• دوشنبه / ۲۳ دی ۱۳۹۸ / ۱۶:۰۳
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 98102318073
  • خبرنگار : 50339

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی:

خسارت سال های قبل سیلاب در خاش پرداخت نشده است

خسارت سال های قبل سیلاب در خاش پرداخت نشده است

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده مردم خاش، میرجاوه، کورین و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: خسارت سال های قبل طوفان های شدید، بارش های تند و رگباری، سیلاب، برف، سرما و یخبندان پرداخت نشده است.

علی کرد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به نیازهای مردم سیل زده برای حضور بالگرد، قایق، مواد غذایی، پوشاک، آب شرب، لوازم بهداشتی و غیره افزود: از سال 92 تاکنون دولت نتوانسته خسارت وارده چند هزار میلیاردی به حوزه های زیرساختی، کشاورزی، راه، گردشگری، خدماتی، عمران شهری و روستائی و غیره را جبران کند.


وی اظهار داشت: در سال قبل سیل های ویرانگر خسارت های فراوانی را به منازل مسکونی مردم وارد کرده اند، که مردم منطقه با وضعیت شدید تنگی معیشتی و ضعف اقتصادی و نداشتن درآمد نتوانسته اند منازل خود را برای مقابله با حوادث سیلاب و بارش های سنگین و غیره ایمن کنند.


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بالای 95 درصد از مردم خاش و حوزه سیستان و بلوچستان زیر خط فقر زندگی می کنند و هم اینک با وقوع بارش ها و گرفتار شدن در سیلاب با شرایط دشوار و مشقت باری مواجه شده و چشم انتظار نگاه مهربان دولت و تدبیر برای حل مشکلات شان هستند.


کرد ادامه داد: بارها و بارها موارد و دغدغه های مردمی به رئیس جمهور و وزرا تذکر داده شده، اما گوش شنوائی وجود ندارد و زندگی بر مردم روز به روز تنگ تر می شود.


وی اظهار داشت: درآمد اکثریت مردم سیستان و بلوچستان از یارانه و فروش سوخت و کالاهایی است که به آنها قاچاق اطلاق می شود و دولت عملا برای اشتغال و معیشت مردم خاش و استان برنامه و راهکاری ندارد.


نماینده مردم خاش در مجلس ادامه داد: وقتی که مردم برای تهیه نان شب خود مانده اند و توانائی خرید پلاستیک برای حفاظت و نگهداری سقف منازل خود در مواقع بارشی را ندارند و در زمان وقوع کمترین میزان بارش دغدغه و نگرانی دارند که سقف بر روی خانواده شان فرو نریزد، وضعیتی بسیار دردناک است.


وی با بیان اینکه دولت باید تدابیری اتخاذ کند تا کمک ها بلاعوض به مردم پرداخت شود اظهار داشت: هلال احمر و دستگاه های امدادی در خاش و شهرهای استان تجهیزات و امکانات مناسب برای ارائه خدمات و امدادرسانی به آسیب دیدگان را ندارند و در مواقع بارشی مانند بارش روزهای اخیر باید ستاد مدیریت بحران با قاطعیت پاسخگوی نیازهای مردمی و گرفتار شدگان در سیلاب و تدبیر برای مقابله با شرایط بحران و حاد باشد که متاسفانه در سیستان و بلوچستان شاهد عملکرد ضعیف این سازمان و دستگاه های زیر مجموعه شان هستیم و استان های معین نیز نمی توانند به موقع پای کار بیایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha