• سه‌شنبه / ۲۴ دی ۱۳۹۸ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 98102418817
  • خبرنگار : 71542

بازارهای بین‌المللی مقصد کالاهای فرهنگی ایران

بازارهای بین‌المللی مقصد کالاهای فرهنگی ایران

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های بخش‌های صنعتی برای تولید انبوه و تجاری‌سازی کالاهای فرهنگی تأکید کرد.

محسن جوادی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای سیاستگذاری جایزه فیرزوه در نشست خبری افتتاح این جشنواره که امروز (24 دی) در فرهنگستان هنر برگزار شد؛ گفت: هدف از جایزه فیروزه حمایت، تشویق و تقدیر از فعالان حوزه کالاهای فرهنگی و جهت دادن تولیدات محصولات فرهنگی است. 

وی ادامه داد: هدف از برگزاری جایزه فیروزه، افزایش تقاضای کالاهای فرهنگی و در نتیجه اقتصادی کردن تولیدات این محصولات است. هدف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفتمان‌سازی تولید، تبلیع و مصرف کالاهای فرهنگی ایرانی اسلامی است. بدین منظور باید یک شبکه علمی کارآ برای تولید، عرضه و مصرف محصولات فرهنگی ایجاد شود. 

این مقام مسئول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد که باید محصولات فرهنگی تولیدی در کشورمان بازار منطقه‌ای و بین‌المللی پیدا کنند. دقت داشته باشیم که کالاهای فرهنگی می‌تواند ابزار مهمی برای اشتغال‌زایی باشد برای همین می‌توانیم از ظرفیت بخش‌های صنعتی برای تقویت این بخش استفاده کرد. 

جوادی با اشاره به ظرفیت بالای همه استان‌ها و اقوام ایرانی برای ارائه محصولات فرهنگی گفت: امسال در نمایشگاه جایزه فیروزه به ارائه کالاهای فرهنگی استان‌های گلستان، خوزستان و سیستان و بلوچستان توجه ویژه شده است. 

به گفته جوادی یک سند داوری برای بررسی دقیق آثار ارائه شده به جایزه فیروزه تهیه شده است که معیارهای مشخصی را برای داوری آثار فراهم می‌کند. 

به گزارش ایسنا، علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آثار ارائه شده و برگزیده به پنجمین دوره جایزه فیروزه، از امروز 24 دی به فرهنگستان هنر واقع در خیابان ولیعصر، نرسیده به خیابان طالقانی مراجعه کنند. این نمایشگاه تا تاریخ 29 دی برقرار است. 

همچنین طی روزهای پیش رو در جریان نمایشگاه جایزه فیروزه، نشست‌های تخصصی با موضوعات طراحی و تولید بازی‌ها و اسباب‌بازیی مبتنی بر فرهنگ، هدایای فرهنگی و لزوم توجه و پرداختن به آن در بازار کنونی، فرصت‌ها و چالش‌های طراحی و تولید نوشت‌افزار در ایران و ملاحظلت فرهنگی، ماهیت عروسک، ویژگی‌ها و شاخص‌های عروسک‌های قومی و مردم‌ساخت، نقش و کارکرد صنایع دستی در امور اقتصادیف اجتماعی و فرهنگی، بازاریابی کالاهای فرهنگی و کارآفرینی فرهنگی برگزار خواهد شد. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha