• سه‌شنبه / ۱۷ دی ۱۳۹۸ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 98101713434
  • خبرنگار : 50233

اعتبار35 میلیارد ریالی برای موزه‌آرایی پارک‌موزه سمنان

سنگرسازان بی‌سنگر سه دهه پس از جنگ صاحب سنگر می‌شوند

سنگرسازان بی‌سنگر سه دهه پس از جنگ صاحب سنگر می‌شوند

ایسنا/سمنان  مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان از روند رو به جلو تکمیل بزرگترین پارک‌موزه نیمه شرقی کشور در سمنان خبر داد و گفت: طرح سنگر جهادسازندگی در این پروژه بزرگ ملی در حال تکمیل است.

سرهنگ محمد حسن سلامی در نشست هیات مدیره مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس اظهار کرد: سنگر جهاد پارک موزه دفاع مقدس تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش ایسنا مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، با اشاره به مشارکت شهری سمنان در تکمیل این پروژه بزرگ از مسوولان شهرداری مرکز استان خواست، ساخت سیمای منظر مرکز فرهنگی و پارک موزه دفاع مقدس استان در دستور کار مدیران شهری قرار گیرد.

این مدیر مسوول افزود: پیمانکار برای نصب تجهیزات برق و روشنایی مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان به ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که براساس توافق‌ها باید با همراهی و مشارکت شهرداری انجام شود.

وی با اشاره به لزوم تکمیل مسیر دسترسی به این پارک موزه گفت: انتظار می‌رود شهرداری و دیگر دستگاه‌های متولی  برای ساخت بلوار دفاع مقدس و تکمیل مسیر منتهی به پارک موزه دفاع مقدس استان اقدام کنند.

سرهنگ سلامی با ابراز رضایت از تعامل و همکاری شهرداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی در روند ساخت پارک موزه دفاع مقدس گفت: خوشبختانه دستگاه‌های اجرایی همکاری مطلوبی در این بخش دارند.

 وی با بیان اینکه دیوارکشی پارک موزه دفاع مقدس بر عهده شهرداری سمنان است خاطرنشان کرد: دیوارکشی پارک‌موزه به ۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که باید از سوی شهرداری تامین و اجرایی شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با بیان اینکه با تعویض پیمانکار به زودی برای عملیات محوطه‌سازی پارک موزه دفاع مقدس اقدام می‌شود از شرکت آب و فاضلاب شهری، اداره کل راه و شهرسازی و دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان خواست: در بحث تکمیل طرح‌های عمرانی پارک موزه دفاع مقدس استان به تعهدات خود عمل  کنند.

وی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهوری، ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای مرکز فرهنگی و پارک موزه دفاع مقدس استان مصوب شد گفت: تا پایان دهه فجر امسال ۱۰ میلیارد ریال و تا سه ماهه اول سال ۹۹ ، ۲۵ میلیارد ریال دیگر برای موزه‌آرایی این طرح تخصیص داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در مجموع عملیات عمرانی این طرح تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد به بازدید سالانه هزاران دانش آموز و دانشجو از این مجموعه فرهنگی اشاره کرد و اافزود: امسال برای بازدید 7000 دانش آموز از این موزه برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha