• شنبه / ۲۱ دی ۱۳۹۸ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98102115839
  • خبرنگار : 71610

نبیه بری به عدم شرکت در دولت آینده لبنان تهدید کرد

نبیه بری به عدم شرکت در دولت آینده لبنان تهدید کرد

رئیس پارلمان لبنان به عدم مشارکت جنبش امل در دولت آینده به ریاست حسان دیاب تهدید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه الشرق لبنان، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در سخنانی با اشاره به موضوع تشکیل دولت این کشور اظهار کرد: وضعیت منطقه به طور کلی خوب نیست و متأسفانه اوضاع لبنان در حال بدتر شدن است. راه خروج از بحران لبنان وجود یک دولت است که قرار بود در تشکیل آن از تجارب گذشته بهره برده و طی ۱۵ روز تشکیل شود پس چرا در این زمینه تأخیر صورت گرفته و چرا قوانین جدیدی برای تشکیل دولت مطرح شده که مخالف آداب و رسوم است؟

وی افزود: یک بار دولتی را مطرح می کنند که شامل وزرای سابق نیست و ناگهان با مطرح شدن دولتی متشکل از وزرای سابق غافلگیر می‌شویم. بار دیگر درخواست می‌کنند که نمایندگان پارلمان و مسؤولان وزارتخانه‌ها تفکیک شوند، چرا اوضاع اینگونه است؟

نبیه بری تصریح کرد: همه دولت‌ها در جهان آینه پارلمان هستند، آنها یک دولت مستقل را مطرح می‌کنند پس ما می‌پرسیم که آیا مستقل بودن و وابستگی را تفسیر می‌کنند؟ چرا احزاب را "ترسناک" جلوه می‌دهند؟ این مسأله عجیب است؛ چراکه احزاب از صلاحیت و قابلیت برخوردار هستند.

رئیس پارلمان لبنان ادامه داد: آنچه من پیشنهاد کردم همان پیشنهادی است که در زمان کاندیداتوری سعد حریری و پس از آن محمد الصدی، بهیج طباره و سمیر الخطیب ارائه کردم و موضوع در رابطه با حسان دیاب، نخست‌وزیر مکلف لبنان نیز تفاوتی ندارد و آنچه پیشنهاد کردم یک دولت "تکنو سیاسی" است و من با دولت صرفاً سیاسی مخالفم، آیا دولت کنونی تکنوسیاسی نیست؟

وی تأکید کرد: نکته مهم در هر دولتی بدون توجه به شکل آن، هماهنگی و برنامه‌های آن است، به ویژه اینکه دولت آینده نباید وقت را تلف کند.

نبیه بری در پایان خاطرنشان کرد که اگر از چارچوب کنونی برای تشکیل دولت جدید؛ یعنی دولت صرفاً تکنوکرات پیروی شود، جنبش أمل به ریاست وی در دولت جدید لبنان مشارکت نخواهد کرد.

بری گفت، مشارکت در دولت آینده مشروط به دنباله‌روی از اصول معمول آن است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha