• یکشنبه / ۲۲ دی ۱۳۹۸ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98102216768
  • خبرنگار : 71234

رحیمی با اشاره به جلسه غیرعلنی بررسی حادثه هواپیمای اوکراین مطرح کرد

تاکید سردار سلامی بر مسئولیت نداشتن سپاه برای توقف پروازهای مسافربری

تاکید سردار سلامی بر مسئولیت نداشتن سپاه برای توقف پروازهای مسافربری

یک عضو هیات رئیسه مجلس گفت که در جلسه غیرعلنی سردار سلامی فرمانده سپاه تاکید داشت که مسئولیت پروازهای مسافربری با سپاه نیست و لذا سپاه مسئول توقف این پروازها نمی‌باشد.

علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا در توضیح جلسه غیر علنی امروز یکشنبه برای بررسی سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در پی شلیک موشک به این هواپیما و درگذشت ۱۷۶ سرنشین آن گفت: حضور سردار سلامی در جلسه غیر علنی نشان دهنده اهتمام مجلس به این فاجعه اسفناک بود. انتظار نمایندگان این بود که بیشتر به سوالات جواب داده شود اما فرصت طرح سوالات محدود بود. نمایندگان به قید قرعه در همان فرصت محدود به بیان توضیحاتی پرداختند که در بین آنها اعضای فراکسیون امید نبود چون نام آنها به قید قرعه بیرون نیامده بود. لذا عمده صحبت نمایندگان هم پیرامون تشکر از زحمات سپاه و تامین امنیت بود و کمتر فضای چالشی برای طرح سوالات ایجاد شد.

وی با اشاره به صحبت‌های سردار سلامی اظهار کرد: ایشان از مردم عذرخواهی کرد. قالب صحبت‌هایش در محور حساسیت آسمان ایران در زمان حمله موشکی به پایگاه‌های آمریکا در عراق و بعد از آن سقوط هواپیمای اوکراینی بود. حساسیتی که نمایندگان درک می‌کنند ولی باز هم ایشان جزئیات بیشتری از تهدیدهای آمریکا و ترامپ و آمادگی نیروهای مسلح ارائه کرد.

این عضو هیات رئیسه مجلس ادامه داد: سردار سلامی درباره اینکه چرا آن زمان پروازهای مسافربری متوقف نشده گفت که مسئولیت پروازهای مسافربری با سپاه نیست. لذا سپاه مسئولیتی برای توقف پروازهای مسافربری ندارد. این موضوع مهمی بود اما همچنان ابهامات و سوالات زیادی در ذهن نمایندگان وجود دارد.

رحیمی درباره اعلام این حادثه بعد از ۴۸ ساعت گفت: سردار سلامی همان توضیحات سردار جلالی را داد که ۴۸ ساعت مشغول بررسی دقیق حادثه بودند. چون شلیک صورت گرفته بر این اساس بوده که هدف‌شان کروز و نه هواپیما بوده است.

وی در پایان درباره اینکه چرا قبل از بیانیه ستاد کل سازمان هواپیمایی با قاطعیت علت سقوط هواپیما را نقص فنی اعلام می‌کرد، گفت: سردار سلامی توضیح داد که سازمان هواپیمایی کشور دستوری درباره نحوه موضع گیری نداده بودند و تمامی مواضع اعلام شده از سمت خودشان بوده چون آنها اطلاعی از این اتفاق نداشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۲ ۱۲:۰۲

پس مسئولیتش با کدوم ... .

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۲ ۱۲:۰۳

پس اگه سپاه مسئولیتی توی هواپیمایی نداره پس چطور تمام امنیت پرواز و هماهنگیهای پروازی باسپاهه؟!

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۲ ۱۲:۰۶

شما باید به سازمان هواپیمایی کشوری اطلاع می دادید وضعیت آماده باش جنگی است و هر شیئی پرنده مورد اصابت قرار می گیرد. کوتاهی کردید. اهمال کردید. هورا. آفرین. احسنت. دست مریزاد.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۲ ۲۱:۵۱

دکتر... مسئولیت پروازهای مسافربری با سپاه نیست. وقتی در همین حد اطلاعات میده بقیه اطلاعات رو باید از کسانه دیگه بپرسید. اگر در خانه بس است یک حرف بس است...

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۲ ۱۲:۰۹

حالا پیدا کنید پرتقال فروش را!

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۲ ۱۲:۳۶

یعنی کی بود کی بود من نبودم؟ وقتی شما دستور تیر دارید باید به مردم بدبخت بگید از خونه بیرون نیان

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۲ ۱۲:۳۹

عذر بدتر ازگناه

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۲ ۱۲:۴۳

مقصر اصلی خلبان بوده. خلبان باید تا مرز بازرگان تاکسی وی می کرده بعد تیک آف.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۲ ۱۲:۴۹

پس کی مسوله؟ رئیس شورای امنیت ملی که می گه من صبح جمعه (واقعا این دفعه هم صبح جمعه) مطلع شدم. کی داره کشور رو اداره می کنه؟ سپاه، دولت، بیت رهبری، مجلس، قوه قضاییه؟ واقعا کی؟

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۲ ۱۳:۰۰

فقط میشه گفت عجب! غیر از این بگیم که منتشر نمیشه

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۲ ۱۳:۱۸

به خدا که هیچ انتقامی با لاتر و بهتر از سازندگی و پیشرفت و محرومیتزدایی نیست...

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۲ ۱۳:۴۰

سازمان هواپیمایی میگه من مسئول نبودم، شما هم میگی ما مسئول نبودیم. شما .... میکنید که از چارت تصمیم گیری در کشور و حدود مسئولیت خودتون خبر ندارید و با این وجود تصمیم حیاتی هم میگیرید! یکی بگه چه کسی مسئول لغو پروازها بوده؟

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۲ ۱۳:۵۷

ظاهرا این دفعه هم کسی مقصر نیست...

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۲ ۱۴:۰۱

نه دیگه نشد .باید اعلام میکردین که میخواین موشک بندازین و یا اگه سکرت بود باید اعلام میکردین پروازها را کنسل کنه مسئول مربوطه . اونا از کجا بدونن شماها میخواین چه شبی انتقام سخت بگیرید !هه

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۲ ۱۶:۳۴

پيروزي بزرگ سپاه را فراموش نمي كنيم. بر پيگيري عوامل خطاي غير عمد مطابق قانون تاكيد مي كنيم. از تلاش براي ارتقاء سامانه ها و جلوگيري از تكرار حوادث مشابه حمايت مي كنيم. از حادثه مذكور عميقا متاسف هستيم.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۲ ۲۰:۵۰

شما هم زیاد خیالبافی نکنید بهتره!

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۲ ۱۹:۵۴

اصلا خلبان بیاد مردانگی کند بپذیره که هواسش نبود وضعیت درحالت جنگی بود و اشتباها پرواز کرد مگر تمام خلبانان ایرانی همیشه مقصر نبودند حال خلبان اوکراینی معنی ایثار از ایرانیان یاد بگیرید بگه من که مردم حالا کی به کی؟؟