• یکشنبه / ۲۲ دی ۱۳۹۸ / ۲۱:۰۷
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 98102217300
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

رئیس هیئت کوهنوردی استان هرمزگان:

کوهنوردان گمشده، زنده و سالم هستند/ادامه عملیات به فردا صبح موکول شد

کوهنوردان گمشده، زنده و سالم هستند/ادامه عملیات به فردا صبح موکول شد

ایسنا/هرمزگان رئیس هیئت کوهنوردی استان هرمزگان به تشریح آخرین اقدامات جهت یافتن چهار کوهنورد گرفتار در منطقه صعب‌العبوری بین شهرستان بندرعباس و بندرخمیر پرداخت.

محمد هادی مفضل در گفت و گو با ایسنا، افزود: براساس تماس فدراسیون کوهنوردی کشور مبنی بر مفقود شدن ۴ کوهنورد تهرانی در منطقه هرمزگان از اوایل صبح امروز(۲۲ دی ماه) تیم جستجو نجات برای یافتن چهار کوهنورد در سه نقطه شروع به جستجو کرد که براساس رایزنی و پیگیری اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان قرار بود ساعت ۸:۳۰ صبح بالگرد در اختیارمان قرارگیرد.
وی اظهار کرد: با توجه به شرایط جوی بالگرد در ساعت ۱۶ آماده پرواز شد که پس از ۳۰ دقیقه جست و جو از طریق هوا موفق به ردیابی گمشدگان نشدیم و ادامه عملیات به فردا صبح انجامید.
مفضل با اشاره به اینکه خوشبختانه تیم زمینی امدادی اعزام شدن موفق شد با این گروه تماس برقرار کند، اضافه کرد: کوهنوردان یاد شده زنده و سالم هستند و منتظر اقدامات بعدی هستیم تا بتوانیم این افراد را از این گرفتاری نجات دهیم.
رئیس هیئت کوهنوردی استان هرمزگان ادامه داد: این افراد در منطقه ای بسیار صعب العبور در نقطه ای بنام دشت گوران منطقه گل اندام  و کوهی به نام کمیلی ما بین فین از توابع شهرستان بندرعباس و رویدر از توابع شهرستان بندرخمیر قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه قرار است فردا(۲۳ دی ماه) مجدد بالگرد به پرواز درآید و این عملیات به سرانجام برسد، بیان کرد: البته یک تیم ۷ نفره از شهر رویدر از ساعت ۱۰ صبح امروز به نقطه مورد نظر در حرکت است.
مفضل در پایان با تقدیر از پیگیری های معاون امور عمرانی استاندار هرمزگان، مدیر کل ورزش و جوانان استان هرمزگان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان، شهردار رویدر، تیم پروازی سپاه و گروه امداد و نجات هیئت کوهنوری استان، خاطرنشان کرد: کوهنوردان گرفتار شده با هماهنگی راهنمایان محلی اقدام به پیمایش کرده بودند و هیچ گونه هماهنگی با هیئت کوهنوردی استان نداشتند و از قبل هیئت استان به واسطه در پیش بودن شرایط جوی ممنوعیت پیمایش را در تمام نقاط استان اعلام کرده بودیم.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha