• سه‌شنبه / ۱۷ دی ۱۳۹۸ / ۱۶:۵۶
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 98101713611
  • خبرنگار : 71625

خواننده‌ قطعه «قاسم هنوز زنده است»:

دوست داشتم در حیات سردار سلیمانی برایش کاری اجرا کنم + آهنگ

دوست داشتم در حیات سردار سلیمانی برایش کاری اجرا کنم + آهنگ

غلامرضا صنعتگر خواننده‌ای است که قطعه «قاسم هنوز زنده است» را برای شهید سردار قاسم سلیمانی خوانده است. او امروز بیان کرد که دوست داشته است در زمان حیات سردار سلیمانی برایش کاری اجرا کند.

به گزارش ایسنا، صنعتگر که در برنامه «سلام عصر بخیر» حاضر شه بود، درباره ساخت کارهایش در بزنگاه‌ها مانند شهدای غواص توضیح داد و گفت: ساعت ۲ شب بود که یکی از دوستان به نام محسن صفایی با من تماس گرفت و گفت فردا تشییع پیکر شهدا است. او به من گفت که با شعر «نِنه‌ ش میگفت بُواش قنداقه شو دید. رو بازوش دس کشید مثل همیشه. می‌گفت دِستاش مثه بال نِهنگه. گِمونم ایی پسر غِواص میشه»، کارم را شروع کنم. اول حتی نمی‌خواستم شعر را بخوانم اما وقتی آن را خواندم آنقدر حال خوبی داشت که همان شب با دکتر چراغعلی تماس گرفتم. او در مسیر شمال بود اما برگشت و ما در چند ساعت آهنگسازی و تنظیم و سازکشی را انجام دادیم. زمانی که دوستان برای فیلمبرداری آمدند اصلا فکر نمی‌کردند کار آماده شود. خدا را هزار مرتبه شکر که این افتخار نصیب من شد تا برای شهدای غواص که غریبانه با دست‌های بسته رفتند، بخوانم. هنوز هم وقتی آن کار را گوش می‌کنم ناخودآگاه صورتم خیس می‌شود.

او درباره آثارش برای امام رضا (ع) و ایران اشاره گفت: من کار ایران را هم سه ساعته جمع کردم. وقتی با ما تماس گرفتند، کار را سریع می‌خواستند. شاعر شعر را در یک دقیقه گفت و من هم با یک کیبورد آن کار را تنظیم کردم. باید رگه‌هایی از ارادت به اهل بیت(ع) در عصر میهنی در کارها باشد؛ چون ما نفس کشیدنمان هم مدیون ائمه و بزرگان دینی است.

این خواننده درباره قطعه‌ای که برای سردار سلیمانی اجرا کرده است، گفت: جمعه صبح زود میلاد عرفان پور با من تماس گرفت و خبر شهادت را به من داد. خیلی دوست داشتم حین زنده بودن سردار سلیمانی این کار را برایش بخوانم؛ چون او یکی از اسطوره‌های زندگی من بوده است و اگر چنین شعری زودتر به دستم می‌رسید این کار را می‌کردم. طبق معمول با دکتر چراغعلی تماس گرفتم. قرار بود کار با ملودی دیگری ساخته شود ولی سرانجام به تنظیم زیبایی رسیدیم و کار اجرا شد. خدا را شاکرم که توانستم با این کار ادای دین کنم.

صنعتگر درباره سردار سلیمانی اظهار کرد: او ایثار زیادی داشت و با مردانگی و شب نخوابیدن‌هایش باعث شد من حالا راحت اینجا بنشینم و کار بخوانم و آرامش داشته باشم. باید بگویم دنیا به قاسم سلیمانی مدیون است. جدا از تمام این اتفاقات من عاشق مرام سردار سلیمانی هستم؛ خاکی بودنی که برایم خیلی جالب بود و باعث محبوبیت فراگیر او شد و حالا هم این همدلی را رقم زده است. قاسم سلیمانی متعلق به همه است و فقط خانواده او عزادار نیستند بلکه همه ما صاحب عزا هستیم. ان‌شاءالله عمری باقی باشد و درباره این اسطوره بزرگ و جوانمرد کار بسازیم.

صنعتگر در پایان گفت: زیبایی حاج قاسم سلیمانی این بود که در کنار صلابت و قدرت نظامی اش عطوفتی او را همراهی می‌کرد و این مکمل خیلی خوب بود. ان شاءالله که ما بتوانیم حداقل راه او را ادامه بدهیم.

در ادامه می‌توانید قطعه قاسم هنوز زنده است را از این خواننده بشنوید:

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۷ ۱۸:۵۰

صنعتگر که در برنامه «سلام عصر بخیر» حاضر شه بود، شده*

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۱۵ ۲۳:۲۷

خیلی این را دوست دارم. عالی بود