• شنبه / ۲۱ دی ۱۳۹۸ / ۰۰:۰۳
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 98102015593
  • خبرنگار : 71214

رئیس سابق کمیسیون بررسی سوانح سازمان هواپیمایی:

ادعاهای آمریکا و کانادا درباره دلایل سقوط هواپیمای اوکراینی غیرکارشناسی است

ادعاهای آمریکا و کانادا درباره دلایل سقوط هواپیمای اوکراینی غیرکارشناسی است

یک کارشناس حمل و نقل هوایی و خلبان سال‌های نه چندان دور ایرانی درباره طرح ادعاهای آمریکا و کانادا درباره اصابت موشک به هواپیمای ۷۳۷ اوکراینی سقوط کرده، گفت: با توجه به گذشت دو روز از حادثه سقوط هواپیمای ۸۰۰-۷۳۷ اوکراینی طرح هرگونه مباحث و شایعاتی از قبیل ادعاهایی که آمریکایی‌ها و کانادایی‌ها مطرح می‌کنند غیرکارشناسی است.

به گزارش ایسنا، صبح روز چهارشنبه ساعت ۱۶:۱۸ یک فروند هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ اوکراینی که تهران را به مقصد کیف ترک می‌کرد دچار سانحه شد و در حوالی فرودگاه امام خمینی (ره) و شاهد شهر تهران سقوط کرد که این سانحه سبب شد تا تمام ۱۷۶ مسافر و ۹ خدمه جان جان خود را از دست بدهند.

در پی بروز این سانحه برخی رسانه‌های خارجی و مقامات آمریکایی و کانادایی ادعاهایی را مبنی بر اصابت موشک به این هواپیما مطرح کردند که البته با واکنش و پاسخ مسئولان هواپیمایی ایران مواجه شده و این ادعاها به طور کل رد شد.

کاپیتان شهبازی، خلبان سال‌های نه چندان دور شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و رئیس سابق کمیسیون بررسی سوانح سازمان هواپیمایی درباره طرح این ادعا به ایسنا گفت: هنوز دو روز از سانحه بیشتر نگذشته و بررسی دلایل و عوامل سقوط هواپیمای ۷۳۷ اوکراینی کار تخصصی بسیار بزرگی است و طرح چنین شایعات و ادعاهایی در این فاصله زمانی بسیار کوتاه به هیچ وجه کارشناسی نیست.

وی با بیان اینکه مقامات آمریکایی و کانادایی از طرح چنین شایعاتی اهداف سیاسی را دنبال می‌کنند افزود: تا زمانی که جعبه سیاه هواپیما بازخوانی نشود و تمام اطلاعات، مستندات و مدارک لازم در این زمینه استخراج، بازخوانی و تحلیل نشود نمی‌توان هیچ گونه نظر کارشناسی درباره علت سقوط این هواپیما ارائه کرد؛ بنابراین همه باید صبر کنیم تا نتایج آن که نه فقط ایرانی ها بلکه اوکراینی‌ها، کانادایی‌ها، سوئدی ها و حتی کارشناسان آمریکایی شرکت بوئینگ می‌توانند مشارکت داشته باشند مشخص شود.

دلیلی بر تحویل جعبه سیاه هواپیما به آمریکا نیست

این کارشناس صنعت حمل و نقل هوایی ادامه داد: دلیلی ندارد که جعبه سیاه هواپیما را به آمریکایی تحویل دهیم؛ چرا که آنان نه تنها کمترین ذینفع در این مسئله هستند بلکه بارها و بارها با تحریم‌ها، فشارها و تهدیدهای خود به ملت ایران آسیب وارد کرده‌اند و از سوی دیگر با توجه به اینکه جعبه‌های سیاه این هواپیما آسیب چندانی ندیده، در داخل کشور قابل بازخوانی است.

شهبازی با اشاره به جلساتی که امروز در سازمان هواپیمایی کشوری با کارشناسان مختلف ایرانی و اوکراینی برگزار شد، اظهار کرد حتی اگر جعبه سیاه این هواپیما در ایران قابلیت بازخوانی نداشته باشد، می‌توانیم آن را به کشورهای دیگر مانند ژاپن، مالزی، انگلیس، آلمان و فرانسه بدهیم؛ چرا که سایر کشورها بیشتر از آمریکا ذینفع هستند و وقتی که ایران از همه آنها دعوت کرده تا در بازخوانی جعبه سیاه هواپیما و یافتن علت سقوط آن مشارکت کنند، دلیلی ندارد اذهان مردم را مشوش کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۲:۲۵

بابا کارشناس ، متخصص ، حرفه ای ...