون شک اثرات مثبتی برای ملت و عزت ملی خواهد داشت. مردم ما این روزها عزادار سردار سلیمانی هستند.

وی افزود: مقام معظم رهبری به درستی در گذشته تأکید کردند که نمی‌توان به دشمن اعتماد کرد. ایران اسلامی به تعهدات برجامی خود کامل عمل کرد، اما طرف‌های مقابل به هیچ یک از وعده‌های خود عمل نکردند. بنابراین گام‌های ایران در کاهش تعهدات برجامی کاملاً به جا است به خصوص در این ایام که آمریکا یکی از مقامات بلندپایه نظامی ایران را ترور کرد. گام پنجم، حرکت مثبتی است که خلع ید اروپا و آمریکا را در پی خواهد داشت.  

این استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان، تصریح کرد: چیزی منفی‌تر از این حرکت وحشیانه آمریکا که نداشتیم. بنابراین با این دشمن قدار و ظالم باید به گونه‌ای رفتار کرد که دل مردم شاد شود و امروز جبهه مقاومت دارد ما را مشاهده می‌کند.

آذین گفت: برداشتن گام پنجم در کاهش تعهدات برجامی، کامل‌ترین گامی است که ایران برداشته. دشمن قصد داشت ایران را در بحث هسته‌ای و نظامی دست بسته کند، اما با این گام دشمن خلع ید می‌شود و دیگر ایران را نمی‌توانند در مسائل هسته‌ای و حتی موشکی محدود کنند. این تصمیم و اراده رهبری و ملت ایران است و دولت هم همراهی می‌کند.

وی ادامه داد: برداشتن این گام به هیچ وجه احتمال جنگ را افزایش نمی‌دهد چراکه آن‌ها خودشان می‌دانند اگر جنگی را آغاز کنند تمام کننده جنگ نخواهند بود. بنابراین دشمن از مواجهه مستقیم با ایران ترس دارد و به قول سردار مقاومت در این صورت باید تابوت‌هایشان را آماده کنند. پس دشمن دست به چنین کار نابخردانه‌ای نخواهد زد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha