• یکشنبه / ۲۲ دی ۱۳۹۸ / ۱۶:۲۵
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 98102217154
  • خبرنگار : 71595

کارشناسی داوری دیدار ایران و کره‌جنوبی

کارشناسی داوری دیدار ایران و کره‌جنوبی

یک کارشناس داوری فوتبال درباره قضاوت داور دیدار تیم‌های فوتبال امید ایران و کره‌جنوبی توضیحاتی ارائه کرد.

جعفر خوشرو، کارشناس داوری در گفت‌وگو با ایسنا درباره قضاوت ادهم المخادمه، داور دیدار تیم‌های فوتبال امید ایران و کره‌جنوبی اظهار کرد: ادهم در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ و در بازی بین امارات و بحرین به دلیل خطای فنی از دوره مسابقات حذف شد. البته من بر اساس این قضیه نمی‌خواهم تحلیل کنم اما فکر می‌کنم او اعتماد به نفسش را از دست داده است.

او ادامه داد: البته او آمادگی جسمانی و جایگیری‌های خوبی داشت. در نیمه اول اتفاق خاصی نیفتاد. ادهم به طور کلی خیلی به "وار" تکیه می‌کرد. در صحنه گل اول کره جنوبی حتی داوری که اوایل قضاوتش است امکان نداره گوش به زنگ VAR باشد. گل به این زیبایی چگونه می‌توانست آفساید باشد. توپ واضح بود. بازیکنان در موقعیت آفساید بودند اما چون دخالتی در ضربه نداشتند آفساید نبود.

خوشرو اضافه کرد: شماره ۱۹ کره در دقیقه ۵۳ باید اخطار می‌گرفت که داور نداد. در صحنه گل ایران داور باز هم دستش روی گوشی‌اش بود. فکر می‌کرد آفساید است ولی با یک نگاه به کمک‌ها می‌شد فهمید. ما در جایگیری آنقدر نزدیک می‌شدیم که واقعا روی خط آفساید بودیم و در صورت اشتباه کمک داور خودمان تشخیص می‌دادیم.  در دقیقه ۶۰ هم خطا روی شکاری گرفته نشد. دقیقه ۶۱ شماره ۲۱ ایران اخطار گرفت که اشتباه بود. دقیقه ۷۴ به آقای شکاری اخطار داد. خطا کرد اما کارت نداشت. خطاهایی بی‌خوری به ضرر ما گرفت. دقیقه ۸۳ بازیکن شماره ۹ کره‌جنوبی خطا کرد که باید اخطار می‌گرفت اما داور نداد. به طور کلی داور در خطاهایی که کارت نداشت به بازیکنان ما کارت داد و در صحنه‌هایی که باید به بازیکنان کره‌جنوبی کارت می‌داد از این کار خودداری کرد. هم‌چنین در دقیقه ۹۲ توپ به پای بازیکن کره‌جنوبی برخورد کرد و پنالتی نبود.

او درباره تعداد زیاد سوت‌های داور در این بازی هم توضیح داد: تعداد سوت برای کنترل بازی است. یک داور پر قدرت آواناتژ می‌دهد ولی چون او متکی به اتاق فرمان بود و فکر می‌کرد بازی از دستش در برود پر سوت قضاوت کرد و یک نواختی قضاوت نداشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha