• یکشنبه / ۲۲ دی ۱۳۹۸ / ۰۹:۲۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98102216521
  • خبرنگار : 30054

رشد چشم‌گیر سیستم‌های VOD؛ نماوا سرویسی برای تماشای آنلاین فیلم و سریال

رشد چشم‌گیر سیستم‌های VOD؛ نماوا سرویسی برای تماشای آنلاین فیلم و سریال

سیستم Video On-Demand یا VOD یک سیستم پخش آنلاین ویدیویی است که تماشای فیلم و سریال را بدون نیاز به ابزار قدیمی و مخصوص این سرگرمی همچون DVD-Player برای بیننده میسر می‌کند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام نماوا،  VOD امکانی فراهم می‌کند تا کاربر بتواند خارج از چارچوب‌های سنتی و زمانی مثل برنامه‌ی هفتگی و روزانه تلویزیون‌ها و ماهواره‌ها یا حتی محدودیت مکانی (خانه، مسافرت یا هر جای دیگر) و با هزینه‌ی اقتصادی کاملاً مقرون‌به‌صرفه فیلم ببیند.

 در ابتدای معرفی این تکنولوژی، برخلاف سیستم مرسوم تلویزیون‌ها، هر کاربر به یک پهنای باند بسیار پرسرعت نیاز داشت که توان پخش آنلاین ویدیوها را با کیفیت مناسب داشته باشد. این تغییر کلیدی، پهنای باند مورد نیاز برای استفاده از تکنولوژی VOD را به‌شدت کاهش داد و این فناوری را از یک سرویس اختصاصی و محدود برای پخش تلویزیونی به چیزی فراتر و پرکاربردتر تبدیل کرد.

 سیستم VOD می‌تواند محتوا را به‌صورت بی‌وقفه از طریق یک ست‌آپ باکس یا دستگاه‌ هوشمند همچون کامپیوتر، تبلت و گوشی‌های هوشمند پخش کند. Netflix و Hulu از شناخته‌شده‌ترین نام‌ها در صنعت VOD در جهان هستند. در این سرویس‌ها کاربر می‌تواند با پرداخت هزینه‌ی اشتراک ماهانه به مجموعه‌ای از فیلم‌ها، نمایش‌های تلویزیونی و سریال‌های تولیدی این شبکه‌ها دسترسی یابد.

 سیستم‌های دانلود و پخش VOD تمام ویژگی‌های ابزارهای پخش سنتی و دی‌وی‌دی‌ها را برای کاربر فراهم می‌کنند و هر جایی که دسترسی به اینترنت و دستگاهی با قابلیت پخش VOD وجود داشته باشد، امکان تماشای آنلاین فیلم و ویدیو فراهم می‌شود.

VOD صنعتی برای بخش خصوصی با محدودیت‌های کم‌تر؛

 توزیع مستقل فیلم، این روزها با محبوبیت فزاینده‌ای در حال گسترش است. در یک بازار بسیار اشباع‌ شده که مملو از فیلم‌های پرفروش است، فیلم‌سازان هوشمند فرصت همکاری با سرویس‌های VOD را به‌عنوان سکوهای توزیع از دست نمی‌دهند. سهولت و سرعت دسترسی به فیلم‌ها، همه‌گیر شدن استفاده از اینترنت پرسرعت و توسعه‌ی دستگاه‌ها و تجهیزات هوشمند، بازار صنعت VOD و توزیع فیلم‌های مستقل را هم‌زمان با رشد چشم‌گیر و درآمدی فزاینده روبه‌رو کرده است.

در سال‌های اخیر در ایران نیز شرکت‌های مختلفی در بخش VOD شروع به فعالیت کرده‌اند که در همین مدت‌زمان، موفق شده‌اند بخش قابل‌ توجهی از علاقه‌مندان به فیلم و سریال را به خود جذب کنند.

نماوا سرویس تماشای آنلاین فیلم و سریال
 سخن از محتوای فیلم و انیمیشن و سریال در صنعت VOD، ناخودآگاه نام مجموعه‌های موفقی همچون نماوا را به ذهن می‌راند. نامی که این روزها در میان علاقه‌مندان فیلم و سریال، بسیار شنیده می‌شود و بی‌تردید در آینده نیز بیش از این‌ها از آن خواهیم شنید.

 این VOD علاوه بر به‌روزترین فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی مثل «هیولا»، «مانکن» و «دل»، مجموعه‌ای کامل و به‌روز از آخرین فیلم‌ها و سریال‌های خارجی را به زبان‌اصلی یا با دوبله اختصاصی نماوا ارائه می‌کند. عناوین پرطرفداری مثل «مردگان متحرک»، «خانه کاغذی» و «جوکر»؛ این شرکت با بهترین استودیوهای دوبله همکاری می‌کند و دوبله نماوا به‌گونه‌ای است که کاربران این سرویس ترجیح می‌دهند فیلم‌ها را با دوبله‌ اختصاصی نماوا تماشا کنند عناوینی همچون فیلم ابرقهرمانی انتقام جویان: پایان بازی پرفروش‌ترین فیلم تاریخ هالیوود که بزرگ‌ترین پروژه تاریخ دوبله ایران هم بوده و این دوبله جزء ویژگی‌های جذاب استفاده از نماوا است وقتی صدای گرم دوبلورهای قدیمی و نام‌ آشنای تلویزیون را در فیلمی تولید سال ۲۰۱۹ می‌شنویم.

یکی دیگر از ویژگی‌های نماوا ارائه محتوای خارجی متناسب با فرهنگ خانواده ایرانی است و سرمایه‌گذاری خوبی که در این بخش کرده تیمی حرفه‌ای دارد که باحوصله و سلیقه بسیار فیلم‌ها و سریال‌های خارجی را آماده ارائه می‌کند، به‌طوری‌که محتوا در عین پیراستگی با کم‌ترین تغییر و تحریف به کاربران ارائه شود.

 یکی دیگر از بخش‌های جذاب نماوا، بخش ویژه‌ی کودکان است که فیلم‌ها، سریال‌ها، انیمه‌ها و انیمیشن‌های مختص کودکان را با امکان فعال کردن قفل کودک و محدودیت دسترسی ارائه می‌کند و والدین می‌توانیم بدون نگرانی و با خاطری آسوده این صفحه را در اختیار کودکان خود بگذاریم. چون دوبله‌های نماوا کاملاً متناسب بافرهنگ خانواده ایرانی انجام‌شده است.

 نماوا در آخرین فعالیت اقتصادی خود، با همکاری شاتل، برترین شرکت ارائه‌دهنده اینترنت پرسرعت در ایران شرایط جذابی فراهم کرده است تا کاربران بتوانند به‌طور هم‌زمان از یک تخفیف خوب و یک سرویس اینترنت بی‌نقص بهره‌مند شوند و با پرداخت حق اشتراک نماوا برای مدت ۶ ماه اینترنتی پرسرعت با شرایطی فوق‌العاده دریافت کنند، اینترنتی که برای کاربران نماوا ازلحاظ حجم مصرفی نیز رایگان است. اطلاعات بیشتر درباره‌ این رویداد را می‌توانید از نماوا و شاتل دنبال کنید.

 با توجه به سابقه سیستم VOD در دنیا می‌توان گفت پلتفرم VOD و سرویس نماوا در ایران هنوز کودکی نوپاست. نماوا در فرصت کوتاهی که وارد عرصه فیلم و سینما شده فاصله خود را با دیگر فعالان این عرصه کمتر و کمتر کرده و باهدف تبدیل‌ شدن به بهترین سرویس VOD در ایران مسیر درستی در پیش‌گرفته است.
پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده، هم کیفیت و هم تعداد محتواهای تولیدی توسط شرکت‌های VOD بالاتر برود و در ادامه مخاطبان بسیاری به این پلتفرم جذاب تمایل نشان دهند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha