• دوشنبه / ۲۳ دی ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 98102317600
  • خبرنگار : 50187

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان خبر داد

اعزام یک فروند بالگرد به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان/آب ۶ روستای استان کرمان قطع است

اعزام یک فروند بالگرد به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان/آب ۶ روستای استان کرمان قطع است
عکس تزئینی است

ایسنا/کرمان مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان گفت: قرار است یک فروند بالگرد و اقلام امدادی امروز به مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان اعزام شود.

"مجید سعیدی" در گفت و گو با ایسنا درباره آخرین وضعیت روستاهای استان کرمان در پی بارش برف و باران اظهار کرد: در حال حاضر روستایی در محاصره سیلاب نداریم و مشکل حل شده است.

وی با اشاره به اینکه بارندگی تا شب گذشته ادامه داشته، افزود: در روزهای اخیر ۲۷۲ راه روستایی که براثر سیلاب و برف مسدود شده بود، بازگشایی شده است.

سعیدی با اشاره به اینکه برق ۷۱ روستا وصل شده، تصریح کرد: شش روستا هنوز مشکل آب دارند و برق ۲۵۰۰ مشترک که قطع بود، وصل شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان بیان کرد: ۲۱ کیلومتر خط انتقال برق در شرایط سخت و بوران اصلاح و بازسازی ۳۸۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی برف روبی، ۴۱۰۰ کیلومتر راه روستایی بازگشایی(برخی چند باره صورت گرفته) و ۷۰۰۰ تن مخلوط شن و نمک در جاده های استان مصرف شده است.

وی افزود: در پی بارش های اخیر ۶۱ روستا از محاصره برف و ۵۶ روستا از محاصره سیلاب خارج شده و در ۵۸ روستا توسط هلال احمر اقلام معیشتی و زیستی توزیع شده است.

سعیدی اظهار کرد: بارش های چند روز گذشته در استان کرمان خسارات زیادی به بخش های زیربنایی و زیرساخت ها وارد کرده که در حال برآورد است و بیشترین خسارت در حوزه راه و کشاورزی بوده است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه کرمان معین استان سیستان و بلوچستان در بروز حادثه است، گفت: ۱۸۰۰ دستگاه چادر و یک تریلی حاوی اقلام معیشتی و غذایی یک ماهه به مناطق سیل زده این استان ارسال کرده ایم.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان بیان کرد: همچنین قرار است یک فروند بالگرد و اقلام امدادی امروز به سیستان و بلوچستان اعزام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha