• دوشنبه / ۲۳ دی ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98102317982
  • خبرنگار : 30054

ویژگی­های فروشگاه­های اینترنتی مبل (بخش اول)

توکامارک

امروزه با گسترش فروشگاه‌­های اینترنتی، مردم بسیاری از مایحتاج خود را از طریق این فروشگاه‌­ها و به صورت اینترنتی تهیه می­‌کنند.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام توکامارک، مبلمان یکی از مواردی است که شاید زمانی صحبت از خرید اینترنتی آن بسیار دور از ذهن و حتی غیر منطقی جلوه می‌کرد، چرا که همواره این ذهنیت وجود دارد که مبلمان باید از جهات مختلفی نظیر کیفیت رنگ، نشیمن، جنس پارچه و مواردی از این دست نیاز به بررسی حضوری دارد. اما  در حال حاضر، نه تنها در جهان که در کشور ما نیز فروشگاه­‌های اینترنتی متعددی اقدام به فروش مبل می‌­کنند. در این مقاله قصد داریم نکاتی را در خصوص ویژگی‌­های فروشگاه‌­های  اینترنتی مبلمان بیان کنیم.

ویژگی­های فروشگاه‌­های اینترنتی مبلمان

فروشگاه‌­های اینترنتی و سنتی مبل دارای ویژگی­‌های مشترک و غیر مشترک هستند که مهمترین ویژگی‌­های فروشگاه‌­های اینترنتی مبلمان در برابر فروشگاه­‌های سنتی این محصولات را می‌­توان در قالب موارد زیر بیان کرد:

تنوع اولین ویژگی فروشگاه‌­های اینترنتی مبل

به عنوان اولین وجه تمایز خرید اینترنتی مبل نسبت به خرید سنتی آن، تنوع بیشتر مدل‌­های مبل قابل عرضه در فروشگاه‌­های اینترنتی است. معمولاً در فروشگاه­‌های مبل که در بازار فیزیکی وجود دارند به دلیل محدودیت فضا، تمرکز بر مدل­‌های پرفروش و... مدل­‌های کمتری برای عرضه وجود دارد؛ اما در فروشگاه‌­های اینترنتی این محدودیت‌­ها اساساً وجود نداشته و به همین دلیل می‌­توان مدل­‌های بیشتری را برای خرید بررسی و ارزیابی کرد. هم­چنین غالب فروشگاه‌های فیزیکی و سنتی معمولاً عرضه‌­کننده سبک خاصی از مبلمان هستند و بین انواع مختلف مبل یعنی مبل راحتی، کلاسیک و استیل یا همان سلطنتی یکی را عرضه می­‌کنند اما در فروشگاه‌­های اینترنتی معمولاً همه سبک­‌های مبلمان عرضه می‌شود.

استقلال در تصمیم­‌گیری

پیش از این گفتیم که اولین وجه تمایز خرید اینترنتی و خرید سنتی و فیزیکی مبل، تنوع در مدل­هاست که سبب افزایش قدرت تصمیم­‌گیری خریدار می‌­شود. علاوه بر این، در خرید سنتی فروشندگان مبل که معمولاً فروشندگانی زبده و ماهر هستند سعی در انحراف نظر خریداران به یک یا چند مدل خاص دارند. این امر دلایل مختلفی دارد از جمله سود بیشتر برخی مدل­‌ها، دردسر کمتر تولید برخی مدل‌­ها و ... اما به دلیل اینکه شما به هنگام بررسی و مقایسه مدل­‌ها در فروشگاه­‌های اینترنتی تحت تأثیر صحبت­‌های فروشنده قرار نخواهید گرفت، تصمیم‌­گیری شما در وهله اول به عنوان خریدار بر اساس بررسی‌­های خود شما و مستقل از فروشنده بوده و در ادامه در صورت نیاز به راهنمایی یا سؤالات بیشتر می­‌توانید برای مشاوره با فروشگاه­ تماس بگیرید.

قیمت پایین‌تر

اساساً در فروش اینترنتی به دلیل نبود هزینه­‌هایی نظیر اجاره بهای مکان فیزیکی فروشگاه و افزایش رقابت جهت جذب مشتری انعطاف­‌پذیری در قیمت بیشتر از فروش سنتی است؛ البته این به معنای هزینه­‌های کمتر فروشگاه اینترنتی نیست. در خصوص مبلمان نیز معمولاً چون فروشگاه‌­های اینترنتی با حذف واسطه­‌ها سعی در برقراری ارتباط مستقیم با خریداران می‌­کنند و نیز برای اینکه هنوز خرید سرویس مبلمان به صورت اینترنتی در میان مردم کشور ما مرسوم نشده است، قیمت‌­ها به نسبت بازار معمولاً پایین‌تر است. البته در حال حاضر در میان فروشگاه‌­های اینترنتی مبلمان غالب فروشگاه‌­ها هنوز نقش واسطه را میان تولید کننده و مصرف کننده دارند و تعداد تولیدکنندگانی نظیر توکامارت که به صورت مستقیم اقدام به عرضه محصولات خود می‌­کنند. اندک هستند. اما در مجموع، قیمت در فروشگاه‌­های اینترنتی مبلمان نسبت به فروشگاه­های سنتی کمتر است.

در این مطلب به بیان سه ویژگی از ویژگی­‌های فروشگاه‌­های اینترنتی مبلمان پرداخته شد. در بخش‌­های بعدی ویژگی‌­های بیشتری از این فروشگاه‌­ها بیان خواهد شد. هم­چنین می‌­توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید اینترنتی مبل راحتی، سلطنتی یا  به سایت tookamart.com  مراجعه کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.