• یکشنبه / ۲۲ دی ۱۳۹۸ / ۱۰:۱۶
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 98102216602
  • خبرنگار : 71469

تیر آخر ورزش روسیه برای جلوگیری از محرومیت ۴ ساله/ ‌CAS تکلیف روس‌ها را مشخص می‌کند

تیر آخر ورزش روسیه برای جلوگیری از محرومیت ۴ ساله/ ‌CAS تکلیف روس‌ها را مشخص می‌کند

پس از محرومیت ۴ ساله ورزش روسیه به دلیل دوپینگ سازمانه یافته، حال مسئولان این کشور با استخدام دو وکیل سوئیسی به دادگاه حکمیت ورزش CAS  شکایت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، ۱۸ آذرماه سال جاری بود که آژانس جهانی ضددوپینگ، ورزش روسیه را برای چهار سال از حضور در تمامی رقابت‌های ورزشی محروم کرد تا هیچ یک از تیم‌های این کشور حق حضور در رقابت بین‌المللی را برای چهار سال نداشته باشند و به این ترتیب روسیه در جام جهانی دوره بعد یعنی قطر و نیز المپیک تابستانی ۲۰۲۰ توکیو و المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن غایب خواهد بود.

آژانس جهانی ضددوپینگ، روسیه را متهم به تغییر اطلاعات این نهاد کرده است و به این ترتیب تا چهار سال تمامی ورزشکاران این کشور حق حضور در هیچ رقابتی را ندارند و ورزشکاران این کشور زیر پرچم روسیه نیز نمی توانند در المپیک توکیو رقابت کنند.

کمیته‌ای در نهاد بین‌المللی مبارزه با دوپینگ دریافته بود که مقام‌های روسیه اطلاعات آزمایش‌های مثبت دوپینگ را از اسناد حذف کرده‌اند. گفتنی است این تحقیقات در ادامه رسوایی بزرگی است که سال ۲۰۱۵ از دوپینگ سازمان یافته و با حمایت دولت پرده برمی‌داشت؛ تحقیقات سال ۲۰۱۵ نشان داد ورزشکاران روسی از سال ۲۰۱۱، تقریبا در تمام رشته‌های ورزشی در المپیک‌های تابستانی و زمستانی، زیر نظر دولت روسیه دوپینگ کرده‌اند و فدراسیون جهانی دوومیدانی، به دنبال گزارش همین سازمان مبنی بر دوپینگ سازمان‌یافته، رای به محرومیت دوومیدانی روسیه داد.

با اعلام این رای روس‌ها ۲۱ روز فرصت داشتند تا به این تصمیم اعتراض کنند. حال آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) تایید کرده است که روسیه به دنبال دریافت حکم محرومیت ناشی از پرونده دوپینگ سازمان یافته، به دادگاه حکمیت ورزش CAS  شکایت کرده و پرونده در این دادگاه بررسی می‌شود.

وادا با اعلام اینکه موضوع را دادگاه حکمیت ورزش رسما به اطلاع این نهاد بین المللی ضد دوپینگ رسانده است، اعلام کرد که طبق ماده  ۲۳.۵.۹ از آیین نامه جهانی ضد دوپینگ هر تصمیمی که CAS در خصوص عدم انطباق کشورها با قوانین وادا اتخاذ کند برای تمامی اعضای امضا کنندگان آیین‌نامه جهانی وادا لازم الاجراست.

نکته جالب توجه اینکه روسیه برای فرار از این شرایط  دو وکیل سوئیسی که هر دو هم تجربه زیادی در پرونده‌های دوپینگ به خصوص در پرونده ورزشکاران روسی داشته اند را به کار گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha