• چهارشنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۸ / ۰۸:۴۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 98101813880
  • خبرنگار : 71038

انتقام سخت

یک کارشناس مسایل غرب آسیا: حمله به " عین الاسد " ، مقدمه‌ای برای خروج آمریکا از غرب آسیا است

یک کارشناس مسایل غرب آسیا: حمله به " عین الاسد " ، مقدمه‌ای برای خروج آمریکا از غرب آسیا است

یک کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به حمله ایران به پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق گفت: این موضوع انشاءالله می‌تواند مقدمه‌ای بر اجبار نیروهای آمریکایی جهت خروج از عراق و سپس از منطقه شود چنان که منطقه پس از این به سمت آرامش حرکت کند.

سیدرضا صدرالحسینی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که بامداد امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خواسته مردم پاسخ داد و با حمله به پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق التیام کوچکی بر زخمی که ترور سردار قاسم سلیمانی بر دل مردم  ایران گذاشته بود قرار داد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران بعد از ترور سردار قاسم سلیمانی توسط آمریکایی‌ها تاکید کرده بود که انتقام سختی را از نیروهای متجاوز خواهد داشت و در همین ارتباط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موشک‌های پیشرفته خود که موشک‌های زمین به زمین هستند یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های منطقه آمریکا یعنی پایگاه عین الاسد را که در 120 کیلومتری الرمادی قرار دارد مورد حمله قرار داد.

وی با بیان این‌که در این پایگاه 4000 نیرو و چندین فروند هواپیما و هلی‌کوپتر پیشرفته قرار دارد، ادامه داد: به نظر می‌رسد که هنوز برآورد دقیقی از آسیب‌های وارده وجود ندارد، اما نوع برخورد مقامات آمریکایی‌ها با موضوع از جمله صحبت‌های وزیر دفاع آمریکا که گفته است  ما با ایران سرجنگ نداریم  نشان از آن دارد که  آسیب‌های جدی به آنها وارد شده است.

صدرالحسینی ادامه داد: ایران تاکید کرده در صورت هرگونه پاسخ از سوی آمریکایی‌ها انتقام سخت‌تری را از آنها خواهد گرفت.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در پایان گفت: این حمله می‌تواند مقدمه‌ای برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق و سپس منطقه باشد تا خاورمیانه به سمت آرامش و صلح حرکت کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha