• شنبه / ۲۱ دی ۱۳۹۸ / ۱۸:۰۴
  • دسته‌بندی: گزارش
  • کد خبر: 98102116342
  • خبرنگار : 71058

ویدئو / چند پرسش مهم درباره سقوط هواپیمای اوکراینی

ویدئو / چند پرسش مهم درباره سقوط هواپیمای اوکراینی

از صبح چهارشنبه تا صبح شنبه، سه روزِ پرالتهاب، با بدترین خبرِ ممکن وارد روز چهارم شد؛ روزی که محمدجواد ظریف آن را «روز غم‌انگیز» خوانده است. ستاد کل نیروهای مسلح در اطلاعیه‌ای رسما اعلام کرد هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ هواپیماییِ اوکراین نه بر اثر نقص فنی، که با شلیک مستقیم اما غیرعمدِ موشک پدافندی مورد اصابت قرار گرفته و سقوط کرده است. با وجود توضیحات مسئولان، هنوز پرسش‌های زیادی گریبان این ماجرای تلخ را گرفته است. برخی از این پرسش‌ها را ببینید؛ به امید آنکه پاسخی برای آنها اعلام شود.

تصویربردار: محمد جلایی / تدوینگر: محمد جلایی، آرام توکلی / نویسنده متن و گوینده: حسین هرمزی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۸:۱۶

درود بر شرفتون .خسته نباشید همتون . یک رزمنده کوچک ته خط کربلای 5

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۸:۲۷

گویی هنوز کفگیر شرف و انسانیت و شجاعت به ته دیگ نخورده. درودتان باد. اما کسی جواب نخواهد داد. لزومی ندارد جوابی بدهند مهم اینه که دارد از درون غم وخاکستر وزشتی وبدی خوبی وشرف وانسانیت جوانه می زند مثل شب های عملیات که برای رفتن پیش دستی می کردند وبرای نجات دیگری . ضمن درود مجدد . آرزو می کنم در آینده اثار مستند وداستانی در خور ستایش برای صلح وحقیقت وعشق ودوستی که این روز ها سخت بدان محتاجیم به نمایش در آید .عمر ووقت و قدر خودتان را بدانید. همتون یعنی همتون. تعظیم می کنم در این کنج تنهایی و پر از بغض ایام خاکستری. رزمنده دوران جنگ ته صف .

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۹:۲۲

به همین خیال باش کسی جواب بده...

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۲۰:۱۲

ما متاسفانه در خط مسافربری هوایی مان سالانه مشاهده مرگ ومیر های بسیار نامناسب ودلخراش هستند مسولین و وزارت راه باید چاره ای بیاندیشند اصلا مناسب نیست هی سقوط هواپیماولت وپار شدن بد مسافرین

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۲۳:۰۴

دنیا تا ابد مات و مبهوت خواهد ماند. علی برکت اله

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۲۳:۴۳

همینقدر که خدا رسواشون کرد و دروغشونو آشکار کرد برای هفت پشتشون بسه. خون بی گناه بدجور گریبان آدمو میگیره. تازه این اولشه.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۲ ۰۲:۰۲

سلام با عرض تسلیت به هممون راستش یک سوال دیگر هم مطرحه؛ آیا احتمال این هست که سیستم پدافند کشورمون در این گیرودار توسط آمریکایی از طریق جنگ الکترونیک هک شده باشد؟؟ با پیشرفتهایی که در تکنولوژی هست این احتمال هم وجود دارد ولی من تنها شکم در این هست که آیا سامانه ضد هوایی ما اینقدر پیشرفت بوده که از راه دور کنترل بشه یا نه؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۲ ۰۹:۴۶

بعید هم نیست

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۲ ۱۹:۲۱

عزیز من اگر به این راحتی وقتی جنگی نیست هنوز هک بشه . تو جنگ چه کار میخوان بکنند

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۲ ۰۹:۰۹

ریشه اصلی این همه خون ریزی و بلا در سر زمین ایران ترامپ و دولت آمریکا است. ترامپ فرزند شیطان و نماینده شیطان برای اجرای سیاست های شیطان در روی زمین است. ترامپ! منفورترین شخص در نزد ما ایرانی ها است. ترامپ یک جنایتکار بزرگ جنگی و یک خون آشام روانی است باید به شدت کنترل شود؛ هر لحظه باید انتظار یک رفتار جنون آمیز از ترامپ داشت. علت اصلی سقوط هواپیما اوکراینی ناشی از التهاب های جنگی القاء شده توسط ترامپ به نیروهای مسلح ایران و خطای غیر عمدی انسانی یک نفر (یک فرد) به علت فشار روانی بوده است. ما باید به سپاه و نیروهای مسلح کشورمان که در راه امنیت و آرامش کشور جان بازی می کنند افتخار کنیم... من دست و بازوی همه آنها را می بوسم... کشور ما در حال حاضر بیش از هرچیزی به آرامش نیاز دارد و ما نباید به صورت ناخواسته آب در آسیاب ویرانگر ترامپ بریزیم و به صورت خواسته و ناخواسته برنامه های ترامپ را اجراء کنیم؛ ترامپ و دولتش آشکار ترین و ظالم ترین دشمن ما مردم ایران است. اگر کمی انصاف و وجدان داشته باشیم و بروز این مسائل و مشکلات در این چهل سال توسط کشور استکباری آمریکا بوده است( کمی بدون تعصب و با روشن بینی به تاریخ ایجاد بحران توسط آمریکا نسبت به مردم ایران در این چهل سال را مرور و باز نگری کنیم)... باید با خویشتن داری و حفظ آرامش برنامه های و مسائل کشور را پیگیری کنیم... راه مبارزه با دولت جنایت کار امریکا، راهی است که سردار بزرگ اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی به همه ما مردم ایران یاد داده است، این راه همان راه تلاش و مجاهدات خالصانه بی منت در نهایت تدبیر و شجاعت و قاطعیت است و همه ما باید در جایگاه خود به یک سردار بزرگ سلیمانی تبدیل شویم در مقابل ترامپ و دولت نامردش به الله پناه برده و توکل می کنیم و با تمام توان در مقابل دولت جنایت کار امریکا ایستادگی کنیم ... مهرداد رادمهر --- فرزند کوچک ایران بانو

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۲ ۰۹:۳۸

تقریبا همه ابهامات و سوالات مهم در این ویدیو مطرح شد. خسته نباشید. به امید روزی که نظراتتان از طرف مسئولین و دست اندرکاران جدی گرفته شود.