• دوشنبه / ۲۳ دی ۱۳۹۸ / ۱۶:۰۲
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 98102318072
  • خبرنگار : 71605

معاون فرهنگی وزیر علوم:

تحقق عدالت دانایی از کارهای ویژه‌ کرسی یونسکو در ترویج علم است

 تحقق عدالت دانایی از کارهای ویژه‌ کرسی یونسکو در ترویج علم است

معاون فرهنگی وزیر علوم با تاکید بر نقش کلیدی کرسی‌های یونسکو در تحقق عدالت دانایی گفت: افتتاح کرسی یونسکو در ترویج علم در مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور مسئولیت بزرگی را متوجه این مرکز می‌سازد.

به گزارش ایسنا، دکتر غلامرضا غفاری در مراسم افتتاح کرسی یونسکو در ترویج علم که امروز در مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور برگزار شد ضمن عرض تسلیت شهادت سردار سلیمانی و جان باختن جمعی از هموطنان در سانحه سقوط هواپیما گفت: مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور برای میزبانی هفدهمین کرسی یونسکو در ایران انتخاب شده که این موضوع از چند طیف اهمیت دارد؛ نخست این که مرکز تحقیقات صرفا در خود مجموعه خلاصه نمی‌شود بلکه به خاطر پیوند مراکز پژوهشی و دانشگاهی کشور تولید کننده بخش قابل توجهی از تولیدات علمی کشور است و همچنین می‌تواند در ترویج علم اثرگذار باشد.

وی افزود: یکی از کارویژه‌های مهم کرسی یونسکو در ترویج علم کمک به ساحت بحث عدالت و به ویژه عدالت دانایی است در خصوص عدالت آموزشی ما چنین می‌گویم هر که موسسات آموزشی در پهنه وسیع تر و گسترده تری پراکنده شوند به عدالت آموزشی نزدیک تر خواهیم شد این در حالی است که توزیع مناسب عدالت اجتماعی نیز در گرو برخورداری رفاهی و توزیع کیفیت زندگی در جامعه است. حال این که دانایی جامعه چه توزیعی دارد عمومی سازی علم تعیین می‌کند و کرسی ترویج علم می‌تواند در  همین راستا قدم برداشته وبه تحقق عدالت دانایی کمک کند.

معاون فرهنگی وزیر علوم خاطر نشان کرد: زمانی که صحبت از انجام تکالیف و رعایت حقوق شهروندان است بار دیگر این موضوع به شرط کسب دانایی و شناخت از سوی شهروندان محقق می‌شود. همچنین توسعه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و به طور کلی هر جا که بخش انتخاب مطرح باشد و نیاز به کنش کنشگران اجتماعی باشد این دانایی است که جهت گیری کنش‌ها را تعیین می‌کند.

غفاری در بخش دیگری از صحبت های خود موضوع دیگر را اهمیت مسئولیت اجتماعی مجموعه های سهمیم در تولید علم عنوان کرد و گفت: موضوع مسئولیت اجتماعی در چارچوب موسسات جدید آموزشی مطرح است و تحقق این وجه نیز در گرو آن است که این مجموعه‌ها برای اجتماع و جامعه باشند.

وی در پایان افزود: نقش ترویجی برا ی دیگر کرسی‌های یونسکو نیز کلیدی است و این مجموعه می‌تواند در تحقق عدالت دانایی سهم تعیین کننده‌ای داشته باشد که البته افتتاح هفدمین کرسی در مرکز تحقیقات نیز مسئولیت بزرگی را متوجه این مرکز می‌سازد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha