• سه‌شنبه / ۱۷ دی ۱۳۹۸ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 98101713430

رئیس جهاددانشگاهی فارس:

اخلاق اسلامی رمز محبوب قلوبی شهید سلیمانی بود

اخلاق اسلامی رمز محبوب قلوبی شهید سلیمانی بود

ایسنا/فارس رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس با اشاره به رموز محبوبیت سپهبد شهید سلیمانی، تاکید کرد که یکی از مهمترین دلایل محبوبیت ایشان، تمسک او به اخلاق اسلامی بود.

دکتر مظاهر بابایی سه‌شنبه ۱۷ دیماه در حاشیه راهپیمایی و تجمع مردم فارس در بزرگداشت سپهبد شهید سلیمانی در شیراز، به خبرنگاران گفت: الگو برداری از رفتار، اخلاق و منش شهید سلیمانی باید امروز سرلوحه هم مردم و هم مسئولان باشد.

وی ضمن بیان تبریک و تسلیت شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و با بیان اینکه آن شهید والامقام نماد و الگوی تمام عیار رهروان حقیقی مکتب اسلام بود، حضور میلیونی مردم در برنامه‌های گرامیداشت و تشییع و وداع و خاکسپاری شهید سلیمانی را به دلیل عشق و علاقه عمیق ملت به این سردار رشید اسلام دانست و گفت: سپهبد شهید سلیمانی تنها متعلق به ایرانیان نداشت بلکه او به همه جهان اسلام و آزادی‌خواهان تعلق داشت چنانچه امروز می‌بینیم که مراسم‌های سوگواری متعدد و همچنین بیانیه‌ها و راهپیمایی‌هایی در کشورهای مختلف دنیا برپا می‌شود.

بابایی با تأکید بر اینکه مسلماً راه شهید سلیمانی با شهادتش پایان نمی‌پذیرد، گفت: یکی از القاب سپهبد شهید قاسم سلیمانی، سردار دل‌ها بود که این مسئله نشئت گرفته از اخلاق اسلامی آن مجاهد شهید بود و در حقیقت شهید سلیمانی با اخلاق اسلامی خود توانست فاتح قلوب انسان‌ها باشد.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه‌هایی نظیر جهاد دانشگاهی و سایر نهادهای فرهنگی می‌توانند با هدف تبیین اندیشه‌ها، سلوک رفتاری و منش اخلاقی سردار سپهبد شهید سلیمانی با برگزاری همایش‌ها، کنگره‌ها و رویدادهای برنامه‌ریزی شده زمینه ترویج و تسری سلوک و منش رفتاری و اخلاقی آن سردار شهید والامقام را فراهم کنند.

رئیس جهاددانشگاهی استان فارس همچنین با اشاره به شکوه حضور ملت ایران در مراسم‌های وداع با پیکر مطهر سپهبد شهید سلیمانی در نقاط مختلف کشور گفت: آمریکا باید بداند که امثال قاسم سلیمانی‌ها در ایران و جهان اسلام زیاد هستند و با شهادت سردار دل‌ها، موجب تکثیر قاسم سلیمانی‌های دیگر شده است.

او ادامه داد: امروز همه مشاهده کردیم که چگونه ملت قدردان، متدین و ولایت‌مدار ایران دوباره حماسه آفریدند و بار دیگر به تمام جهان‌خواران ثابت کردند که ملت حماسه‌اند و هیچ‌گاه ذلت نمی‌پذیرند. شهادت سردار سلیمانی بار دیگر دل‌های ملت ایران و بلکه مسلمانان دنیا را با یکدیگر متحدتر کرد و این مسئله را در راهپیمایی‌های متعدد در ایران اسلامی و کشورهای دنیا مشاهده می‌کنیم. 

رئیس ایسنا منطقه فارس گفت: علاوه بر این‌ها یکی دیگر از درس‌هایی که حضور گسترده ملت ایران در مراسم‌های وداع و تشییع سردار دل‌ها به ما داد این بود که مردم همواره قدردان خدمتگزارشان هستند حتی اگر خدمت خود را فرسنگ‌ها دورتر از خاک وطنشان انجام دهند که البته توجه به این مسئله کار همه مسئولان و مدیران کشور را سخت‌تر می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha