• سه‌شنبه / ۲۴ دی ۱۳۹۸ / ۱۷:۰۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98102419081
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرماندار چادگان:

مکان دفع زباله و فاضلاب چادگان غیر اصولی است

مکان دفع زباله و فاضلاب چادگان غیر اصولی است

ایسنا/اصفهان فرماندار شهرستان چادگان گفت: مکان فعلی دفع زباله‌ و فاضلاب در بدترین نقطه نزدیک به شهر است که باید در اولین فرصت نسبت به جا به جایی آن اقدام شود.

عباس توکلی، امروز سه شنبه ۲۷ دی ماه در جلسه شورای حفاظت از آب که در محل اداره آبفای شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه تخلیه فضولات در نزدیک‌ترین نقطه شهر انجام می‌شود، این مساله معضل بزرگی برای سلامت مردم به خصوص در فصل گرما است و باید نسبت به رفع این مشکل، اقدام شود.

وی افزود: سایت دفع زباله باید در نزدیکی مرز سیاسی شهرستان تعریف شود، اما از گذشته تا به امروز این مساله در مکانی انجام می‌شود که مناسب نیست، به خصوص محل دفن زباله در چادگان در نزدیکی نقطه ورودی شهر است و همین موضوع باعث تجمع حشرات و ایجاد آلودگی می‌شود.

به گزارش ایسنا، فرماندار چادگان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه تکمیل پروژه فاضلاب استان اصفهان در چند سال آینده پیش بینی شده است، نیاز است مکان جدیدی برای تخلیه فاضلاب برای رفع مشکلاتی که در اثر این مساله به وجود آمده در نظر گرفته شود.

مدیر آبفا شهری چادگان نیز در این جلسه گفت: در بحث دفع فاضلاب شهرستان، بیشتر مردم از چاه های جذبی استفاده می‌کنند که در قسمت‌های سنگی به صورت مخزن تعبیه شده و باید مردم هفته‌ای یا ماهیانه آن را تخلیه کنند.

علی ناظمی افزود: هزینه لوله‌های استفاده شده در اجرای پروژه فاضلاب چادگان که در ماه‌های اخیر عملیات اجرایی آن آغاز شده است، نزدیک به متری ۵۰۰ هزار تومان است که با احتساب هزینه اجرا در مناطق شهری و سنگی ممکن است نزدیک به متری یک میلیون تومان افزایش یابد.

رئیس اداره هواشناسی چادگان نیز میزان بارندگی در سال آبی جاری را تاکنون ۳۹۳.۷ میلی متر اعلام کرد و افزود: این عدد در سال گذشته و زمان مشابه ۶۹۴.۱ میلی متر بوده است که نشان از کاهش ۴۳ درصدی بارش‌ها در سال جاری دارد.

حسن عسگری با اعلام اینکه عمده بارش‌های شهرستان امسال به صورت برف بوده است، گفت: حجم آب‌های زیرزمینی از سال ۱۳۶۲ تا ۱۳۹۸، ۱۶ متر کاهش ارتفاع پیدا کرده است که به طور متوسط این کاهش ارتفاع به ازای هر سال ۴۴/۰ بوده است و همین موضوع در آینده اگر شرایط مشابه و ادامه دار باشد نگرانی‌هایی را در این حوزه به وجود خواهد آورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha