• پنجشنبه / ۱۹ دی ۱۳۹۸ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 98101914948
  • منبع : نمایندگی سمنان

معاون منابع طبیعی استان خبرداد:

اجرای 25 پروژه بیابان‌زدایی در سمنان/ مدیریت رواناب‌ها در اراضی بیابانی 7شهرستان استان

اجرای 25 پروژه بیابان‌زدایی در سمنان/ مدیریت رواناب‌ها در اراضی بیابانی 7شهرستان استان

ایسنا/سمنان معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از پیشرفت 70 درصدی پروژه‌های بیابان این اداره کل در استان سمنان خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با اعتباراتی که از محل صندوق توسعه ملی تخصیص یافته اجرایی شده‌اند.

علی اصغر جلالی  با اشاره به پیشرفت70 درصدی پروژه‌های بخش بیابان اظهار کرد: عمده پروژه‌های اداره بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری این استان شامل طرح‌های نهال‌کاری ، مراقبت و آبیاری، مدیریت رواناب‌ها، بذر پاشی ، احداث بادشکن زنده، مدیریت چرا و قرق تاغزارها و...هستند.

به گزارش ایسنا معاون منابع طبیعی و آبخیزداری استان در ارتباط با پروژه های در حال انجام نهالکاری خاطرنشان کرد: نهال مورد نیاز برای اجرای عملیات نهالکاری در سطح  2000 هکتار از اراضی بیابانی استان سمنان تامین و در حدود  65 درصد آن اجرا شده است.

معاون فنی  اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ادامه داد: تامین نهال مورد نیاز و عملیات نهال‌کاری مابقی اراضی بیابانی تا پایان بهمن‌ماه انجام خواهد شد.

جلالی از پایان اجرای پروژه‌های مدیریت رواناب‌ها در اکثر شهرستان‌های این استان خبر داد و افزود:  عملیات مدیریت رواناب به همراه بذرپاشی در سطح 1000 هکتار در هفت شهرستان استان به پایان رسیده است .

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تصریح کرد: هدف از اجرای این پروژه‌ها، مقابله با بیابانزدایی، بهبود و تقویت پوشش گیاهی و کمک به تغذیه منابع زیرزمینی و... است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های بخش بیابان این استان در هفت شهرستان دارای بیابان استان در حال انجام هستند اضافه کرد: در مجموع امسال 25 پروژه مرتبط با بیابان در استان از محل منابع تخصیص از محل صندوق توسعه در حال انجام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha