• چهارشنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۸ / ۰۸:۰۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 98101813840
  • خبرنگار : 50018

یک استاد دانشگاه:

دیپلماسی متعارف و مذاکره در برابر آمریکا جوابگو نیست

دیپلماسی متعارف و مذاکره در برابر آمریکا جوابگو نیست

ایسنا/آذربایجان شرقی یک استاد دانشگاه گفت: بعد از مشاهده کارنامه سیاه تهدید، ترور و تحریم، بهترین پاسخ در برابر آمریکا دیپلماسی مقاومت است و دیپلماسی متعارف و مذاکره در برابر آمریکا جوابگو نیست؛ لذا گفتمان مقاومت در برابر مذاکره، گفتمان غالب می‌تواند باشد.

میکائیل جمال پور در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به تهدید مراکز فرهنگی ایران از سوی آمریکا، اظهار کرد: اصلی‌ترین اهداف آمریکا در عرصه‌های بین المللی تهدید، تحقیر و تحریم است، چنانچه آمریکا در مقابل تحریم‌ها و تحقیرها نتوانسته جوابی اخذ کند، به تهدید مراکز فرهنگی کشورمان روی آورده که این امر نشانگر قوت و قدرت مراکز فرهنگی کشور در منطقه و جهان است. 

وی افزود: دشمن کاملا درست تشخیص داده است که همه تصمیمات کشور ما از مراکز فرهنگی گرفته شده و ایران به لحاظ قدمت و پیشینه فرهنگی و به خاطر منابع معتبر می‌تواند از لحاظ فرهنگی در همه کشورها و ملت‌ها اثربخش باشد.

وی با بیان این‌که آمریکا متوجه شده است که مراکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران فراتر از مرزهای خاکی و جغرافیایی است، گفت: آمریکا به لحاظ برد و نفوذ به مراکز فرهنگی ایران تهدید به حمله کرده است؛ غافل از این‌که با حمله نظامی، فرهنگ از بین نرفته و اندیشه‌های فرهنگی خنثی نمی‌شود، با این موضوع در می‌یابیم که آمریکا دارای تفکر فرهنگی نبوده و فرهنگ را نیز نمی‌شناسند.

این استاد دانشگاه در خصوص برداشتن گام پنجم ایران در کاهش تهدات برجامی، خاطرنشان کرد: بر اساس تاریخ مذاکرات هسته‌ای و عمل کشورهای اروپایی، جمهوری اسلامی ایران این حق را داشت که به جهت دفاع از حقوق ملی ملت ایران گام‌های مهمی در زمینه برجام بردارد.

وی متذکر شد: با برداشتن گام پنجم، اثبات شد که تمامی طرف‌های اروپایی و آمریکایی در قضیه برجام به دنبال توطئه و اخذ امتیاز بوده و صرفا با ماهیت برد وارد شده بودند، و اهل مذاکره و اهل عمل به قرارداد و تعهدات بین‌المللی خود نبودند.

وی ادامه داد: از این به بعد مراکز هسته‌ای و دانشمندان هسته‌ای ما می‌توانند کارهای خودشان را در زمینه تحقیقات یا غنی سازی بر اساس منافع ملی استمرار ببخشند.

جمال پور در رابطه با اخراج آمریکا از منطقه، گفت: حضور یک کشور در کشور دیگر منوط به پذیرش دولت و ملت آن کشور است و حضور آمریکا در عراق منشاء به وجود آمدن نا امنی در منطقه شده که نمونه بارز آن ترور شهید حاج قاسم سلیمانی است.

وی با بیان این‌که منشأ بسیاری از ناامنی‌ها و مشکلات در منطقه خلیج فارس و کشورهای پیرامون آن حضور پایگاه های نظامی آمریکا است، عنوان کرد: باید منتظر اجرایی شدن تصویب قاطع مجلس عراق مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی باشیم؛ چراکه در صورت اجرایی شدن این تصمیم شاهد پیروزی‌ جبهه مقاومت در منطقه و در عرصه‌های بین‌المللی خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha