• دوشنبه / ۱۶ دی ۱۳۹۸ / ۱۵:۵۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98101612643
  • خبرنگار : 71592

معاون دبیرکل جنبش النجباء: نشست رهبران مقاومت عراق ظرف امروز و فردا برگزار می‌شود

معاون دبیرکل جنبش النجباء: نشست رهبران مقاومت عراق ظرف امروز و فردا برگزار می‌شود

معاون دبیرکل جنبش نجباء عراق اعلام کرد، واشنگتن به دنبال گمراه‌سازی جامعه عراق است اما در برهم زدن روابط این کشور با هم‌پیمان استراتژیک آن، ایران که در سخت‌ترین شرایط از عراق حمایت کرده، ناکام مانده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المیادین، نصر الشمری، معاون دبیرکل جنبش نجباء عراق گفت، شهادت سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده ابومهدی المهندس، معاون سازمان حشد شعبی تمامی طرح‌های آمریکا علیه عراق را نقش بر آب کرد و بغداد هیچ وقت به اقدامات آمریکا در عراق اعتمادی نداشته است.

الشمری ادامه داد، حضور آمریکا در عراق برای عملیات نظامی علیه داعش و برای تمامی عرصه‌های عراق مضر‍‍ّ است و حمله آمریکا به حشد شعبی در مرزها ساعت صفر برای آغاز جنگ علیه مقاومت است.

وی تصریح کرد: در هر نقطه‌ای از منطقه که دستمان برسد، به جنگ علیه حضور نظامی آمریکا خواهیم رفت و آماده جنگ با این کشور هستیم و شهادت ما معادله را تغییر نخواهد داد.

معاون دبیرکل جنبش نجباء عراق  گفت: دردی که به آمریکا وارد خواهیم کرد در حد و اندازه خون شهدا خواهد بود.

وی ادامه داد، فرماندهان ارشد مقاومت عراق برای نشستی جهت تشکیل جبهه متحد علیه حضور آمریکا در منطقه آماده می‌شوند و این نشست امروز یا فردا برگزار خواهد شد.

الشمری گفت: توانستیم خسارات سنگینی را به نیروهای آمریکایی در عراق وارد کنیم و همین امر باعث عقب‌نشینی آنها شد.

معاون دبیرکل جنبش النجباء عراق گفت: این نبرد اکنون به قلب متحدین واشنگتن در منطقه منتقل شده است که در حال هدف قرار دادن ما هستند. اصطلاح تروریسم بین‌المللی مصداق ایالات متحده است که به منطقه ما آمده و آن را اشغال کرده است.

وی ادامه داد: ما از سال ۲۰۰۳ با حزب‌الله لبنان و ایران در تماس بوده‌ایم و هیچ یک از ما درخواست موضع واحدی نکرده است. برای ما در جایگاه جبهه مقاومت بهتر است جهت مقابله با واشنگتن یک نهاد باشیم، همان نهادی که آمریکا ما را جزء آن طبقه‌بندی می‌کند.

الشمری گفت: نباید خیلی روی مسائل صوری و پروتکلی متمرکز شویم زیرا جهان اسلام در تمامی سرزمین‌ها امتی واحد است.

وی با بیان اینکه آمریکا نمی‌تواند نوع انتقام خون شهدا را پیش‌بینی کند و این انتقام هنگامی که موشک بر سر آنها فرود آید به زلزله‌ای بدل خواهد شد، گفت، پاسخ به دشمن از روز گذشته و با تصمیم پارلمان عراق آغاز شده است. هر کس از توافق امنیتی با واشنگتن صحبت کند در توهم است و از این به بعد دیگر توافقی با این کشور وجود ندارد.

الشمری افزود، اقدام عادل عبدالمهدی، نخست وزیر مستعفی عراق در مورد دادن درخواست لغو توافقنامه امنیتی به پارلمان خوب است و رای پارلمان در مورد خروج نظامیان آمریکایی از کشور الزام‌آور است و این تصمیم اجازه نمی‌دهد هیچ سرباز آمریکایی در خاک عراق باقی بماند. ایالات متحده با رای پارلمان عراق برای پایان دادن به توافقنامه امنیتی ناامید شد.

وی گفت، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اگر از سوی کنگره مختار شود که این امر دشوار است، می‌تواند تنها تحریم‌های یکجانبه‌ای بر عراق اعمال کند. بغداد از واشنگتن درخواست نکرده که پایگاه نظامی ایجاد کند؛ اقدامی که در واقع نقض حاکمیت عراق است. ترامپ چگونه می‌تواند پول ساخت پایگاه نظامی را که نقض حاکمیت عراق است و بنا به درخواست بغداد هم ساخته نشده، طلب کند؟

الشمری افزود: سفارت آمریکا در بغداد هدف بسیار بزرگی برای مقاومت است. این سفارتخانه در واقع یک پایگاه نظامی، یک لانه جاسوسی، یک مرکز اطلاعاتی آمریکا و یک موساد است. هزاران تفنگدار دریایی در سفارت آمریکا در بغداد حضور دارند و هدف ما در عراق پایان حضور نظامی آمریکاست.

معاون دبیرکل جنبش النجباء در پایان گفت: هیچ وقت در زندگی شهادتی ندیده بودم که به این سرعت ثمر دهد. ثمره بزرگ خون شهدا نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود. اگر اقدامات تحریک‌آمیز این رژیم و حاکمان سعودی نبود، ترامپ جرأت نداشت این جنایت را مرتکب شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha