• پنجشنبه / ۱۹ دی ۱۳۹۸ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 98101915030
  • خبرنگار : 50339

فرماندار: مردم دلگان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند

فرماندار: مردم دلگان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند

ایسنا/سیستان و بلوچستان فرماندار و رئیس کمیته مدیریت بحران شهرستان دلگان ضمن هشدار جدی به شهروندان و اعلام آماده باش صد درصدی به دستگاههای اجرائی گفت: طبق پیش بینی های هواشناسی، سنگین ترین بارندگی های دهه اخیر از عصر روز جمعه تا یکشنبه ادامه خواهد داشت و طبق اعلام این اداره کل بارشها شدید و بیش از ۱۰۰ میلی متر پیش بینی می شود.

مجتبی شجاعی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: دستورالعملهای لازم توسط ستاد مدیریت بحران استان به شهرستانها ابلاغ و در شهرستان دلگان نیز جلسات کمیته بحران شهرستان برگزار و موارد مختلف به دستگاهها ابلاغ گردیده است.
شجاعی گبیان کرد: مردم از هم اکنون هشدارها را جدی گرفته، اکیدا از ترددهای بی مورد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کرده و در نقاط روستایی و عشایری، اهالی که سقف منازل آنها مشکل داشته و دیوارها خشت‌ و گلی و همچنین ناایمن هست در این ‌چند روز تا پایان بحران جدی در منازل بستگان و همسایگانی که ساختمان آنها استاندارد هست سکنی گزینند. 
وی ضمن باطل کردن کلیه مرخصی ها و ماموریت های مدیران گفت: دستگاههای مربوطه با پشتیبانی ادارات استانی شان آمادگی صد در صد برای مقابله با بحران پیش روی را داشته باشند.
شجاعی ادامه داد: دامداران و عشایر گرامی از چرای دامها در مناطق بیابانی و مسیر رودخانه ها طی این چند روز خودداری و از اکنون علوفه مورد نظر را در محل نگهداری دام خود ذخیره داشته باشند. 
فرماندار دلگان افزود: یقینا میزان و حجم بارندگی و رودخانه های خروشان منطقه در کنار زیرساختهای نسبتا ضعیف حوزه محورها و روستاها اگر با بی احتیاطی اهالی و عدم ‌توجه به هشدارهای جدی ستاد بحران و همراه شود یقینا خسارت ها زیاد  خواهد بود لذا سطح آمادگی ها به صورت عمومی در بدنه جامعه و در دستگاههای دولتی باید بسیار بالا باشد.
وی ادامه داد: در صورت رعایت اصول پیشگیری و مقابله با بحران و اطلاع رسانی صحیح و همکاری مردم ، انشاله مشکل خاصی ایجاد  نخواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha