• سه‌شنبه / ۲۴ دی ۱۳۹۸ / ۱۶:۰۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 98102419013
  • خبرنگار : 50042

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار رشت تاکید کرد

اهمیت ارتقای حقوق شهروندی در سطح ادارات

حقوق شهروندی

ایسنا/گیلان معاون سیاسی اجتماعی فرماندار رشت با اشاره به اهمیت ارتقای و بسط حقوق شهروندی در رضایتمندی مردم، بر لزوم نهادینه سازی حقوق شهروندی در سطح ادارات تاکید کرد.

فریبرز سعیدی کیا امروز در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان که در فرمانداری شهرستان رشت برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت دخت نبی اکرم(ص) و همچنین تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: شهادت تنی چند از هموطنان و نخبگان کشور و شهرمان در سانحه هواپیمایی و همچنین وقوع سیل در سیستان موجی از اندوه را موجب شد که جا دارد تسلیت خود را به خانواده های داغدار اعلام داریم.

وی هدف از برگزاری جلسه صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان را ارتقاء و بهبود وضعیت دستگاه های اجرایی شهرستان دانست و افزود: عملکرد دستگاه های اجرایی باید در راستای رفع نقایص موجود بوده تا جایی که رعایت موارد حقوق شهروندی در ادارات به بهترین شکل نهادینه شود؛ هر سازمان با توجه به شاخص ها و دستورالعمل های موجود باید برای تحقق این مهم گام بردارد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان رشت، ارتقا و بسط حقوق شهروندی در جامعه را سبب رضایتمندی عمومی افراد جامعه عنوان و خاطرنشان کرد: همه دستگاه های اجرایی باید ضمن ارائه برنامه ها و ارائه خدمات ارزنده در این خصوص، در راستای رعایت کامل حقوق شهروندی و جلب رضایت شهروندان و مراجعه کنندگان اهتمام ورزند.

وی ادامه داد: دستگاه های شهرستان باید نسبت به ارائه خدمات و پیگیری مطالبات افراد جامعه، بر اساس قوانین، مقررات و سیاست های مرتبط با آن دستگاه، به نحو احسنت اقدام کنند.

سعیدی کیا با تاکید بر تبدیل حقوق شهروندی به فرهنگ رایج در سطح جامع، خاطرنشان کرد: بدین شکل آحاد مردم جامعه می توانند آگاهی کافی را از حقوق خویش کسب نموده و مسئولان نیز باید صیانت از این حقوق را سرلوحه اهداف خویش قرار دهند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان رشت آموزش را از محوری ترین برنامه ها در این زمینه عنوان کرد و گفت: باید با برنامه ریزی صحیح در زمینه هدفگذاری حقوق شهروندی، اقدام کرد.

سعیدی کیا اضافه کرد: نه تنها کارکنان و پرسنل ادارات باید آموزش های لازم را در این زمینه فرا گیرند، بلکه باید حقوق مردم نیز احصاء و آگاهی ها و آموزش های لازم در این خصوص ارائه گردد، تا مردم بر حقوق قانونی خود در ادارات و سازمان ها، اشراف کامل داشته باشند.

وی دلیل نارضایتی ارباب رجوع در ادارات و سازمان ها را ناشی از عدم آگاهی آنان از حقوق قانونی خویش دانست و تصریح کرد: دستگاه های اجرایی وظیفه تامین امنیت روانی شهروندان را برعهده دارند، در مقابل  شهروندان نیز باید با حقوق خود آشنا بوده و مطالبات خویش را در چارچوب قوانین و مقررات درخواست کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.