• شنبه / ۲۱ دی ۱۳۹۸ / ۲۰:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 98102116381
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

ظرفیت طلایی خراسان جنوبی بر مدار اجرا

ظرفیت طلایی خراسان جنوبی بر مدار اجرا

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: شرکت ایمیدرو در زمینه‌های مختلف و در راستای کمک به توسعه خراسان جنوبی اقدامات مهمی داشته و پیگیری پروژه‌های معدنی نشان از توجه به این بخش دارد.

محمدصادق معتمدیان، شنبه شب ۲۱ دی، در جلسه جمع‌بندی سفر معاون وزیر صمت اظهار کرد: خراسان جنوبی یکی از استان‌های قطب معدنی کشور است که تاکنون بیش از ۴۰ ماده معدنی فلزی و غیرفلزی در آن شناسایی شده است.

وی با اشاره به ذخایر معدنی مطلوب استان، افزود: بیش از ۷۵ درصد از ذخایر قطعی زغال سنگ مربوط به خراسان جنوبی است.

به گزارش ایسنا، استاندار خراسان جنوبی با اشاره به توجه ویژه شرکت ایمیدرو به خراسان جنوبی و مطالعات و اکتشافاتی که توسط این شرکت انجام شده، بیان کرد: این شرکت در زمینه‌های مختلف و در راستای کمک به توسعه خراسان جنوبی اقدامات مهمی داشته است.

معتمدیان ادامه داد: بحث ژئوفیزیک هوایی در سال جاری به اتمام رسیده و بیش از ۸۵ هزار کیلومتر مطالعات انجام و در حوزه سرمایه‌گذاری و واگذاری معادن اقدامات خوبی انجام شده است.

وی با اشاره به احیای پروژه فولاد قاین به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های معدنی، تصریح کرد: در بحث معدن طلای خوسف نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: طرح فرآوری و استحصال طلای معدن هیرد استان نیز پیشرفت خوبی داشته و بازدید امروز نشان از جدی بودن پروژه دارد.

معتمدیان ادامه داد: در راستای تکمیل سند توسعه وزارت صمت که در ۱۲ استان در حال انجام است جلساتی برگزار کرده‌ایم که امیدواریم با همکاری ایمیدرو شاهد توسعه معادن، زیرساخت‌های معدنی و تکمیل پروژه‌ها باشیم که از اولویت‌های جلسات و بازدیدهای امروز بود.

نظر افضلی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بیان کرد: شخرستان نهیندان به علت داشتن کانی‌های معدنی فراوان جدولی از مندلیف را در دل خود دارد.

وی با بیان اینکه شهرستان نهبندان قطب عسلویه معدنی استان است، اظهار کرد: فعالیت‌های شرکت ایمیدرو باعث ایجاد بارقه‌ای از امید در دل مردم شده و با ایجاد شغل مهاجرت معکوس را سبب شده است.

محمدمهدی خطیب، مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور آمایش سرزمین، محیط زیست و توسعه پایدار نیز در این جلسه اظهار کرد: خراسان جنوبی به لحاظ جایگاه زمین شناسی شرایط خاصی دارد.

وی افزود: بخش‌هایی از استان وجود دارد که هیچ اکتشافی در ان انجام نشده و اکتشاف معادن این مناطق می‌تواند امیدبخش باشد.

مشاور استاندار خراسان جنوبی با اشاره به کانسارهای ارزشمند فلزی و غیرفلزی در استان، بیان کرد: توجه به این بخش و درنظرگرفتن اعتبارات می‌تواند باعث ایجاد اشتغال و توسعه پایدار شود


خطیب با تشکر از شرکت ایمیدرو از سوی جامعه دانشگاهی استان، یادآور شد: پتانسیل دانشگاه‌های خراسان جنوبی در اختیار سرمایه‌گذاران و مسئولان است تا بتوانیم از مواهب استان بهترین بهره را ببریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha