• یکشنبه / ۲۲ دی ۱۳۹۸ / ۱۴:۴۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98102217039
  • خبرنگار : 71381

پر بازدیدترین اخبار سیاسی ۲۲ دی

توضیحات سپاه درباره پرواز اوکراینی/اخباری از بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس

توضیحات سپاه درباره پرواز اوکراینی/اخباری از  بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس

توضیحات مسئولان سپاه درباره حادثه سقوط هواپیمای تهران-کی‌یف/ آخرین اخبار درباره بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و... در صدر اخبار مورد توجه و پر بازدید مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

به گزارش ایسنا اولین خبر پر بازدید امروز توضیحات فرمانده کل سپاه پاسداران درباره سقوط هواپیمای اوکراینی در جلسه غیرعلنی مجلس بود که علی لاریجانی درباره آن گفت: در این جلسه دلایل بروز این اتفاق مطرح شد و سردار سلامی درباره آمادگی مقابله با اقدامات آمریکا و کیفیت عملی که انجام شد و به سقوط هواپیما منجر شد و اشکالاتی که بود، توضیحاتی ارائه کردند.

رییس مجلس همچنین از کمیسیون امنیت ملی خواست چگونگی سقوط هواپیما و ابعاد آن و نحوه جلوگیری از بروز اینگونه حوادث را مورد بررسی قرار دهد.

مخاطبی به نام عباس در کامنتی برای این خبر نوشت:حادثه سهوی بوده.ومقصرین اعتراف کردند.چرا تو قضیه بنزین حداقل از مجلس نخواستین که جلسه غیر علنی تشکیل دهد.

صادق نیز خاطرنشان کرد: درد، درد بزرگی است... جانکاه برای همه ملت... مواظب باشیم از دایره هوشیاری و انصاف خارج نشیم.

مخاطب دیگری به نام مسعود گفت: اشتباه بزرگ و نابخشودنی بود.ولی فهمیدیم جنگ رسانه ای حتی از جنگ اقتصادی هم شدیدتره.

پربازدید ترین خبر بعدی واکنش سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا به هدف قرار گرفتن غیرعمد هواپیمای اوکراینیدر ایران بود که در پیامی توییتری خواستار همکاری کامل ایران و انجام گرفتن تحقیقات جامع شد.

توضیحات عضو هیات رئیسه مجلس درباره صحبتهای فرمانده سپاه در جلسه غیرعلنی هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. به گفته علیرضا رحیمی سردار سلامی تاکید کرده است: مسئولیت پروازهای مسافربری با سپاه نیست و لذا سپاه مسئول توقف این پروازها نمی‌باشد.

همچنین اسدالله عباسی سخنگوی هیات رئیسه مجلس ضمن تشریح این جلسه گفت: تاخیر در اعلام خبر علت سقوط هواپیمای اوکراینی به دلیل پنهانکاری نبوده است بلکه بلافاصله ستاد کل نیروهای مسلح و سپاه تیمی را جهت تسریع در روشن شدن علت این حادثه تشکیل دادند.

*این خبر هم از اخبار پربازدید ایسنا بود که یک مخاطب به نام مهدی با انتشار کامنتی برای آن نوشت:نباید کاری کرد که مردم فکر کنند به سخره گرفته شده اند. قاعدتا استعلام سازمان هواپیمایی کشوری از نیروهای مسلح مبنی بر عدم شلیک موشک، می تواند گواهی بر قصد پنهانکاری بوده باشد... اتفاق بد افتاد! حال باید مسئولیت کامل مبنی بر اشتباهات صورت گرفته را پذیرفت.

خبر بعدی اظهارات مداخله‌جویانه ترامپ درباره تجمعات شنبه شب جمعی از دانشجویان برای یادبود جان‌باختگان حادثه مورد هدف قرار گرفتن غیرعمد هواپیمای مسافربری اوکراینی در ایران بود. رئیس جمهور آمریکا در صفحه توییترش  نوشت که ایران باید به گروه‌های حقوق بشر اجازه بدهد حقیقت کنونی اعتراضات در جریان مردم ایران را نظارت کرده و گزارش بدهند.

دیگر اخبار پر بازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا در رابطه با بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات پیش رو بود که یکی از این اخبار اطلاعیه شورای نگهبان در مورد نامزدهای احراز صلاحیت نشده، بود. شورای نگهبان دراین اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آن عده از داوطلبان نمایندگی مجلس که صلاحیت آنان مورد تأیید قرار نگرفته است، می‌توانند شکایت خود را تحویل دهند.

گزارشهای ایسنا با عنوان "کدامیک از نمایندگان فعلی مجلس رد صلاحیت شدند" و "آخرین خبر از وضعیت بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس" هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

خبر پر بازدید بعدی خبر سفر وزیر خارجه کشورمان به مسقط برای شرکت در مراسم بزرگداشت سلطان فقید عمان و دیدار با سلطان جدید عمان - عالیجناب هیثم بن طارق - شد.

برخی دیگر اخبار پر بازدید امروز نیز به شرح زیر هستند:

*پست اینستاگرامی محمدجواد ظریف در مورد اتفاق رخ‌داده برای هواپیمای اوکراینی و تاکید او بر اینکه در این تراژدی تاریخی باید شرمسار ایران و ایرانی بود.

*گزارش ایسنا از بیانات امام خمینی (ره) خطاب به مسوولان با عنوان "داریم چه می‌کنیم؟"

*بیانیه دو تشکل دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در پی حوادث اخیر

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha