• سه‌شنبه / ۲۴ دی ۱۳۹۸ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98102418657
  • خبرنگار : 71592

لاوروف: افراط‌گرایان از سوریه به لیبی می‌روند/ ۹۰ درصد سوریه تحت کنترل نظام این کشور است

لاوروف: افراط‌گرایان از سوریه به لیبی می‌روند/ ۹۰ درصد سوریه تحت کنترل نظام این کشور است

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، افراط‌گرایان پایگاه‌های خود را در ادلب سوریه از دست داده و به لیبی نقل مکان می‌کنند تا به ایجاد مشکلات در این کشور ادامه دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری مشترک با همتای سریلانکایی خود در کلمبو گفت، روز دوشنبه مذاکرات لیبی در مسکو بدون دستیابی به توافق‌نامه نهایی برای حل و فصل بحران لیبی پایان یافت.

وی تأکید کرد، روسیه به تلاش‌های خود برای دستیابی به راه‌حلی برای این بحران ادامه خواهد داد. لیبی در حال حاضر دولتی ندارد و اگر سناریوی سوریه در این کشور تکرار و لیبی به سوریه دوم بدل شود، بسیار متضرر خواهد شد.

لاوروف سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را مسؤول وضعیت کنونی لیبی دانست و گفت: ناتو لیبی را در سال ۲۰۱۱ نابود کرد و ما همچنان از این ماجراجویی غیرقانونی رنج می‌بریم.

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که لازم است همه طرف‌های لیبیایی را به دستیابی به توافق ترغیب کنند نه اینکه بخواهند همه مسائل با زور حل و فصل شود.

وی در این خصوص گفت: می‌خواهیم تمام تلاش‌هایی که هم‌اکنون اروپایی‌ها از جمله آلمانی‌ها، فرانسوی‌ها و ایتالیایی‌ها انجام می‌دهند و نیز تلاش کشورهای همسایه لیبی مانند الجزایر، مصر، امارات، ترکیه، قطر و روسیه را یکپارچه کنیم و همه در یک مسیر تلاش کرده و همه طرف‌های لیبیایی را ترغیب کنیم به جای حل و فصل امور از طریق زور،‌ به توافق برسند.

لاوروف همچنین گفت: حدود ۹۰ درصد خاک سوریه تحت کنترل دولت مشروع آن قرار دارد و آنچه باقی مانده و در درجه اول ادلب؛ جایی که افراط‌گرایان به تدریج پایگاه‌های خود را از دست می‌دهند، کانون فعالیت تروریستی است اما متأسفانه این افراط‌گرایان دوباره در مورد رابطه بین سوریه و لیبی صحبت می‌کنند و به آنجا می‌روند تا به ایجاد مشکلات در این کشور ادامه دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۴ ۱۳:۵۹

ماهیت وشان سرمایه داری یکی است. بهره کشی وتمامیت خواهی.می خواهد سبز باشد یا سرخ یا سفید یا ...فرقی ندارد .دنبال دوشیدن دنیایند حتی مردم خودشان اروپایی باشد یا امریکایی والستریت باشد یا جلیقه زرد ها وفرانسه متمدن و... چینی باشد یا روسی . بیچاره ملتی که به اینها امید ببندد برای رسیدن به آرزو هایش. یا می دوشند یا ایجاد جنگ می کنند داخلی باشد یا بیرونی. ملل را در فقر ونداری وجنگ گرفتار می کنند تا بی سواد بمانند . در سوریه کارشان با ایران تمام شده نفتش را دارند هم روس ها می برند هم آمریکا. رفتن احمد شاه مسعود با رفتن سردار چقدر شبیه هم شده .در سوریه روس ها رفتند در پایگاهی که قبلا دست آمریکایی هابود. ترامپ تلفنی به پوتین خبر رسانده وپوتین به بشار سیگنال می دهد دعوتش کند ترامپ را به دمشق . چین هم دارد مردم ومنطقه خودش را می چاپد. اکنون رفته اند در لیبی اینبار با هم ترکیه یاد امپراطوری ستمگر عثمانی افتاده .کسی از ستم و وظلم چینی ها با مردم اقلیت مسلمان چیزی نمی گوید. با مردم کشور های اطرافش چیزی نمی نویسد .هزاران فرزندان خردسال را از سینه مادرانشان جدا می کنند تا باورهایشان را تغیر دهند . کوره انسان سازی زوری چینی با کوره انسان سوزی جسمانی هیتلر وآمریکا در ویتنام و..هیچ فرقی ندارد. فریبکارانه ،برخی سیاسیون قدیمی وتاجرانی که 30 سالست هییت !شان مدام رفته به چین وتوافق وزدوبند کردند وبازدم از تعصب دینی می زنند واسلام گرایند.! بقایشان و نونشان را در خون مردم استعمار شده می زنند همچنان نماز می خوانند ومومنند .! یک بخشی هم اصللاحاتی بودند تز الگو برداری چینی و... می دادند !مگر خدا با ستم وظلم تعارف دارد که کی انجامش می دهد وکجا باشد بد ست وکجا باشد خوب ست؟ مردم ایران! هشدار هشدار. بهترست بمیرم یا روی پای خودمان بلند شویم یا بسازیم وبسوزیم وتحمل کنیم ولی ولی هر گز دست نیاز به سوی این سرمایه داران غارتگر سفید وسرخ وسبز و.. دراز نکنیم. اینها دلشان برای احدی نسوخته .