• چهارشنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۸ / ۰۹:۱۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 98101813915
  • خبرنگار : 50212

رئیس دانشگاه آزاد استان مرکزی:

ایران سلیمانی پرور است/ترامپ از عواقب جنایتش مصون نمی‌ماند

ایران سلیمانی پرور است/ترامپ از عواقب جنایتش مصون نمی‌ماند

ایسنا/مرکزی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به وحشت رئیس جمهور آمریکا از اتحاد در خاورمیانه گفت: ترامپ قطعا از عواقب جنایت خود در به شهادت رساندن سردار سلیمانی و همرزمانش مصون نخواهد ماند.

حسین کلانتری خلیل‌آباد در گفتگو با ایسنا، به بیان دلیل محبوبیت سردار سلیمانی بعنوان یک چهره ملی پرداخت و با تاکید بر اینکه نظام اسلامی سلیمانی‌پرور است و حمله به سردار دلها در واقع حمله به ملت ایران است، اظهار کرد: سپهبد شهید سلیمانی به عنوان یک مجاهد جبهه مقاومت و پاسدار حریم عزت و نیز علمدار استکبارستیزی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران مطرح است و یک نماد همبستگی و مقاومت محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران با اتحاد و انسجام کشورهای آزادیخواه منطقه انتقام خون سردار سلیمانی را با فتح قدس شریف خواهند گرفت، افزود: خدمات سردار سلیمانی در دفاع از عزت و اقتدار ایران اسلامی طی چهار دهه گذشته و نیز ایثار و از خودگذشتگی او در پیروزی‌های جبهه مقاومت به همراه همرزمان شهیدش، علت اصلی محبوبیت این مجاهد در راه خداست و به درستی او سردار دلها نامیده شده است.

وی از سردار سلیمانی به عنوان عمود خیمه جبهه مقاومت یاد کرد و افزود: رشادت این سردار سرافراز در هشت سال دفاع مقدس قابل تحسین است و یکی از خصوصیات بارز وی این است که پس از اتمام جنگ تحمیلی عافیت‌طلب نشد بدین مفهوم که او همواره در کنار مردم بوده و در راستای خدمت رسانی خالصانه و صادقانه به ملت حرکت کرد و به دلیل برخورداری از روحیه شهامت و شجاعت محبوب دلها شد و ابالفضل سپاه اسلام نام گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در ادامه به تاثیر شهادت سردار ملی در همبستگی بیش از پیش  اقشار مختلف مردم علیه آمریکا و همپیمانانش اشاره کرد و افزود: آنچه که همواره در حوزه امنیتی کشور مطرح می‌شود ثمره خون شهیدان اسلام بویژه سردار سلیمانی به عنوان فرمانده جبهه مقاومت بود و به فضل الهی خون شهید سلیمانی توانسته است امنیت نظام اسلامی را تقویت کند و او بعنوان یک چهره بین‌المللی مقاومت در ایران و کشورهای منطقه مطرح بوده است ، از این رو شهادت او غمی بر چهره تمام ملت ایران و سایر ملل آزادیخواه نشاند.

وی شهادت سردار سلیمانی را موجب تقویت همبستگی و انسجام ملی و منطقه‌ای در برابر نظام سلطه دانست و تصریح کرد: آمریکایی ها در شهادت سردار سلیمانی بار دیگر ثابت کردند که قابل اعتماد نیستند و این شاخصه استکبار جهانی در غیرقابل اعتماد بودن، زمینه ساز تقویت همبستگی ملی در برابر آمریکا به عنوان یک تروریست شد.

کلانتری به نابودی هیمنه پوشالی داعش توسط جبهه مقاومت و در راس آن سردار سلیمانی اشاره کرد و افزود: این سردار ملی همواره خود را سرباز اسلام دانست و این رفتار او الگویی برای همه ملت‌های آزادیخواه منطقه است که خود را سرباز دفاع از اسلام بدانند و همین عامل موجب تقویت همبستگی و اتحاد ملی و منطقه‌ای خواهد شد.

وی به هدایت معنوی سردار سلیمانی در طول 40 سال مجاهدت برای دفاع از جبهه حق علیه باطل اشاره کرد و افزود: یکی از برکات خون شهید سلیمانی هدایت معنوی کشور و حضور تاثیرگذار همه آحاد ملت با هر گرایش سیاسی و حزبی در مراسم تشییع او بود که به لطف الهی زمینه ساز وحدت و همبستگی بیشتر را فراهم کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در ادامه به پیام حضور گسترده مردم ایران در تشییع شهید سلیمانی برای دنیا و بویژه آمریکا اشاره کرد و گفت: حضور بی سابقه ملت ایران در شهرهای مختلف در واقع به معنای پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت بود و در شهرهایی که پیکر مطهر شهدای مقاومت تشییع شد جمعیت میلیونی به احترام شهدا به خیابان ها آمدند. حتی در شهری مانند اهواز که مردم درگیر مشکلات ناشی از سیل بودند حضوری بی نظیر به نمایش گذاشتند که بیانگر فرهنگ غنی و اعتقادی مردم است که همواره قدرشناس خادمان واقعی خود هستند.

وی تصریح کرد: حضور معنادار مردم در آئین تشییع باشکوه سردار سلیمانی و شهدای مقاومت تجدید پیمانی مجدد با آرمان‌های نظام و رهبری بود و خشم و انزجار خود را از ظلمی که مستکبران عالم در منطقه مرتکب می‌شوند را اعلام کردند.

کلانتری در ادامه علت ترور سردار سلیمانی با دستور ترامپ را سرپوش گذاشتن بر موضوع استیضاح خود بیان کرد و افزود: ترامپ خواست با ترور سردار سلیمانی فکر مردم آمریکا را از اتفاقاتی که علیه او در این کشور شکل گرفته بود منحرف کند و به شهادت رساندن سردار ملی را به نوعی اقدام بازدارنده برای خود تلقی کرد در حالی که غافل از این بود که اوضاع خاورمیانه علیه رئیس جمهور آمریکا بدتر و وخیم تر خواهد شد.

وی تهدید نظامی ترامپ علیه ایران را منزوی کردن جبهه مقاومت پس از شهادت سردار سلیمانی دانست و افزود: ترامپ به دنبال ایجاد شکاف بین کشورهای منطقه و انزوای جبهه مقاومت است که قطعا تیر او به سنگ خواهد خورد.

کلانتری به تکمیل‌تر شدن جبهه مقاومت پس از شهادت سردار سلیمانی با اتحاد و انسجام بیشتر و در پی تهدیدات ترامپ اشاره کرد و افزود: افزایش میزان تهدیدات ترامپ موجب استحکام بیشتر جبهه مقاومت می‌شود و اتحاد کشورهای منطقه علیه آمریکا بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha