• سه‌شنبه / ۱۷ دی ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98101713469
  • خبرنگار : 71381

پاسخ ایران به ادعاهای مقامات آمریکایی پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۷دی

پاسخ ایران به ادعاهای مقامات آمریکایی پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۷دی

پاسخ کوبنده «لاریجانی» به تهدید ترامپ/ نگرانی آمریکا از موشک‌های بالستیک ایران/ افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی بودجه سپاه قدس در دو ماه پایان سال/ عدم صدور ویزا برای ظریف از سوی آمریکا و... در صدر اخبار مورد توجه و پر بازدید مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که میتوانید در این گزارش مرور کنید.

به گزارش ایسنا، اولین خبر پربازدید امروز اظهارات یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکابود که ادعا کرده است  ایران طی ۲۴ تا ۳۶ ساعت آینده اقدام تلافی‌جویانه خود در قبال ترور شهید حاج قاسم سلیمانی را عملی خواهد کرد. وی تاکید کرده است: نگرانی اصلی ما موشک‌های بالستیک ایران است. این موشک‌ها تاکنون به سکوی شلیک منتقل نشده‌اند، اما وضعیت هشدار افزایش یافته است به‌طوری که آن‌ها آماده حرکت هستند و می‌توانند طی ۲۴ ساعت در تعداد قابل توجهی شلیک شوند.

مخاطبی با نام قصاص در کامنتی برای این خبر نوشت: انتقام سخت نه انتقام معمولی. باید با شلیک همزمان ده ها موشک به همه اهداف آمریکا و اسرائیل و سعودی و اروپا باشد.

مخاطب دیگری خواسته است که ترامپ را تحویل ایرانیها بدهند.

شهروند هم با تاکید بر اینکه اقدام ایران فقط محدود به یک حمله نمی شود تا نابودی کامل استکبار ادامه دارد، نوشت: جنگ جنگ تا پیروزی.

یک مخاطب که خود را ایسنا خوان معرفی کرده است، نوشت: این اخبار برای ملتهب کردن منطقه است. انتقام سخت در راه است اما این انتقام سریع نیست.

این خبر که مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا دوشنبه آینده(۲۳ دی) قرار است به بیان سیاست‌های آمریکا در قبال ایران و اقدامات تلافی‌جویانه و انتقام سخت کشورمان پس‌از حمله تروریستی آمریکا و شهادت سپهبد سلیمان، بپردازد مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا قرار گرفت.

آرش در کامنتی برای این خبر نوشت: کار از این بیهوده گوییها گذشته. هزینه کاری که کردند سنگینتر از چیزیه که با این سخنرانی ها و تهدیدها بشه تغییر داد یا ازش کم کرد.

جدیدترین اظهارات "ژان ایو لودریان" وزیر امور خارجه فرانسه راجع به کاهش تعهدات برجامی ایران نیز از اخبار پربازدید امروز بود که گفت: اروپا طی روزهای آتی روند فعال سازی "مکانیزم ماشه" که می‌تواند به پایان برجام منتهی شود را، بررسی خواهد کرد.

خبر بعدی پاسخ کوبنده علی لاریجانی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به اظهارات اخیر رییس جمهور آمریکا بود که گفت: گویا ترامپ میان نمادهای تمدنی و کازینوهای خود فرقی قائل نیست.

سخنرانی ظریف در مجمع گفت‌وگوی تهران هم از اخبار پر بازید امروز بود که در این سخنرانی تاکید کرد: ایالات متحده آمریکا جواب قاطع و حتمی گستاخی خود را در زمان و مکانی که حداکثر درد را احساس کند خواهد گرفت، اما در این جا مایلم به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران این پیام را به منطقه ارسال کنم که تهران همچنان لنگر صلح و امنیت و محور توسعه منطقه­ای خواهد ماند.

وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه همین مراسم  اعلام کرد که وزیر امور خارجه آمریکا به دبیر کل سازمان ملل گفته است که برای ظریف ویزا صادر نمی‌کنند و این نشانه ورشکستگی دولت آمریکاست.

مخاطبی به نام عباس در کامنتی برای این خبر نوشت: کشورهای جهان در مجمع عمومی سازمان ملل در خصوص جابجایی مقر سازمان ملل به یک کشور غیر متعهد ویا بیطرف مانندالجزایر،سوئد یا فنلاندیا هندو...رای گیری کنند.امریکا از وجود مقر سازمان ملل در امریکا سوء استفاده می کند.

خبر پر بازدید بعدی خبر تصویب طرح ۳ فوریتی اقدام متقابل ایران علیه آمریکا با رای قاطع نمایندگان بود که متن کامل این طرح را میتوانید اینجا بخوانید.

اعلام خبر افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی بودجه سپاه قدس در دو ماه پایان سال هم از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha