• دوشنبه / ۲۳ دی ۱۳۹۸ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 98102317782
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس شورای اسلامی استان اردبیل:

پزشکان ملزم به استفاده از کارتخوان باشند

پزشکان ملزم به استفاده از کارتخوان باشند

ایسنا/اردبیل رئیس شورای اسلامی استان اردبیل با اشاره به گلایه‌های فراوان مردمی خواستار الزام پزشکان به استفاده از کارتخوان در مطب در ارائه خدمات مطلوب‌تر به بیماران و مراجعین شد.

یعقوب هاشمی 23 دی ماه در جلسه رسمی شورای اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: نبود کارتخوان در مطب پزشکان که از مصادیق فناوری‌های جدید و سهولت کار مردم است، به یک دغدغه و نگرانی از سوی مراجعین به مطب پزشکان تبدیل شده که انتظار می‌رود دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی همه پزشکان را در این خصوص ملزم کنند.

وی به بیماران جمهوری آذربایجان و حضور آنها در مطب پزشکان و همچنین تبعات اجتماعی این موضوع اشاره و خاطرنشان کرد: نباید به بهانه حضور بیماران آذری نسبت به همشهریان کم‌لطفی و بی‌مهری صورت گیرد بلکه شایسته است حق و حقوق هر دو طرف به شایستگی رعایت شود.

رئیس شورای اسلامی استان اردبیل با قدردانی از خدمات وسیع و گسترده دانشگاه علوم پزشکی در بخش‌های بهداشتی و درمانی و همچنین حوزه آموزشی و خدماتی بیان کرد: همچنان جامعه عشایری و روستانشینان ما باید از خدمات کیفی و متناسب با شهرنشینان بهره‌مند شوند.

هاشمی ضرورت کنترل برخی از بیماری‌های خاص استان را با کمک دانشگاه علوم پزشکی یادآور شد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی با حساسیت ویژه روی مباحث امنیت غذایی و مبانی کمی و کیفی در این زمینه باید به ارتقای وضعیت سلامت تک تک افراد جامعه توجهی جدی داشته باشد.

وی به همکاری خوب دانشگاه علوم پزشکی با مجموعه شهرداری در دفع پسماندهای شهری و روستایی اشاره و تصریح کرد: در دفع پسماندهای بیمارستانی و بی‌خطرسازی آنها نیز اقدامات خوبی در مناطق مختلف استان آغاز شده که انتظار می‌رود با به نتیجه رسیدن آنها کمترین آسیب زیست محیطی را در این بخش شاهد باشیم.

رئیس شورای اسلامی استان اردبیل ادامه داد: در گروه سنی کودکان با توجه به راه‌اندازی بخش‌های تخصصی انتظار همشهریان استقرار پزشکان متخصص و فوق تخصص اطفال است تا در مراحل مختلف مراجعه بیماران با سرعت بیشتر ارائه خدمات به آنها در دستور کار قرار گیرد.

هاشمی موضوع بهداشتی بودن آب شرب در شهر اردبیل و سایر شهرها و روستاها را از ضروریات و خواسته به حق مردم توصیف کرد و افزود: با نمونه‌برداری‌های روزانه و بررسی دقیق آب شرب اردبیل و سایر شهرها دانشگاه علوم پزشکی هیچ اغماض و کوتاهی را در این زمینه نمی‌پذیرد.

وی بیان کرد: در این جلسه تمامی اعضای شورای استان مشکلات و نارسائی‌های شهرستان‌های خود را به نمایندگی از مردم این مناطق مطرح کرده و رئیس دانشگاه علوم پزشکی که به همراه معاونین در این جلسه حضور یافته بود قول مساعد برای رفع این دغدغه‌ها و نگرانی‌ها داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha