• دوشنبه / ۲۳ دی ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98102317941
  • خبرنگار : 71381

پر بازدیدترین اخبار سیاسی ۲۳ دی

جدیدترین ادعای ترامپ درباره مذاکره و درخواست جدید اروپا از ایران

جدیدترین ادعای ترامپ درباره مذاکره و درخواست جدید اروپا از ایران

درخواست فرانسه، آلمان و انگلیس از ایران/ ابلاغ قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه به عنوان «سازمان تروریستی» توسط آمریکا/ وضعیت زاهدانِ سیل‌زده از زبان نماینده شهر/ وضعیت بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس+گرایش‌ها و... در صدر اخبار مورد توجه و پر بازدید مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

به گزارش ایسنا، درخواست فرانسه، آلمان و انگلیس از ایران مبنی بر پایبندی کامل به توافق هسته‌ای، اولین خبر پربازدید امروز بود که تروئیکای اروپا در بیانیه ای بر پایبندی خود بر این توافق نیز تاکید کردند.

یک مخاطب در کامنتی در واکنش به این بیانیه  نوشت: شما به نصف تعهدات برجامی خود عمل کنید بعد انتظار برگشت ما به برجام را داشته باشید.

محمد هم تاکید کرد: حماقت محض است که دولتمردان ما دوباره گول حرفهای شما را بخورند. شما که چیزی دستتون نیست و در این مدت که وعده کردین هیچ کاری برا ایران انجام ندادین و فقط دروغ گفتید و حتی شرکت‌های تجاری‌تان را از ایران هم جمع کردید.

خبر پربازدید بعدی توئیت جدید دونالد ترامپ بود که در آن مدعی شده است که مذاکره با ایران برایم اهمیتی ندارد، بستگی به خودشان دارد مذاکره کنند یا نه. این درحالیست که که بارها مقامات آمریکا اعلام کرده‌اند که ترامپ آماده مذاکره با ایران است.

مخاطبی با به سخره گرفتن این اظهارات ترامپ، نوشت: گلم کی به تو اهمیت میده.

سعید هم نوشت که جای سیلی ایران بر صورت ترامپ باقی مانده است.

گزارش ایسنا از وضعیت بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس+گرایش‌ها نیز مورد توجه مخاطبان بود که در این گزارش جدول وضعیت داوطلبین انتخابات مجلس نشان داده می شود که ایسنا موفق به ارتباط با آن ها شده و از احراز یا عدم احراز صلاحیت‌شان مطلع شده است.

طبق اعلام شورای نگهبان ۲۴۷ نفر از نمایندگان فعلی مجلس هم برای انتخابات مجلس یازدهم داوطلب نمایندگی شده بودند که گزارش بررسی وضعیت صلاحیت آنها نیز از اخبار پربازدید بود.

ابلاغ قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه به عنوان «سازمان تروریستی» توسط آمریکا از سوی رئیس جمهور نیز از اخبار  مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

نشست خبری علی ربیعی، سخنگوی دولت هم پربازدید بود که در بخشی از این نشست در پاسخ به این پرسش که چرا در تجمعات مقابل دانشگاه امیرکبیر با سوگواران برخورد شده است؟ گفت: اکنون ما هم عزادار شده ایم و هم دغدغه مند و نگران. عزادار و سوگواریم؛ ما هیچ مشکلی با جمع شدن، عزاداری کردن، بیان ناراحتی کردن و اعتراض به اطلاع رسانی دیرهنگام نداریم، مخصوصا بعد از اینکه آیین نامه اعتراضات تدوین شود. من خودم در حاشیه دو تا از این تجمعات بودم و شلیک گلوله‌ای صورت نگرفته است، ولی گاز اشک آور استفاده شده است.

مصطفی در کامنتی برای این خبر نوشت: با عذر خواهی سفره مردم پر می شود؟ حقوق های معوقه بیکاری فساد رانت خواری و...درست می شود؟

مخاطب دیگری به اشاره به وظایف سازمان هواپیمایی کشوری، گفت :تنظیم و تدوین مقررات و دستورالعمل های مربوط به کنترل فضای کشور و صدور اجازه پرواز و جلوگیری از آن و نظارت بر واحدهای مراقبت پرواز فرودگاه ها و ... از وظایف سازمان هواپیمایی است.

مخاطبان دیگری هم از بی اطلاعی مسئولان دولتی در رابطه با موضوع هواپیمای اوکراینی انتقاد کردند.

یادداشت احمد توکلی با عنوان «نمک‌پاشی بر زخم مردم و سوءاستفاده از داغ ملی» هم از پر بازدیدها بود که در  آن به مسئولیت‌پذیری یک سردار باشرافت سپاه اشاره کرده و آورده است: در موقعیتی که فرافکنی مسئولیت رسم است، یک سردار باشرافت سپاه در منظر میلیون‌ها بیننده رسماً خود و یگان خود را مسئول شمرد و همه عوامل دخیل دیگر را مبرا اعلام کرد.

علی مطهری هم در یادداشتی با عنوان «نکاتی درباره‌ی حادثه‌ هواپیمای اوکراینی» مسئولیت‌پذیری سپاه در حادثه پرواز تهران-کی یف را قابل تقدیر خواند.

این خبر هم از اخبار پربازدید مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

خبر بعدی اظهارات اسدالله قره‌خانی، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی درباره حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی بود که تاکید کرد: پرونده سقوط هواپیما باید در مسیر شفاف‌شدن جزییات و برخورد با خاطیان در مسیر قانون جلو رود.

وضعیت زاهدانِ سیل‌زده از زبان نماینده شهر هم از دیگر اخبار پربازدید امروز بود. حسینعلی شهریاری با اشاره به اینکه سیل اخیر در این شهرستان باعث خرابی‌ خانه ها شده است، گفته است: سیل در زاهدان باعث درگذشت کسی نشده است و تاکنون گزارشی مبنی بر فوتی نداشته‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha