• چهارشنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۸ / ۰۹:۴۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 98101813967
  • خبرنگار : 50233

نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد:

اولین فرمانده رزمندگان سمنان که بود؟/قاآنی جانشینی خلف برای سردار سلیمانی

اولین فرمانده رزمندگان سمنان که بود؟/قاآنی جانشینی خلف برای سردار سلیمانی

ایسنا/سمنان مسوول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم(عج) استان سمنان با اشاره به روزهای آغازین جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از سردار اسماعیل قاآنی فرمانده جدید سپاه قدس به عنوان اولین فرمانده تیپ رزمندگان استان سمنان نام برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی دیباجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: پیش از شکل‌گیری تیپ قائم آل محمد استان سمنان رزمندگان استان سمنان زیرمجموعه لشکر 21 امام رضا(ع)خراسان بودند که فرماندهی آن به عهده سردار قاآنی بود.

این ایثارگر دوران دفاع مقدس با اشاره به شکل گیری تیپ قائم (عج)استان سمنان و سازماندهی رزمندگان این استان در آن ادامه داد: بعدها با تشکیل تیپ قائم(عج) رزمندگان سپاه استان سمنان خود مستقل شدند.

مسوول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم(عج) استان سمنان از سردار قاآنی به عنوان یکی از فرماندهان باسابقه سپاه در دوران دفاع مقدس نام برد و خاطرنشان کرد: سردار قاآنی از همان ابتدا یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران بوده و از تجربیان بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه ایشان سابقه طولانی در ایثار و جهاد دارد تصریح کرد: سردار قاآنی به طور قطع بعد از شهادت سردار شهید سلیمانی، جایگزین مناسبی برای ایشان است.

مسوول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم(عج) استان سمنان در پاسخ به این پرسش ایسنا که برخی معتقدند سردار سلیمانی چهره‌ای کاریزماتیک داشت و ممکن است جانشینانش از چنین ویژگی برخوردار نباشند به ایسنا گفت: سردار سلیمانی نیز در گذشته چهره چندان شناخته شده‌ای برای عموم مردم نبود یقینا سردار قاآنی می‌تواند جای این سردار شهید را به خوبی پر کند.

وی با بیان اینکه سردار قاآنی در همه این سال ها همرزم شهید سلیمانی بوده افزود: ایشان از افراد نزدیک به سپهبد شهید سلیمانی بوده و سال‌ها قائم مقام ایشان بوده و لذا می‌تواند در این جایگاه موفق باشد. ضمن اینکه آن وجه کاریزماتیک نیز کم‌کم در شخصیت ایشان شکل گرفته و ایجاد می‌شود.

مسوول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم(عج) استان با بیان اینکه با مطلالعه انقلاب در می یابیم که انقلاب ما هیچگاه قائم به شخص نبوده اضافه کرد: بعد از رحلت امام عظیم‌الشان(ره) خلف صالح ایشان بر مسند رهبری نشست و انقلاب را به بهترین وجه رهبری و هدایت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha