• سه‌شنبه / ۲۴ دی ۱۳۹۸ / ۱۵:۵۳
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 98102419002
  • خبرنگار : 50339

امام جمعه اهل سنت زاهدان:

کمک به سیل‌زدگان بر هر مشغله دیگر ترجیح دارد

کمک به سیل‌زدگان بر هر مشغله دیگر ترجیح دارد

ایسنا/سیستان و بلوچستان امام جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به اینکه در بارش های سنگین و سیلابی به مردم بلوچستان خسارت زیادی وارد آماده است گفت: در شرایط کنونی تلاش برای تامین نیازهای اولیه آسیب دیدگان و کمک فوری به سیل‌زدگان بر هر مشغله دیگر ترجیح دارد.

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید با حضور در مناطق سیل زده بلوچستان و در بازدید از کمپ جمع‌آوری کمک‌های موسسۀ خیریۀ محسنین زاهدان واقع در دارالعلوم نوبندیان چابهار بیان کرد: طلاب، فعالان تبلیغی و اقشار مختلف جامعه تا زمانی که بحران برطرف می‌شود، به مردم سیل‌زده رسیدگی کنند.


وی افزود: کسانی که خداوند به آن‌ها مال و سرمایه داده با مال‌شان به صحنه بیایند و کسانی که مال ندارند با جان به میدان بیایند.


مدیر دارالعلوم مکی زاهدان اظهار داشت: همه همت کنند و سواره و پیاده خود را به‌جاها و مکان‌هایی که سخت‌تر است برسانند و به مردم مصیبت‌زده کمک کنند.

مولانا عبدالحمید همچنین در دیدار با مردم دهستان سند میرثوبان حوزه دشتیاری بیان کرد: خدا بندگانش را با نقصان مال و جان آزمایش می‌کند بنابراین جای شکر است که ضایعات و تلفات بیشتر نشده‌اند، باید صبر و استغفار کرد و بیشتر به خداوند رجوع کنیم.


امام جمعه اهل سنت زاهدان افزود: باید این حوادث ما را بیدار کنند که کوتاهی‌های خود را در انجام «اعمال نیک» و اقامه «نمازها» برطرف کنیم و صادقانه به‌سوی پروردگارمان برگردیم.


مولانا عبدالحمید اظهار داشت: مردم در گوشه‌گوشه کشور جنبیده‌اند تا شما را کمک کنند، کمک های مردم سرازیر است و ان‌شاءالله در بین‌تان توزیع خواهد شد.


مدیر دارالعلوم مکی زاهدان ادامه داد: خداوند متعال قحط و خشکسالی را برطرف کند که نقصانش کمتر از سیلاب نبوده و امیدوارم منطقه سرسبز و آباد شود تا مردم بتوانند از این زمین‌های حاصلخیز از طریق زراعت استفاده کنند.


مولانا عبدالحمید گفت: گرچه سیلاب ظاهراً نقصان است، ولی امید است که نتایجش خیر باشند و به رحمت الهی تبدیل شود و با رحمت به پایان برسد و بنابر این علاج این آفات «توبه»، «استغفار»، «رجوع الی الله» و «دعا» است.


امام جمعه اهل سنت زاهدان به مردم توصیه کرد: خدا را زیاد «یاد» و «شکر» کنید که با لطف خود ما را از ضایعات بیشتر حفاظت کرد.


مولانا عبدالحمید افزود:  خداوند به شما «صبر» و «استقامت» عطا کند، شما تنها نیستید، مردم استان و کشور در کنار شما هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha