• دوشنبه / ۲۳ دی ۱۳۹۸ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 98102317804
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

به روز رسانی شد

ارسال کمک‌های اضطراری اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی سیستان و بلوچستان به نیکشهر

ارسال کمک‌های اضطراری اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی سیستان و بلوچستان به نیکشهر

ایسنا/سیستان و بلوچستان در پی بارش شدید باران در سیستان و بلوچستان و نیاز به کمک فوری به مردم این استان از سوی نهادهای مرتبط و مردم، مدیران عامل جمعیت هلال احمر استان‌ها و مدیران کل مدیریت بحران استانداری های سراسر کشور، اعلام آمادگی کردند.

دو کامیون محموله کمک‌های اضطراری اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی سیستان و بلوچستان شامل ۱۵۰ تخته چادر بزرگ، ۲۰۰ دست ظروف غذاخوری، ۲۰ کارتن صابون و حدود ۴ هزار قوطی کنسرو به سیل‌زدگان منطقه بنت شهرستان نیکشهر ارسال شد.

اعلام آمادگی آذربایجان غربی برای کمک به سیل زدگان سیستان و بلوچستان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی از آمادگی این استان برای کمک به سیل زدگان سیستان و بلوچستان خبر داد.

امیرعباس جعفری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به وقوع سیل در سیستان وبلوچستان ضمن ابراز همدردی با سیل زدگان، تصریح کرد: اگرچه آذربایجان غربی استان معین در رابطه با کمک به سیل زدگان این استان نیست اما آذربایجان غربی آمادگی برای ارسال اقلام امدادی و خوراکی به سیل زدگان را دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه براساس اخبار واصله حجم خسارت وارده به منازل و اراضی کشاورزی و تاسیسات و زیرساخت ها و راه های ارتباطی در سیستان و بلوچستان بسیار بالا است که آذربایجان غربی در صورت درخواست کمک، آماده کمک رسانی است.

استان اردبیل آماده کمک‌رسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: استان اردبیل آمادگی کمک‌رسانی به سیل‌زدگان منطقه سیستان و بلوچستان را دارد و در صورت اعلام نیاز ما در کنار مردم سیل‌زده خواهیم بود.

فرهاد عبدالعلیپور در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر هیچ کمک و نیرورسانی از استان اردبیل به سیل سیستان و بلوچستان درخواست نشده در صورت اعلام نیاز ما آمادگی داریم نیروها و تجهیزات خود را به این منطقه اعزام کنیم.

وی با اشاره به اینکه در هر حادثه و رخداد طبیعی استان‌های معین انتخاب شده و مدیریت بحران در سطح ملی خدمات‌رسانی را انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: مدیریت بحران استان اردبیل در وضعیت آماده‌باش کامل است، لیکن به دلیل جلوگیری از ازحام و شلوغی در خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان هنوز هیچ درخواست نیرویی به ما ابلاغ نشده است.

مدیر کل مدیریت بحران استان اردبیل افزود: استان اردبیل نسبت به ارسال غذا، لوازم بهداشتی، ملزومات هلال احمر و ... آمادگی خود را به مسئولان منطقه سیل‌زده سیستان و بلوچستان اعلام کرده که به محض درخواست نسبت به اعزام نیرو و ارسال کمک‌ها اقدام می‌کنیم.

عبدالعلیپور به وضعیت لایروبی رودخانه‌های استان با هدف کاستن از حوادث طبیعی و مقابله با سیل اشاره کرد و گفت: در استان اردبیل ما اقدامات متعدد پیشگیرانه از جمله لایروبی رودخانه‌ها را انجام دادیم اما در مواقعی که میزان بارش فراتر از ظرفیت رودخانه باشد سیلاب رخ می‌دهد که در این مواقع نیز مدیریت بحران استان اردبیل آمادگی مقابله با مخاطرات را دارد.

وی به بارش برف در اردبیل نیز اشاره و تصریح کرد: ما اقدامات شاخه‌زنی درختان را که در زمان وقوع بارش سنگین برف منجر به قطعی برق می‌شود توسط شهرداری‌ها و ادارات برق انجام دادیم و مشکلی از این بابت در اردبیل وجود ندارد.

اعلام آمادگی نیروهای امدادی چهارمحال و بختیاری برای کمک‌رسانی به مردم سیستان و بلوچستان

نیروهای امدادی مدیریت بحران و جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری آمادگی خود را برای کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان اعلام کردند.

مرتضی زمانپور سرپرست مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: مدیریت بحران استان آمادگی خود را به مدیریت بحران کشور اعلام کرده است.

وی افزود: به محض اعلام درخواست، دستگاه‌های ذیربط و تجهیزات و امکانات مورد نیاز به سیستان و بلوچستان ارسال می‌شوند.

در ادامه سید احمد مرتضوی‌فرد مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری نیز در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اعلام آمادگی این مجموعه برای کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر درخواست کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده، از استان‌های معین انجام می‌شود، اما به محض اعلام درخواست، لوازم مورد نیاز و نیرو از جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری به آن استان اعزام خواهد شد.

ارسال ۲۴۶۷ بسته غذایی توسط جمعیت هلال احمر خراسان‌شمالی به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

معاون امداد و نجات هلال احمر خراسان‌شمالی از ارسال دو هزار و ۴۶۷ بسته غذایی توسط جمعیت هلال احمر این استان به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان خبر داد.

ابوالفضل محبان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه بسته های مذکور ۷۲ ساعته بوده اند، گفت: هر بسته شامل چهار کنسرو ماهی، چهار کنسرو لوبیا، دو بسته برنج، یک بسته خرما، ۱۰ قاشق و ۱۰ چنگال بوده است.

وی افزود: علاوه بر آن ۹۶۵ بسته قند ۷۰۰ گرمی نیز طی دو محموله بار ارسال شده است.

محبان با بیان اینکه نیروهای امداد و نجات هلال احمر خراسان شمالی در آماده باش به منظور ارائه کمک و خدمات به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان هستند، ادامه داد: هنوز از سوی استان سیستان و بلوچستان درخواست نیرو برای کمک رسانی از این استان نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در استان پایگاه هایی برای جمع آوری کمک های مردمی برپا می شود و یا اینکه شنیده شده مردم سیل زدگان نیاز جدی به آب دارند؟ اظهارکرد: در حال حاضر تمامی انبارهای هلال احمر انباشته از اقلام مورد نیاز حادثه دیدگان است و تصور نمی شود که نیازی به جمع آوری کمک های مردمی باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: از سوی دیگر وزارت نیرو از گذشته امر آب رسانی به این منطقه را برعهده داشته و و اکنون نیز اعلام شده است که این وزارتخانه امر آبرسانی را به صورت سیار انجام می دهد.

ارسال ۴۰۰ چادر برای سیل زدگان سیستان و بلوچستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: شب گذشته یک دستگاه تریلی حامل ۴۰۰ دستگاه چادر تیپ دو برای سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان ارسال شد.

محمد رحیم شهریاری، امروز دوشنبه ۲۳ دی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در صورت بروز هرگونه حادثه فرا استانی در استان‌های همجوار این استان خود را موظف به همکاری در امر امدادرسانی می‌داند.

وی، خراسان جنوبی را یکی از استان‌های معین سیستان و بلوچستان برشمرد و افزود: با توجه به همجواری استان با سیستان و بلوچستان در زمان بروز حوادث آماده هر نوع همکاری با این استان هستیم.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه در این راستا تاکنون یک دستگاه تریلی حامل ۴۰۰ دستگاه چادر به منطاق سیل زده سیستان و بلوچستان ارسال شده است، خاطرنشان کرد: تمامی نیروهای امدادی این جمعیت برای اعزام به مناطق سیل‌زده کشور آمادگی دارند.

شهریاری یادآور شد: نحوه جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی متعاقبا اعلام خواهد شد.

آماده کمک‌رسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان هستیم

مختار سلحشور  مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان هرمزگان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ما از ابتدای ورود سامانه بارشی در پنج‌شنبه‌شب گذشته (۱۹ دی‌ماه) در آماده‌باش کامل بودیم، نجات گران و امدادگران آماده خدمت‌رسانی بودند.

سلحشور تصریح کرد: در خصوص سیل استان سیستان و بلوچستان نیز ما اعلام آمادگی کردیم تا هر اعلام نیازی که داشته باشند با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به آن‌ها کمک کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر تمامی نیروهای ما در حال انجام خدمت در شرق استان هرمزگان هستند اما با این‌حال به‌طور کامل آمادگی داریم هر نیازی از استان سیستان و بلوچستان اعلام شود در حد توانایی خود کمک کنیم.

آماده اعزام نیرو و تجهیزات به سیستان و بلوچستان هستیم

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: با توجه به بروز سیل در استان سیستان‌وبلوچستان این آمادگی در استان قزوین وجود دارد تا نیرو و تجهیزات ارسال کند ولی تاکنون درخواستی از سوی وزارت کشور مبنی بر اعزام ابلاغ نشده است.

قدرت‌الله مهدیخانی، مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به بروز سیل در سیستان‌وبلوچستان تاکنون وزارت کشور درخواستی مبنی اعزام نیرو و امکانات از استان قزوین نداشته است.

وی با بیان اینکه ما این آمادگی را داریم تا در صورت درخواست وزارت کشور خدمت‌رسانی داشته باشیم، افزود: معمولاً در حوادث اولویت با استان‌های همجوار است که به عنوان استان معین مطرح می‌شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استان بیان کرد: قزوین معین استان‌های زنجان، گیلان، البرز، همدان و استان مرکزی است و اگر اتفاق در این شهرها رخ دهد به‌صورت خودکار اعزام نیرو و امکانات را خواهیم داشت.

وی اشاره کرد: برای استان‌های دوردست حتماً باید دستورالعملی از سوی وزارت کشور ارسال شود و امکانات مورد نیاز را از ما درخواست کنند، برای سیل زاهدان تا الان درخواستی به ما ارسال نشده است، اما درصورت فراخوان امکانات، این آمادگی را برای اعزام داریم.

مهدیخانی یادآور شد: در نوروز ۹۸ علی‌رغم بروز سیل در برخی مناطق استان قزوین، ما به استان مازندران و گلستان که درگیر سیل بودند امدادگر، پزشک و ماشین‌آلات فرستادیم، باز هم این آمادگی در استان وجود دارد تا در حد توان کمک انجام دهیم.

ارسال دو محموله موادغذایی از سمنان برای سیلزدگان سیستان و بلوچستان

مدیرعامل هلال‌احمر استان سمنان از اعزام دو کامیون حاوی موادغذایی هلال احمر این استان برای سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان خبر داد.

مظفر محمدخانی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه یک کامیون ۱۰ تن شامل مواد غذایی مورد نیاز سیل‌زدگان شب گذشته راهی سیستان و بلوچستان شد اظهار کرد: یک تریلی کانتینردار دیگر بارگیری و بعدازظهر امروز برای کمک به هموطنان سیل‌زده در استان سیستان و بلوچستان اعزام می‌شود.

وی تصریح کرد:عمده اقلام ارسال شده شامل موادغذایی، قند، شکر، کنسروجات، حبوبات، آب معدنی، انواع موادغذایی و...از انبارهای ذخیره این استان به سیستان و بلوچستان ارسال شد.
مدیرعامل هلال‌احمر استان سمنان با بیان اینکه موادمورد نیاز معمولا از طریق هلال احمر کشور به استان‌ها ابلاغ می‌شود ادامه داد: محموله‌های ارسالی براساس دستور هلال احمر کشور از انبارهای جمعیت هلال احمر بارگیری و ارسال شده است.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص آمادگی اعزام نیرو برای کمک به هموطنان سیل‌زده اظهار کرد: هلال احمر استان آمادگی لازم را دارد اما شرایط به‌گونه‌ای نیست که نیازی به اعزام نیرو باشد و اگر هم نیازی به اعزام نیروی امدادی باشد معمولا از استان‌های معین و نزدیک این استان همچون کرمان، یزد، فارس و...صورت می‌گیرد.

مدیرعامل هلال‌احمر استان سمنان در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص وضعیت ذخائر انبارها در این استان گفت: خوشبختانه وضعیت ذخائر اقلام مورد نیاز در انبارهای استان وضعیت مطلوبی است و هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد.

اعزام یک فروند بالگرد به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان گفت: قرار است یک فروند بالگرد و اقلام امدادی امروز به مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان اعزام شود.

"مجید سعیدی" در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت روستاهای استان کرمان در پی بارش برف و باران، اظهار کرد: در حال حاضر روستایی در محاصره سیلاب نداریم و مشکل حل شده است.

وی با اشاره به اینکه بارندگی تا شب گذشته ادامه داشته، افزود: در روزهای اخیر ۲۷۲ راه روستایی که براثر سیلاب و برف مسدود شده بود، بازگشایی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان بیان کرد: همچنین قرار است یک فروند بالگرد و اقلام امدادی امروز به سیستان و بلوچستان اعزام شود.

محموله ۲۰ تنی مواد غذایی برای سیل زدگان‌سیستان و بلوچستان ارسال شد

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون محموله ۲۰ تنی مواد غذایی در حال ارسال به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان است، گفت: در صورت نیاز بالگرد، نیرو و امکانات دیگر را نیز به این مناطق اعزام می‌کنیم.

عادل شفیعی در گفت و گو با ایسنا، درباره برنامه هلال احمر استان برای ارسال کمک به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: هم اکنون یک تریلی مواد غذایی شامل برنج، روغن، حبوبات و... در حال ارسال به این منطقه است.

وی ادامه داد: این محموله حدودا ۲۰ تنی شامل بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته و یک ماهه است و می‌تواند نیاز هزار خانوار را پوشش دهد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه تا کنون فقط در همین زمینه از هلال احمر استان کرمانشاه درخواست کمک شده، یادآور شد: هر زمان که درخواستی در زمینه اعزام نیرو و سایر امکانات دریافت کنیم، اقدامات لازم را در این زمینه انجام خواهیم داد، اما تاکنون درخواستی در این بخش نداشتیم.

شفیعی از آماده‌باش بالگرد هلال احمر استان  هم خبر داد و تاکید کرد: اگر درخواستی برای اعزام بالگرد وجود داشته باشد در این زمینه هم آماده هستیم، اما هم اکنون چهار فروند بالگرد در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان مستقر است.

وی درباره جمع‌آوری کمک‌های مردمی نیز تاکید کرد: فعلا در این بخش نیز درخواستی نداشتیم.

استان مرکزی برای کمک رسانی به سیل زدگان سیستان و بلوچستان اعلام آمادگی کرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی از آمادگی این استان برای کمک رسانی به سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

حمید غیاثی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از آنجاکه استان مرکزی استان معین در رابطه با کمک به سیل‌زدگان این استان نیست، لذا تاکنون هیچ دستوری از سازمان مدیریت بحران کشور برای دستگاههای امدادی این استان به منظور کمک‌رسانی به سیل زدگان صادر نشده است.

وی با تاکید بر آمادگی کامل استان جهت ارسال نیروهای امدادی و اقلام امدادی و خوراکی برای سیل زدگان گفت: مردم استان مرکزی همواره در کمک به همنوعان خود پیشتاز بوده اند و با وجود اینکه این استان در سال جاری درگیر خسارات ناشی از سیل بود، اما کارنامه درخشانی در کمک رسانی به استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان از خود بر جای گذاشت و در دو روز اخیر نیز تعدادی از خیرین نیکوکار استان به صورت خودجوش اقداماتی را آغاز کرده اند.

غیاثی با اشاره به سیل ویرانگر سیستان و بلوچستان و بی خانمان شدن تعدادی از هموطنان ضمن ابراز همدردی با سیل زدگان تصریح کرد: مجموعه استان مرکزی آماده کمک رسانی و اعزام نیروی امدادی است و چنانچه سازمان مدیریت بحران کشور دستور دهد بلافاصله اقدام خواهیم کرد.

همچنین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی از اعزام نخستین محموله مواد غذایی هلال احمر این استان برای سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

محمد محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اعزام نخستین محموله در بامداد ۲۳ دیماه سال جاری اظهار کرد: این محموله مواد غذایی شامل ۶۰۰ کارتن بسته غذایی یک ماهه، چهار هزار و ۱۷۷ بسته عدس، کنسرو لوبیا دو هزار و ۱۱۹ قوطی، شکر سه هزار و ۳۵۰ بسته، قند ۹۹۴ بسته ۷۰۰ گرمی و دو هزار و ۵۰۰ بسته ۹۰۰ گرمی است.

وی افزود: نخستین محموله مواد غذایی جمعیت هلال احمر استان مرکزی از محل اقلام دپوی امدادی ۱۶ گانه توسط یک دستگاه تریلی برای سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان ارسال شد.

وی با اشاره به فاصله زیاد استان مرکزی و استان سیستان و بلوچستان گفت: به دلیل بعد مسافت، استان مرکزی به عنوان استان معین این استان سیل زده شناخته نشده است و از این رو درخواستی مبنی بر اعزام نیروی امدادی برای کمک‌رسانی به سیل زدگان دریافت نشده، اما با این وجود در حالت آماده باش هستیم و چنانچه تقاضایی مبنی بر اعزام نیروی امدادی و تجهیزات صورت گیرد، اقدام خواهیم کرد.

محمدی با تاکید بر اینکه هنوز دستورالعملی مبنی بر جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان به هلال احمر استان مرکزی صادر نشده است، گفت: چنانچه مردم و خیرین استان مرکزی تمایل به مشارکت در جمع آوری کمک‌های نقدی یا غیرنقدی برای سیل زدگان داشته باشند می‌توانند از طریق مراجعه به جمعیت هلال احمر استان و شعب شهرستانی یا واریز مبلغ به حساب ۹۹۹۹۹ بنام هلال احمر نزد همه بانک‌های کشور در این امر خداپسندانه مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به اقدامات جهادی استان مرکزی در زمینه یاری رساندن به مناطق سیل‌زده گفت: استان مرکزی حضور موثری در مناطق سیل‌زده استان‌های لرستان و خوزستان در سال جاری داشته است.

نحوه ارسال تجهیزات شهرداری تهران به مناطق سیل زده

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران از برپایی غرفه‌های کمک به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان خبر داد.

غلامحسین محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد دستور شهردار تهران مبنی بر کمک به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به جاری شدن سیل در استان سیستان و بلوچستان و با توجه به حجم مشکلات ایجاد شده، روز گذشته شهردار تهران با استاندار سیستان و بلوچستان تماس تلفنی داشتند و استاندار سیستان و بلوچستان نیز درخواست داشت که شهرداری نسبت به ارسال اقلام ضروری همچون پتو، چادر و... اقدام کند.

وی با بیان اینکه شب گذشته شهردار تهران به مناطق ۲۲ گانه ابلاغ کرد که در راستای تأمین امکانات فراخوان زده و همچنین با ایجاد غرفه‌هایی در سطح منطقه نسبت به جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای سیل زدگان سیستان و بلوچستان اقدام کند، افزود: از امروز این غرفه‌ها در سطح شهر برپا می‌شود و امیدواریم تا آخر هفته بتوانیم محموله‌های کمک‌های مردمی را به مناطق سیل زده ارسال کنیم.

محمدی با بیان اینکه با توجه به مسدودی و تخریب مسیرها، ارسال تجهیزات در حال ارزیابی است، گفت: مسئولان مربوطه در شهرداری در حال رایزنی با مسئولان استان سیستان و بلوچستان هستند تا نوع ماشین‌آلات ارسالی و همچنین نحوه ارسال را بررسی کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است شهرداری تهران در قالب لایحه‌ای، بودجه‌ای را برای کمک به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان در نظر بگیرد، گفت:‌ بررسی‌ها در حال انجام است. اگر میزان کمک‌ها از اختیارات شهردار بیشتر باشد و انجام کمکی ضروری باشد قطعا از طریق ارائه لایحه‌ به شورای شهر باید اقدام نمود. 

تنهایمان نگذاشتید، تنهایتان نمی‌گذاریم

مردم آق‌قلا که در اوایل امسال دچار خسارت‌های ناشی از سیل شده بودند، امروز خود اقدام به جمع‌آوری کمک به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان می‌کنند.

ابتدای امسال بود که سیل شهرستان آق‌قلا را فرا گرفت و خانه‌های بسیاری از مردم دچار آبگرفتگی شد. از همان ابتدا هم‌میهنان ما در اقصی نقاط کشور به یاری مردم سیل‌زده این شهرستان آمدند و مرهمی بر دردهای مردم شدند.

حال امروز که مردم در نقطه‌ای دیگر از کشور در استان سیستان و بلوچستان دچار سیل شدند، آق‌قلایی‌ها که خود رنج این مشکل را به چشم دیده‌اند، بلافاصله به یاری مردم این دیار شتافتند.

مردم آق‌قلا محل‌هایی را برای جمع‌آوری کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان با نصب پارچه نوشته «تنهایمان نگذاشتید، تنهایتان نمی‌گذاریم» مشخص کردند.

به گزارش ایسنا، سیل در سه روز گذشته خسارت‌های زیادی به خانه‌ها، محصولات کشاورزی و زیرساخت‌های جنوب استان سیستان و بلوچستان وارد کرده است.

استان بوشهر آمادگی کمک به سیستان و بلوچستان را دارد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر از آمادگی استان بوشهر جهت کمک به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان خبر داد.

غلامرضا حاجیانی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اعلام آمادگی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان گفت: گستردگی حجم سیلاب در جنوب این استان باعث شده شرایط بحرانی برای مردم به وجود بیاید.

وی تاکید کرد: استان های معین با توجه به ظرفیت های خود در حال کمک رسانی هستند. از مردم عزیز خواهشمندیم که به صورت شخصی و یا از طریق شماره حساب ها و یا صفحات تبلیغاتی اقدام به کمک رسانی نکنند، بلکه از طریق شماره حساب رسمی و شعب هلال احمر اقدام نمایند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به اینکه بالگردهای استان بوشهر در استان هرمزگان در حال امدادرسانی هستند، افزود: در استان سیستان و بلوچستان نیاز به مواد غذایی، پتو و وسایل گرمایشی وجود دارد که استان بوشهر آمادگی کمک را داشته و به محض اعلام از طرف مرکز این کار را انجام خواهد داد.

به گزارش ایسنا، شماره حساب ۵۲۶۳۶۳۶۳۵۳ بانک ملت به نام کمک‌های خیرین و کد دستوری #۵۴*۱۱۲* جهت جمع‌آوری کمک های مردمی نقدی برای سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان اعلام شده است.

آمادگی آذربایجان شرقی برای کمک به سیل زدگان سیستان و بلوچستان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: ما پیگیر هستیم تا با هماهنگی و اعلام سازمان مدیریت بحران کشور، در صورت نیاز، برای امدادرسانی و کمک به مناطق سیل زده‌ی کشور به منطقه اعزام شویم.

محمدباقر هنربر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که در حال حاضر استان‌های معین به مناطق سیل‌زده‌ی سیستان و بلوچستان امدادرسانی می‌کنند، گفت: سازمان هلال احمر کشور و نیروهای سپاه برای امدادرسانی به مردم سیل زده به منطقه اعزام شده اند.

وی با بیان این‌که تاکنون از آذربایجان شرقی برای امدادرسانی و تامین اقلام مورد نیاز مردم درخواستی نشده است، گفت: با اعلام سازمان بحران کشور، اطلاع رسانی‌های لازم از سوی ما برای ارائه‌ی کمک‌های مردمی انجام خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: اگر نیاز باشد ابتدا استان‌های معین برای امداد رسانی به استان‌های آسیب دیده مراجعه می‌کنند، به عنوان مثال در زمان وقوع زلزله‌ی میانه، استان‌های اردبیل، زنجان و آذربایجان غربی برای امداد رسانی به منطقه اعزام شدند.

وی افزود: قطعا اگر شدت حادثه زیاد باشد علاوه بر امدادرسانی استان‌های معین، از سایر استان‌ها نیز درخواست کمک می‌شود.

کردستان آماده کمک به مردم سیستان و بلوچستان است

مدیرعامل هلال احمر استان کردستان گفت: تاکنون درخواستی از سوی هلال احمر کشور مبنی بر اعزام نیرو و کمک به سیل زدگان در استان سیستان‌وبلوچستان ابلاغ نشده است اما در صورت نیاز و ابلاغ کمک خواهیم کرد.

محمدباقر محمدی، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: حادثه زمانی که محلی باشد، هلال احمر همان استان وارد عمل می شود، اما وقتی ملی می شود در صورت نیاز همه استان ها باید به اعزام نیرو و تجهیزات اقدام کنند.

وی افزود: ما این آمادگی را داریم تا در صورت درخواست هلال احمر کشور خدمت‌رسانی داشته باشیم.

مدیرعامل هلال احمر استان کردستان بیان کرد: معمولاً در حوادث اولویت با استان‌های همجوار است که به عنوان استان معین مطرح می‌شوند.

وی ادامه داد: کردستان معین استان‌های همجوار خود از جمله کرمانشاه، همدان و آذربایجان غربی است و اگر اتفاق در این شهرها رخ دهد به‌صورت خودکار اعزام نیرو و امکانات را خواهیم داشت.

محمدی خاطرنشان کرد: برای استان‌های دوردست حتماً باید دستورالعملی از سوی وزارت کشور ارسال شود و امکانات مورد نیاز را از ما درخواست کنند.

آمادگی هلال احمر خوزستان برای امدادرسانی به سیستان و بلوچستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از آمادگی به منظور امدادرسانی به مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

علی خدادادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از سوی جمعیت هلال احمر کشور، استان‌های معین هر استان در زمان وقوع بحران‌ها تعیین شده‌اند که در صورت وقوع هر بحران، عملیات امدادرسانی را در استان دچار بحران انجام می‌دهند.

وی با اشاره به بارش‌های سنگین در سیستان و بلوچستان و آبگرفتگی وسیع برخی مناطق این استان، افزود: با وجود اینکه خوزستان، استان معین سیستان و بلوچستان نیست اما با توجه به تجربیاتی که از سیل اخیر خوزستان به دست آورده‌ایم، برای ابراز همدردی و امدادرسانی به مردم این استان، در ساعات اولیه وقوع این حادثه به جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان و همچنین به جمعیت هلال احمر مرکز به منظور امدادرسانی اعلام آمادگی کردیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: در پی درخواست جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان مبنی بر نیاز به یک فروند بالگرد، در روزهای گذشته یک بالگرد که در خوزستان مستقر بود به سیستان و بلوچستان اعزام شد.

خدادادی بیان کرد: با توجه به اینکه خوزستان، معین استان سیستان و بلوچستان نیست نمی‌توانیم مستقیم در این حادثه درگیر شویم اما آمادگی امدادرسانی در هر زمینه‌ای وجود دارد تا در صورتی که در روزهای آتی سیستان و بلوچستان درخواست نیاز کند، کار امدادرسانی را انجام دهیم.

ارسال محموله‌ امدادی هلال احمر گلستان به سیستان و بلوچستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: با توجه به وقوع سیل و آبگرفتگی در مناطقی از استان سیستان و بلوچستان، ۱۰۰۰ بسته غذایی یک ماهه و ۱۰ تن برنج در قالب محموله‌های امدادی به مناطق سیل‌زده ارسال شد.

محمدعلی هروی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این محموله امدادی ارسالی به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان شامل ۱۰۰۰ بسته غذایی یک ماهه حاوی قند، شکر، حبوبات، نمک، کنسروجات، تن ماهی و چای و ۱۰ تن برنج است.

وی بیان کرد: با توجه به وقوع حادثه و لزوم کمک به امر امدادرسانی در شرایط حساس، تیم‌های عملیاتی و آموزش دیده جمعیت هلال احمر استان نیز آماده صدور دستور و حضور در مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان هستند.

اعلام آمادگی هلال احمر مازندران برای کمک رسانی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

معاون امداد و نجات هلال احمر مازندران گفت: تاکنون ابلاغیه برای امدادرسانی به هلال احمر این استان صورت نگرفته است اما در صورت  ابلاغ  اقدام لازم را انجام خواهیم داد.

غلامرضا غفاری در گفت‌وگو با ایسنا در مورد  امداد رسانی به استان‌های سیل دیده کشور اظهار کرد: جمع آوری کمک‌های مردمی باید به‌صورت مکاتبه‌ای به  هلال احمر مازندران اعلام شود.

 وی تصریح کرد: گاها مشاهده شده که هلال احمر کشور می‌تواند پوشش خدمات امداد رسانی را تکمیل کنند و نیاز به جمع آوری کمک‌های مردمی ندارد، از این رو درخواستی ارائه نمی‌دهد.

معاون‌ امداد نجات هلال احمر مازندران خاطرنشان کرد: در حال حاضر خراسان رضوی و استان‌های همجوار استان‌های سیل‌زده استان‌های معین هستند که خدمات رسانی به این استان‌ها را انجام می‌دهند.

همدان آماده کمک‌رسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

مدیرکل مدیریت بحران استان همدان با تأکید بر اینکه استان همدان آمادگی اعزام نیرو و اقلام مورد نیاز به هم‌وطنان سیل زده در سیستان و بلوچستان را دارد، گفت: همدان آمادگی دارد در صورت نیاز استان سیستان و بلوچستان اقلام کمکی و نیروی امدادی به مناطق سیل زده اعزام کند.

علیمردان طالبی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تاکنون درخواستی مبنی بر کمک رسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان به استان همدان نرسیده است اما در صورت نیاز استان آمادگی کمک رسانی دارد.

وی تصریح کرد: در چنین مواقعی استان آسیب‌دیده باید اعلام کند و براساس نیاز آنها اقلام ارسال شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان نیز در این باره به خبرنگار ایسنا گفت: معمولا از استان‌های معین امدادرسانی به مناطق آسیب‌دیده صورت می‌گیرد.

بهروز کارخانه تصریح کرد: اگر لازم شود از سایر استان ها اقلام و امدادرسانی صورت بگیرد به طور قطع استان آمادگی کمک رسانی دارد.

وی یادآور شد: اقلام امدادی و استراتژیک سازمان جمعیت هلال احمر شامل چادر، پتو، موکت و بسته‌های غذایی طی ۷۲  ساعت به مناطق سیل‌زده ارسال می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان درباره کمک‌های نقدی مردم استان به هم‌وطنان سیل‌زده نیز اظهار کرد: تاکنون درخواستی مبنی بر کمک نقدی مردمی اعلام نشده است و اگر واقعاً نیاز باشد سازمان جمعیت هلال احمر کشور شماره حسابی برای این منظور اعلام می‌کند.

به گزارش ایسنا، سیل در سه روز گذشته خسارت‌های زیادی به خانه‌ها، محصولات کشاورزی و زیرساخت‌های جنوب استان سیستان و بلوچستان وارد کرده است.

بارش باران از اواخر روز جمعه آغاز شده و بخش‌های زیادی از استان‌ سیستان و بلوچستان، به ویژه جنوب آن را درگیر کرده است.

در مجموع ۱۳ شهرستان این استان تحت تأثیر سیل قرار گرفته‌اند و برخی از آنها به شکل کامل در سیل محاصره شده‌اند و نیاز به کمک فوری دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha