• یکشنبه / ۲۲ دی ۱۳۹۸ / ۱۶:۰۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 98102217134
  • خبرنگار : 50166

در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان تاکید شد

کیفی‌سازی مراکز خدمات گردشگری برای رضایت گردشگران

مهرداد سلطانی

ایسنا/زنجان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: خودارزیابی و دریافت بازخوردها در اولویت برنامه‌های ستاد باشد.

مهرداد سلطانی بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد اجرای خدمات سفر استان زنجان اظهار کرد: این ستاد سالانه تشکیل می‌شود و اعضا به وظایف خود واقف‌اند اما نباید این اتفاقات تکرار شود، بلکه باید خودارزیابی انجام و بازخوردها دریافت شود و برنامه‌های آتی دارای اصلاحات باشد.

وی با اشاره به اینکه به طور معمول سالانه با افزایش سفرهای نوروزی روبه‌رو هستیم بیان کرد: در این بین شهرداری‌ها و میراث‌فرهنگی بیشترین نقش را دارند و بهبود زیرساخت‌های رفاهی استان زنجان به دلیل قرارگیری در شاهراه ارتباطی، نزدیکی به پایتخت و جذب مسافران، امری ضروری است و باید کاستی‌ها در حوزه کمی و کیفی برطرف شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان، نظارت را بخش مهمی از کار کمیته‌های خدمات سفر دانست و گفت: باید نظارت روی تاسیسات شهری و مراکز خدماتی بین‌راهی، مکان‌های گردشگری و تفریحی بیشتر شده و اقدامات برای کیفی‌سازی خدمات از هم‌اکنون آغاز شود.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان نیز در این جلسه نظارت بر مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافری و نرخ‌گذاری بسته‌های سفر و گردشگری، نحوه ارائه خدمات مراکز رفاهی بین‌راهی، بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد و احصای مشکلات احتمالی در تاسیسات گردشگری را از سیاست‌های بلندمدت ستاد خدمات سفر عنوان کرد.

امیر ارجمند، اطلاع‌رسانی تبلیغات و راهنمایی مسافران و گردشگران را از دیگر سیاست‌های مهم دانست و گفت: این کار از طریق تبلیغات محیطی به منظور معرفی امکانات و رویدادهای فرهنگی، استفاده از فناوری‌های نوین ارتباطی برای جذب گردشگران، تولید و پخش کلیپ‌های معرفی جاذبه‌های گردشگری استان و بهره‌گیری از رسانه‌های مکتوب امکان‌پذیر است.

وی از تشکیل ۱۰ کمیته تخصصی اجرایی خدمات سفر استان خبر داد و افزود: خدمات حمل و نقل، امداد و نجات، انتظامی، امنیتی و ترافیک شهری، امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، برنامه‌ریزی و آمار و نیز اسکان و رفاه، از جمله این کمیته‌ها است.

این مسئول ادامه داد: کمیته نظارت و تنظیم بازار، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست و اطلاع‌رسانی، تبلیغات، امور فرهنگی و فضای مجازی، از دیگر کمیته‌های این ستاد است که وظایف هر کدام ابلاغ شده و دستگاه‌های مربوطه باید نسبت به آن اقدام کنند.

ارجمند با اشاره به برگزاری جشن نوروزگاه تصریح کرد: این برنامه به منظور معرفی آیین‌ها و مراسم نوروزی در نقاط مختلف کشور، شناسایی، پاسداشت، احیا و ترویج مصادیق میراث ناملموس و رسیدن به هویت فرهنگی طراحی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان نیز در این جلسه اظهار کرد: بسیج سلامت نوروزی از ۲۰ اسفندماه آغاز می‌شود و تا ۲۰ فروردین ادامه دارد و همه امکانات دانشگاه علوم‌پزشکی در حوزه بهداشت، درمان و اورژانس وارد کار می‌شوند.

محمدرضا صائینی به تشکیل اکیپ‌های عملیاتی اشاره کرد و افزود: این اکیپ‌ها تشدید نظارت میدانی هتل‌ها و مسافرخانه‌ها، زیارتگاه‌ها، مساجد، نمازخانه‌های بین‌راهی، سرویس‌های بهداشتی، مراکز تهیه و توزیع غذا، قنادی‌ها و غیره را به عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه اماکن بین‌راهی زنجان در مقایسه با استان‌هایی همچون قزوین وضعیت مناسبی ندارند، تاکید کرد: سرویس‌های بهداشت، مکان‌هایی هستند که باید به شدت در مراکز رفاهی بین‌راهی و درون‌شهری و گردشگری مورد توجه و بهسازی قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.